CGM - De Curly Girl Methode

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: CGM - De Curly Girl Methode

constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Bericht door constance.blokzijl »

Dag na mijn masker: het is minder droog, en glanst meer. Vooralsnog zit de krul er goed in, maar hoe het aan het eind van de dag is geen idee.
Ik heb zelf het idee dat het toch nog langer erin had gekund. Ik had alleen niet meer tijd, ik moest er vanmorgen om 5 uur uit en met nat haar slapen is bij mij waardeloos dus gister geföhnd met diffuser om het sneller droog te krijgen.

Ik wil het nu een keer gewoon wassen weer met shampoo en conditioner en dan even kijken hoe het dan is, over een paar dagen dus. Maar de volgende keer laat ik het er wel langer inzitten dan 30 minuten.
Robian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Robian »

Er gaat echt een wereld voor me open.. maar jeetje, voor sommige proucten durven ze de wereldprijs te vragen :o

Ik ga eerst maar eens verder met wassen met de conditioner van de etos.
Daarna crushen met gel en drogen met een diffuser.
Na een tijdje kijk ik wel eens verder. Naar wat ik gelezen heb is het sowieso een zoektocht.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

constance.blokzijl schreef: ma 04 mei 2020, 08:05 Dag na mijn masker: het is minder droog, en glanst meer. Vooralsnog zit de krul er goed in, maar hoe het aan het eind van de dag is geen idee.
Ik heb zelf het idee dat het toch nog langer erin had gekund. Ik had alleen niet meer tijd, ik moest er vanmorgen om 5 uur uit en met nat haar slapen is bij mij waardeloos dus gister geföhnd met diffuser om het sneller droog te krijgen.

Ik wil het nu een keer gewoon wassen weer met shampoo en conditioner en dan even kijken hoe het dan is, over een paar dagen dus. Maar de volgende keer laat ik het er wel langer inzitten dan 30 minuten.
Hoe zijn je krullen nu? Zijn ze erin gebleven?
Is een masker niet gewoon na een bepaalde tijd uitgewerkt? Mja, dat wordt uitproberen :D
Ik zoek nog een goed haarmasker voor mijn haar...zie door de bomen het bos niet meer (eco/dierproefvrij).

Ik heb zondag mijn haar gewassen en ik kreeg wat tips via FB : nat ploppen (oftewel in laten trekken van conditioner met een plastic zakje op je hoofd). Ik had mijn haar eerst gewassen, veel conditioner erin gedaan (echt 'zeewier'haar, haar gekamd), koud uitgespoeld, en weer een hoeveelheid ter grootte van een 50 cent-munt erin gedaan (vooral de onderkant van m'n haar). Al snel kreeg ik jeuk op m'n hoofd en werd ik het zat en ben het na 20 minuten gaan drogen. Gel zat er ook al in, en slagen vormden zich mooi. Ik had de Petal Fresh volumizing conditioner nog een kans gegeven ipv meteen de Banana van de Body Shop uit te gaan proberen.
Ik moet zeggen : en de conditioner en de diffuser hebben het goed gedaan! Niet denderend maar ik ben wel tevreden!
O ja, en mijn krullen/slagen bovenop heb ik met clipjes geholpen zodat ze niet inzakten. Bij het slapen (met de cast) mijn kussen een t-shirt (waar ik mee plop) 'aangetrokken' :biggrin2: bij gebrek aan een satijnen sloop :P en de volgende morgen mijn cast uitgescruncht met een drupje arganserum en twee drupjes Repair Cream van Hair Wonder.
Het bleef de hele dag goed zitten!
Vanmorgen met natte handen even een refresh gedaan, en er kwam nóg meer krul in :D
Zondag was ik het zat, ál het werk, wat een gedoe :-X maar als ik er zo een weekje plezier van heb en met plezier naar mijn slag/krul kijk ben ik het gauw weer vergeten :)
Laatst gewijzigd door - pien - op di 05 mei 2020, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Robian schreef: di 05 mei 2020, 13:11 Er gaat echt een wereld voor me open.. maar jeetje, voor sommige proucten durven ze de wereldprijs te vragen :o

Ik ga eerst maar eens verder met wassen met de conditioner van de etos.
Daarna crushen met gel en drogen met een diffuser.
Na een tijdje kijk ik wel eens verder. Naar wat ik gelezen heb is het sowieso een zoektocht.
Ik lees, maar weet het (nog) niet uit eigen ervaring, dat je er minder van nodig hebt, van die dure spullen.
Ook denk ik dat ze puurder zijn dan bijv. Nivea of dergelijke merken. Misschien ook minder massaproductie en dan wordt het al gauw duurder?

