Pup 7 maanden s'avonds niet te hanteren

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Pup 7 maanden s'avonds niet te hanteren

Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Lousanne schreef:Update storm heb geen emails meer ontvangen dat er nieuwe berichten waren :( .
Maar even over storm, weet even niet meer wie het vroeg waren paar pagina's terug. Zat met hem op puppycursus 2 x geweest omdat ze storm in zn zij porde terwijl enkel zn nekharen overeind stonden en dat was destijds in de wandelingen ook omdat hij het spannend vond, is gewoon kippevel :-\ dus was daar wel klaar mee.
Maar het gaat top met storm , heb het aangedurft om hem inmiddels al 2,5 week los te laten op een groot grasveld hier 5 minuten wandelen vandaan, 4 voetbalvelden en kunnen zo lekker rond lopen, iedereen laat hun honden daar altijd los, maar nooit eerder gedurd. Is een totale omslag in zijn gedrag geweest :) , gaan 2 a 3 x op een dag rondje van 30/45 minuten lopen en andere wandelingen 30 minuten hier in de wijk op storm zn tempo. Eerste week was hij in de avond nog wel wat druk maar zoveel minder . Nu valt hij na ff vervelen of op de bank naast me in slaap of op zn plaats in de keuken, daar zet ik hem dan zelf weg want hij begint te rijden als hij moe word ::) . 7 vd 10 x lukt het me om hem gewoon in de bank in slaap te laten vallen door nee te zeggen als hij begint en hem vervolgens te negeren maar af en toe nog niet dus dan zet ik hem in de keuken, negeer even minuut zn gefiep en dan gaat hij netjes uit zn eigen met een diepe zucht op zn plaats liggen slapen :D . Storm loopt ook niet meer aan de flexi maar sinds 2 weken aan zn normale riem en hij trekt eigenlijk totaal niet meer enkel als er een kat of kattenstront in de buurt is :P hij loopt netjes naast me of achter me zelfs ;D . Heb hem de 1ste keer met iemand anders erbij met haar hond losgelaten en die heeft me eens laten zien hoe zij met storm loopt, ze vond hem mega sterk :???: maar heb er echt mega veel aangehad om haar met storm te zien lopen want ben het gelijk gaan toepassen en had ook gelijk effect, voor niks hele tijd lantaarnpaal gespeeld ;D
Begrijp ik je nu goed als je 3 keer per dag 30-45 minuten loopt inclusief alle drie de keren loslopen en spelen op dat veld?

En begrijp ik je goed dat hij (bijna) elke avond de neiging heeft om op je te rijden?

Ik vind het fijn om te lezen dat jij het ervaart dat het beter gaat. Je klinkt opgelucht en meer ontspannen en dat is een belangrijke en fijne stap.

Toch heb ik wat moeite met heel blij zijn. Mits ik je inderdaad goed begrepen heb. Je hond klinkt nog steeds overprikkeld en vertoont nog steeds signalen dat hij gebaat is bij een andere omgang. Zelfs al ga je maar 1 keer per dag naar het speelveld, als je hond echt overprikkeld is, dan is dat niet handig. Rijden is daar een heel sterk signaal in, hoe fijn het ook is dat je dat gedrag nu doorbroken krijgt zodat ie gaat slapen.

Heb je inmiddels antwoord gekregen van Monique?
monique.bladder
1-ster
1-ster

Bericht door monique.bladder »

tt-tjes schreef:Ik kan het daar niet helemaal mee eens zijn. Als ik bedragen van 400,00 voorbij zie komen voor een aanvangs consult, daar wordt ik niet vrolijk van en is in mijn ogen buiten proporties. Of een BAT training die 5 lessen duurt en die 600,00 kost. En dat een ZZP-er zelf dingen af moet dragen dat klopt, maar moet ik daar dan voor bloeden? Dit is voor een zzp-er schilder hetzelfde, maar die vraagt ook geen 400,00 uurloon vanwege de kosten die hij af moet dragen.
Ik wil me hier verder niet inmengen in de discussie of ik duur ben of niet :P
Maar ik wil wel graag dat de juiste bedragen genoemd worden. Ik heb geen aanvangsconsult; je betaalt bij mij voor het hele pakket. Het duurste consult is 347 euro. Daarvoor krijg je een analyse nav een gesprek en vragenlijst, een behandelplan op papier, zo'n 20 video's met kennis en informatie en 2 trainingssessies. Veel geld? Ja. Duur? Vind ik niet, want ik ben gemiddeld zo' 8-10 uur met een klant bezig. Met sommige klanten minder, met andere klanten meer.

