Begrijp ik je nu goed als je 3 keer per dag 30-45 minuten loopt inclusief alle drie de keren loslopen en spelen op dat veld?Lousanne schreef:Update storm heb geen emails meer ontvangen dat er nieuwe berichten waren.
Maar even over storm, weet even niet meer wie het vroeg waren paar pagina's terug. Zat met hem op puppycursus 2 x geweest omdat ze storm in zn zij porde terwijl enkel zn nekharen overeind stonden en dat was destijds in de wandelingen ook omdat hij het spannend vond, is gewoon kippeveldus was daar wel klaar mee.
Maar het gaat top met storm , heb het aangedurft om hem inmiddels al 2,5 week los te laten op een groot grasveld hier 5 minuten wandelen vandaan, 4 voetbalvelden en kunnen zo lekker rond lopen, iedereen laat hun honden daar altijd los, maar nooit eerder gedurd. Is een totale omslag in zijn gedrag geweest, gaan 2 a 3 x op een dag rondje van 30/45 minuten lopen en andere wandelingen 30 minuten hier in de wijk op storm zn tempo. Eerste week was hij in de avond nog wel wat druk maar zoveel minder . Nu valt hij na ff vervelen of op de bank naast me in slaap of op zn plaats in de keuken, daar zet ik hem dan zelf weg want hij begint te rijden als hij moe word
. 7 vd 10 x lukt het me om hem gewoon in de bank in slaap te laten vallen door nee te zeggen als hij begint en hem vervolgens te negeren maar af en toe nog niet dus dan zet ik hem in de keuken, negeer even minuut zn gefiep en dan gaat hij netjes uit zn eigen met een diepe zucht op zn plaats liggen slapen
. Storm loopt ook niet meer aan de flexi maar sinds 2 weken aan zn normale riem en hij trekt eigenlijk totaal niet meer enkel als er een kat of kattenstront in de buurt is
hij loopt netjes naast me of achter me zelfs
. Heb hem de 1ste keer met iemand anders erbij met haar hond losgelaten en die heeft me eens laten zien hoe zij met storm loopt, ze vond hem mega sterk
maar heb er echt mega veel aangehad om haar met storm te zien lopen want ben het gelijk gaan toepassen en had ook gelijk effect, voor niks hele tijd lantaarnpaal gespeeld
En begrijp ik je goed dat hij (bijna) elke avond de neiging heeft om op je te rijden?
Ik vind het fijn om te lezen dat jij het ervaart dat het beter gaat. Je klinkt opgelucht en meer ontspannen en dat is een belangrijke en fijne stap.
Toch heb ik wat moeite met heel blij zijn. Mits ik je inderdaad goed begrepen heb. Je hond klinkt nog steeds overprikkeld en vertoont nog steeds signalen dat hij gebaat is bij een andere omgang. Zelfs al ga je maar 1 keer per dag naar het speelveld, als je hond echt overprikkeld is, dan is dat niet handig. Rijden is daar een heel sterk signaal in, hoe fijn het ook is dat je dat gedrag nu doorbroken krijgt zodat ie gaat slapen.
Heb je inmiddels antwoord gekregen van Monique?