Weet je of jouw haar proteïne nodig heeft?
Ik ben benieuwd of de conditioner verschil gaat maken.
Robian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Robian »

- pien - schreef: di 05 mei 2020, 13:41 Ik lees, maar weet het (nog) niet uit eigen ervaring, dat je er minder van nodig hebt, van die dure spullen.
Ook denk ik dat ze puurder zijn dan bijv. Nivea of dergelijke merken. Misschien ook minder massaproductie en dan wordt het al gauw duurder?

Weet je of jouw haar proteïne nodig heeft?
Ik ben benieuwd of de conditioner verschil gaat maken.
Het zou heel goed kunnen dat je er minder van nodig hebt, maar 25 euro uit geven aam één product en dan tot de ontdekking komen dat het niet geschikt is, vind ik ook zo wat.
Misschien kijken of ik aan testers kan komen. (Werd al aangegeven dat dat waarschijnlijk niet mogelijk is)

Ik heb advies gevraagd bij purelou en daar gaven ze de shampoo met proteine en de rest zonder als advies.
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

- pien - schreef:
Hoe zijn je krullen nu? Zijn ze erin gebleven?
Is een masker niet gewoon na een bepaalde tijd uitgewerkt? Mja, dat wordt uitproberen :D
Ik zoek nog een goed haarmasker voor mijn haar...zie door de bomen het bos niet meer (eco/dierproefvrij).

Ik heb zondag mijn haar gewassen en ik kreeg wat tips via FB : nat ploppen (oftewel in laten trekken van conditioner met een plastic zakje op je hoofd). Ik had mijn haar eerst gewassen, veel conditioner erin gedaan (echt 'zeewier'haar, haar gekamd), koud uitgespoeld, en weer een hoeveelheid ter grootte van een 50 cent-munt erin gedaan (vooral de onderkant van m'n haar). Al snel kreeg ik jeuk op m'n hoofd en werd ik het zat en ben het na 20 minuten gaan drogen. Gel zat er ook al in, en slagen vormden zich mooi. Ik had de Petal Fresh volumizing conditioner nog een kans gegeven ipv meteen de Banana van de Body Shop uit te gaan proberen.
Ik moet zeggen : en de conditioner en de diffuser hebben het goed gedaan! Niet denderend maar ik ben wel tevreden!
O ja, en mijn krullen/slagen bovenop heb ik met clipjes geholpen zodat ze niet inzakten. Bij het slapen (met de cast) mijn kussen een t-shirt (waar ik mee plop) 'aangetrokken' :biggrin2: bij gebrek aan een satijnen sloop :P en de volgende morgen mijn cast uitgescruncht met een drupje arganserum en twee drupjes Repair Cream van Hair Wonder.
Het bleef de hele dag goed zitten!
Vanmorgen met natte handen even een refresh gedaan, en er kwam nóg meer krul in :D
Zondag was ik het zat, ál het werk, wat een gedoe :-X maar als ik er zo een weekje plezier van heb en met plezier naar mijn slag/krul kijk ben ik het gauw weer vergeten :)
Niks uitgezakt qua krul! En vandaag zit het nog beter, ik heb zelfs pijpenkrullen.
Het is ook duidelijk minder droog, vooral rondom mijn gezicht, terwijl dat nog het droogst is. Dus ik ga toch kijken of de volgende keer een uur beter is.
Ik heb dus inderdaad ook superveel erin gedaan, en bij gebrek aan een kapje ofzo even de rol vershoudfolie eromheen gedraaid, anders zit dat lange haar me aan alle kanten overal en heb ik overal masker en slierten haar hangen.