Een BAT-training van 5 lessen 600 euro?? Dat komt zeker niet in de buurt bij mijn prijs. Je betaalt bij mij 267 euro voor een BAT-cursus van 7 bijeenkomsten. Dit is in groepjes van 6 personen en onder begeleiding van twee gedragstherapeuten; mijn collega Erica Bokelmann en ik. Na aftrek van kosten van de huur van het veld van de kynologenclub (want ik wil het veilig en afgeschermd) blijft er een uurloon over dat minder is dan het minimumloon.

Ik heb een pakket dat duurder is, dat kost 497 en met korting 447 euro. Dit is het Samen Stressvrij-traject waarin je 4 maanden lang binnen 24 uur antwoord krijgt op je vragen in een geheime FB-groep, er elke twee weken een vraag&antwoordsessie is via de computer, vier trainingssessies en meer dan 20 video's die je elke week krijgt. De meest intensieve begeleiding die je kunt krijgen. Opnieuw; veel geld? Zeker! Duur? Neuh...

Een uurloon van 400 euro is dus belachelijk. Iets vinden van mijn tarieven vind ik prima. Maar dan wel graag op basis van de juiste informatie en niet op geroep. Alle tarieven en pakketten zijn op mijn website te vinden, dus voordat je onjuiste bedragen roept (die zelfs schade kunnen aanrichten aan mijn bedrijfsvoering) is het wel fijn om het even te checken.

PS: het voordeel van een goede, gecertificeerde en bijgeschoolde gedragstherapeut inschakelen, is dat ze door een goede verzekering voor een groot deel vergoed worden. Van mijn consulten en de BAT-cursus wordt 200 euro vergoed als je het aanvullende pakket hebt bij Proteq bv (en ook bij andere verzekeraars)...
Laatst gewijzigd door monique.bladder op vr 22 sep 2017, 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

monique.bladder schreef:
Ik wil me hier verder niet inmengen in de discussie of ik duur ben of niet [emoji14]
Maar ik wil wel graag dat de juiste bedragen genoemd worden. Ik heb geen aanvangsconsult; je betaalt bij mij voor het hele pakket. Het duurste consult is 347 euro. Daarvoor krijg je een analyse nav een gesprek en vragenlijst, een behandelplan op papier, zo'n 20 video's met kennis en informatie en 2 trainingssessies. Veel geld? Ja. Duur? Vind ik niet, want ik ben gemiddeld zo' 8-10 uur met een klant bezig. Met sommige klanten minder, met andere klanten meer.

Een BAT-training van 5 lessen 600 euro?? Dat komt zeker niet in de buurt bij mijn prijs. Je betaalt bij mij 267 euro voor een BAT-cursus van 7 bijeenkomsten. Dit is in groepjes van 6 personen en onder begeleiding van twee gedragstherapeuten; mijn collega Erica Bokelmann en ik. Na aftrek van kosten van de huur van het veld van de kynologenclub (want ik wil het veilig en afgeschermd) blijft er een uurloon over dat minder is dan het minimumloon.

Ik heb een pakket dat duurder is, dat kost 497 en met korting 447 euro. Dit is het Samen Stressvrij-traject waarin je 4 maanden lang binnen 24 uur antwoord krijgt op je vragen in een geheime FB-groep, er elke twee weken een vraag&antwoordsessie is via de computer, vier trainingssessies en meer dan 20 video's die je elke week krijgt. De meest intensieve begeleiding die je kunt krijgen. Opnieuw; veel geld? Zeker! Duur? Neuh...

Een uurloon van 400 euro is dus belachelijk. Iets vinden van mijn tarieven vind ik prima. Maar dan wel graag op basis van de juiste informatie en niet op geroep. Alle tarieven en pakketten zijn op mijn website te vinden, dus voordat je onjuiste bedragen roept (die zelfs schade kunnen aanrichten aan mijn bedrijfsvoering) is het wel fijn om het even te checken.
Bedankt dat je de tijd neemt om het hier uit te leggen. Is een stuk helderder zo. [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Nikass
4-sterren
4-sterren

Bericht door Nikass »

Ik heb zojuist vijf gratis lessen gevolgd online bij Monique en op mijn vragen per mail tussendoor kreeg ik ook een prettige reactie.
Ik weet wel het één en ander van hondengedrag maar heb toch weer wat kunnen bijleren, en dat is altijd leuk.
Ik heb dus een hele positieve indruk gekregen van Monique

Niet iedereen kan een groot bedrag betalen, ik heb het ook niet beschikbaar helaas, maar dat wil niet zeggen dat iemand duur is. Dat heeft namelijk te maken met waar voor je geld krijgen en dat kun je misschien beter beoordelen als je er een cursus zelf gevolgd hebt.