Het schijnt dat zeker als je net begonnen bent met sulfaat en siliconen vrij wassen je haar droog wordt, vooral in het begin en dat je juist dan vaker een masker nodig hebt, soms zelfs tot 1x per week maar naar mate je langer wast je dit minder nodig hebt.
En krullen schijnen zowiezo meer verzorging nodig te hebben hè [emoji6]

Maar ik moet wel eerlijk zeggen, ik ben de laatste jaren blijer met mijn haar dan ik van te voren was, ja ik heb er echt meer werk mee ( en met deze methode helemaal! [emoji51]) maar ik hoor nu tenminste mensen zeggen dat ik mooi haar heb, mooie krullen heb enz ipv dat ik slordig haar heb en dat mijn haar weer eens ‘woest’ is.... en dat is toch ook wel fijn! Dan is me dit het werk toch wel waard, ook met mijn eigen frustratie dat mijn haar nooit de kant op wilde die ik bedacht had.
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Robian schreef: Het zou heel goed kunnen dat je er minder van nodig hebt, maar 25 euro uit geven aam één product en dan tot de ontdekking komen dat het niet geschikt is, vind ik ook zo wat.
Misschien kijken of ik aan testers kan komen. (Werd al aangegeven dat dat waarschijnlijk niet mogelijk is)

Ik heb advies gevraagd bij purelou en daar gaven ze de shampoo met proteine en de rest zonder als advies.
Ik heb nu ook hele dure shampoo vind ik zelf hoor, ik heb de Lus brands (uit Canada) maar ik moet zeggen ik was nu om de 4 dagen ongeveer, ipv om de dag, en hun all-in-one die je op het laatst gebruikt krult mijn haar enorm mee. Ik was voor de grote flessen (die overigens nog maar 250 ml zijn) €65 kwijt.

Ik twijfel dus enorm.... toch weer deze dure shampoo die me dus wel echt goed bevalt (ik had eerst de mini’s geprobeerd hoor) of op zoek naar een goedkoper alternatief....
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Robian schreef: di 05 mei 2020, 14:16 Het zou heel goed kunnen dat je er minder van nodig hebt, maar 25 euro uit geven aam één product en dan tot de ontdekking komen dat het niet geschikt is, vind ik ook zo wat.

Nee, dat is helemaal niks. Daarom ben ik ook begonnen met goedkope producten, alleen kom ik er achter dat ze weliswaar cg en dierproefvrij zijn maar bijv. toch spullen bevatten die ik niet in mijn haar wil. Dus op zoek naar probeer-hoeveelheden!
Alleen wil ik ook een kussensloop en een kam en een spuitflacon en probeer dat allemaal in éen winkel te vinden.
In elk geval ga ik niet over éen nacht ijs en leer steeds meer. Mijn wavy hair (met hier en daar een krul) heeft vooral 'niet-verzwarende' spullen nodig, maar hoe maak ik dat onderscheid? De eerste 5 ingrediënten van een product (waar er het meeste van in zit) mogen dan niet-verzwarend zijn...en nu nog uitvogelen welke dat zijn ::)
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Robian schreef: di 05 mei 2020, 14:16 Het zou heel goed kunnen dat je er minder van nodig hebt, maar 25 euro uit geven aam één product en dan tot de ontdekking komen dat het niet geschikt is, vind ik ook zo wat.

Paar pagina's terug werd deze site genoemd met mogelijkheid tot testen: CGproberen.nl
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

dinky89 schreef: di 05 mei 2020, 21:36 Paar pagina's terug werd deze site genoemd met mogelijkheid tot testen: CGproberen.nl
Ik heb bij haar advies gevraagd maar ze is net weer open na een vakantie, dus het zal wel even duren...
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

- pien - schreef: di 05 mei 2020, 15:37 Nee, dat is helemaal niks. Daarom ben ik ook begonnen met goedkope producten, alleen kom ik er achter dat ze weliswaar cg en dierproefvrij zijn maar bijv. toch spullen bevatten die ik niet in mijn haar wil. Dus op zoek naar probeer-hoeveelheden!
Alleen wil ik ook een kussensloop en een kam en een spuitflacon en probeer dat allemaal in éen winkel te vinden.
In elk geval ga ik niet over éen nacht ijs en leer steeds meer. Mijn wavy hair (met hier en daar een krul) heeft vooral 'niet-verzwarende' spullen nodig, maar hoe maak ik dat onderscheid? De eerste 5 ingrediënten van een product (waar er het meeste van in zit) mogen dan niet-verzwarend zijn...en nu nog uitvogelen welke dat zijn ::)
De zijden (en niet (polyester)satijnen) kussenslopen zijn binnen en gewassen. De proefjes komen vandaag binnen. Na de vorige wasdag zat mijn haar precies 2 dagen goed ;D en verder interesseerde het me niet meer want ik sta te verven en te behangen en ik heb toch al verkering :biggrin2:
Morgen weer wasdag :D Ik ga kijken wat er gebeurt als ik mijn conditioner meng met eenzelfde hoeveelheid citroensap (voor de hydratatie) en ik heb lijnzaadgel gemaakt. Twee nieuwe dingen dus...
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Ik merk dat nu mijn haar wat langer wordt (was voor corona al tijd om naar de kapper te gaan) en ik wat scheutiger ben met mijn spray conditioner er steeds meer slag in mijn haar komt :D
1589208697204-1227349549.jpg
Nu nog wat oefenen met föhnen (op deze foto niet gedaan, is gewoon geborsteld na het douchen en aan de lucht gedroogd zonder enige vorm van styling) zodat er ook wat meer volume in komt :)
Vandaag ook nieuwe conditioner binnen gekregen dus eens zien wat die gaat doen. Ooit wordt het nog wat met mij en persoonlijke verzorging ;D
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

dinky89 schreef:Ik merk dat nu mijn haar wat langer wordt (was voor corona al tijd om naar de kapper te gaan) en ik wat scheutiger ben met mijn spray conditioner er steeds meer slag in mijn haar komt :D
1589208697204-1227349549.jpg
Nu nog wat oefenen met föhnen (op deze foto niet gedaan, is gewoon geborsteld na het douchen en aan de lucht gedroogd zonder enige vorm van styling) zodat er ook wat meer volume in komt :)
Vandaag ook nieuwe conditioner binnen gekregen dus eens zien wat die gaat doen. Ooit wordt het nog wat met mij en persoonlijke verzorging ;D
Als je gaat ‘ploppen’ heb je kans dat er nog meer slag in je haar komt. Dus een soort van omhoog knijpen van je haar zeg maar
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

- pien - schreef: De zijden (en niet (polyester)satijnen) kussenslopen zijn binnen en gewassen. De proefjes komen vandaag binnen. Na de vorige wasdag zat mijn haar precies 2 dagen goed ;D en verder interesseerde het me niet meer want ik sta te verven en te behangen en ik heb toch al verkering :biggrin2:
Morgen weer wasdag :D Ik ga kijken wat er gebeurt als ik mijn conditioner meng met eenzelfde hoeveelheid citroensap (voor de hydratatie) en ik heb lijnzaadgel gemaakt. Twee nieuwe dingen dus...
Haha dat ‘ik heb toch al verkering’ is herkenbaar. Bij mij is het dan ook nog ‘ik hoef niet naar mijn werk’ er dan extra bij.

Ik heb weer een masker ingehad gister; nu de banana food masker van Fructis. En echt minder droog. En gister een krul! Heb het er een uur in gehad en zelfs mijn schoonmoeder zei dat het nu wel heel erg krulde, kon het nu niet meer benoemen als slag zei ze.
Dus ik ben op de goede weg! Vanmorgen heb ik niet veel moeite gedaan, maar zie ik wel verschil qua droogheid
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

2010
Zo was het toen ik nog een goede kapster had. Hopelijk vind ik weer iemand die echt krullen kan knippen.
Bijlagen
metkrullen.JPG

Plaats reactie