Ik heb een specifieke moeilijke situatie met mijn hond en Monique is ook eerlijk om te zeggen dat ik in die situatie geen wonderen kan verwachten. Maar ik heb wel een beter beeld gekregen van hoe mijn hond zich voelt in die situatie en waarom hij doet wat hij doet.
En met dit begrip van mijn hond ben ik heel erg blij.
Ik kan misschien de situatie niet helemaal oplossen, maar ik kan wel beter rekening houden met mijn hond, en dat is ook heel wat waard.
Dus Monique bedankt!
Lousanne
2-sterren
2-sterren

Bericht door Lousanne »

Kaela schreef:Begrijp ik je nu goed als je 3 keer per dag 30-45 minuten loopt inclusief alle drie de keren loslopen en spelen op dat veld?

En begrijp ik je goed dat hij (bijna) elke avond de neiging heeft om op je te rijden?

Ik vind het fijn om te lezen dat jij het ervaart dat het beter gaat. Je klinkt opgelucht en meer ontspannen en dat is een belangrijke en fijne stap.

Toch heb ik wat moeite met heel blij zijn. Mits ik je inderdaad goed begrepen heb. Je hond klinkt nog steeds overprikkeld en vertoont nog steeds signalen dat hij gebaat is bij een andere omgang. Zelfs al ga je maar 1 keer per dag naar het speelveld, als je hond echt overprikkeld is, dan is dat niet handig. Rijden is daar een heel sterk signaal in, hoe fijn het ook is dat je dat gedrag nu doorbroken krijgt zodat ie gaat slapen.

Heb je inmiddels antwoord gekregen van Monique?
Ja dat klopt maar er word niet altijd gerend en ook niet altijd gespeeld, er zijn vaak ook geen honden. Het is ook niet dat het 1 groot veld is ;) Is een sportpark met aan de ene kant paar voetbalvelden met daarnaast een groot breed pad naast een sloot, en je kunt een brug over om zo rond de andere voetbalvelden te lopen. Zie het als een bospad maar zonder de bomen. Hij houd zn eigen meer bezig met door vieze troep heen rollen en snuffelen en af en toe een sprintje als hij ziet dat ik al veel verder ben....dus hij rent niet non stop. En ja klopt hij wou vaak nog savonds rijden , afgelopen weekend gelukkig niet. S avonds loop ik daar nooit want dan zijn er trainingen en hij is bang voor het gegil daar dus loop daar dan niet. Dus laatste rondje daar is meestal rond 3 uur, en rond half 7 nog klein rondje van 10 minuten en that's it. Maar heb nog geen mail terug ontvangen :'(
Lousanne
2-sterren
2-sterren

Bericht door Lousanne »

Ik loop daar s ochtends rond 6.45 en de meeste mensen komen rond 7.30 met hun hond. Vermijd namelijk liever de druktes, ben niet zo van veel mensen ::) en weet dat storm dan weer overprikkeld word als hij vaak speelt en zijn eigen daardoor te druk gaat maken. S middags idem dito ga als mensen kinderen van school afhalen of net opgehaald hebben ;D . Maar hij wil als hij honden ziet echt met iedereen spelen, hem nog niet afstandelijk zien doen naar honden , mensen is wat anders , maar ze zijn te direct of te druk door hem druk te roepen dus waarschuw ze tegenwoordig ook....want dat zijn ook prikkels voor storm
monique.bladder
1-ster
1-ster

Bericht door monique.bladder »

Dat is gek Lousanne, want mijn mailbox is leeg. Wil je het nog een keer proberen? Info@moniquebladder.nl
Lousanne
2-sterren
2-sterren

Bericht door Lousanne »

monique.bladder schreef:Dat is gek Lousanne, want mijn mailbox is leeg. Wil je het nog een keer proberen? Info@moniquebladder.nl
Dat is goed, ga het gelijk doen. Was wel een uitgebreide mail hoor :biggrin2: maar zal hem opnieuw versturen staat vast nog wel ergens
Lousanne
2-sterren
2-sterren

Bericht door Lousanne »

[*]
monique.bladder schreef:Dat is gek Lousanne, want mijn mailbox is leeg. Wil je het nog een keer proberen? Info@moniquebladder.nl
Oke mail is verstuurd :)

Plaats reactie