Geen volwassen Noor erbij...

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: Wel of niet een volwassen Noor erbij?

verwonderd

Bericht door verwonderd »

Nou Kruimel, daar raak je me toch een punt, yep, ik ben het breekpunt  :'( :'( :'(.

Met Lo is het stap voor stap gegaan, iedere keer gedacht: nu gaat het goed. Medicatie hielp dus maar niet en al die dompers achter elkaar, poeh, dat was niet niets. Op een gegeven moment kon ik niet meer positief denken. Totdat...ze vers ging eten  :)

Met Kayak ben ik dus bang voor de dompers. Eerst was het het idee: ok dan <slik> tandsteen verwijderen. Misschien zelfs een ab kuur er achter aan, nu ook het woord ontsteking tot mij doordrong. En nu is het dus kiezen trekken. Ok, dus alweer 2 stappen verder. Dan komt het allemaal goed. Of...? Na Tannekes reaktie op een bepaald topic, mwah...werd ik al droeviger...

Die ev. dompers, die kan ik niet aan, dat weet ik van mezelf. Niet nU, heb ik gemerkt.

Ok, volgende: ik heb de da gebeld om te vragen wat Kayak nou precies heeft: het feline calici virus.
Domper: ik kreeg de opmerking: je kunt Kayak niet eens terugbrengen, want de crypto's zijn nog in jouw huis. :o
Dus ik heb net weer gebeld naar de da: ben ik dan al die tijd zo suf in de veronderstelling geweest dat wanneer Lo GEEN diarree heeft, zelfs een week vakantie (stressverhogend dus weerstandverminderend=diarree zou ze nog besmet zijn, want dat weten we niet, crypto's zijn zelf-determinerend en katten met voldoende weerstand lossen dit probleem zelf op, kunnen wel drager zijn, maar dat valt nooit met zekerheid te zeggen) en nu dus 4 dagen een vreemde eend in de bijt (weer geen diarree) mwah... dan ben ik nl wel heel positief ingesteld! want ik zou Kayak met een gerust hart terugbrengen...

Nu moet ik de antwoorden nog even afwachten: het behandelplan en wb de crypto's en dan kan ik daarna weer piekeren  ;)

Iig mocht ik de groep van de vorige eigenaresse in gevaar brengen, mocht ik Kayak terug willen brengen, dan is het heel eenvoudig: dan blijft Kayak hier. Ja, de vorige eigenaresse is van alles op de hoogte, ik heb artikelen doorgestuurd over de crypto's, desondanks zou ze hem met open armen ontvangen.

Zo, dat is er uit. Daar zat ik dus ook sinds gisteravond over te piekeren... Ik nam een risico, deelde dat risico met het ev. risico dat mocht het niet gaan Kayak terug zou kunnen komen en nu kreeg ik gisteravond dus voor mijn kiezen dat ik absoluut niet dat risico dus eigenlijk had moeten en mogen nemen. Ik heb juist alles rondgemaild, overlegd, raad gevraagd...

Vandaar dus mijn keuze: geen kitten, om iig dat risico uit te sluiten. Kittens kunnen een besmetting nog lang niet zelf oplossen...
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Jij hebt naar beste eer en geweten gehandeld, de fokster heeft jou Kayak meegegeven terwijl ze van alle perikelen op de hoogte was, jou valt HELEMAAL NIKS te verwijten! Hou dat vast! Het heeft gewoon geen zin om nu te gaan lopen tobben over had ik maar ... of maar misschien was a, b, c beter geweest ... Tis gebeurd, en nu moet je je bezighouden met het heden. Het verleden is om lering uit te trekken voor de toekomst maar niet om over te tobben  :-*

Het heeft ook geen zin om te tobben over de toekomst, over 'jamaar wat als er dit ...' of 'maar stel je nou voor dat dat ....' Je kunt tobben tot je een ons weegt, de dingen komen zoals ze moeten komen, daar verander je met tobben niks aan. Dompers komen er toch wel, en zeer waarschijnlijk uit een totaal onverwachte hoek, zodat je met al je getob er totaal niet op voorbereid bent. Zo zit dat met dompers, de rotzakken  >:( Tuurlijk moet je wel nadenken over de toekomst en je plannen trekken voor geval dat bepaalde dingen gebeuren maar je kunt niet alles voorzien en het heeft geen zin om dat te proberen.

In plaats daarvan kun je beter jezelf sterk en soepel genoeg maken om met de dompers die gegarandeerd komen om te gaan. En ik heb sterk de indruk dat jij veel sterker en veel soepeler bent dan je van jezelf denkt. Volgens mij kun jij heel veel als je het wilt, als je je maar niet laat regeren door je innerlijke tobberd. Zet die zeikerd buiten de deur!  Trap 'm van de trap  ;D ;D ;D
OK, makkelijk gezegd, is ongeveer het moeilijkste dat er is. En natuurlijk zitten er grenzen aan wat jij aankunt en die mag en moet je van je zelf respecteren. Maar onderschat jezelf niet! En van het overwinnen van moeilijkheden wordt je ongelofelijk veel sterker.
YaYa
5-sterren
5-sterren

Bericht door YaYa »

Ik had het niet beter kunnen zeggen Kruimel ;) Lo, je hebt netjes open kaart gespeeld met de eigenaar van Kayak en hebt het goed overdacht en afgewogen. Dat er een risico in zou zitten met de crypt wist je maar Lolita houdt zich uitstekend. Dus ik denk dat je de crypt wel een stukje naar achter kan schuiven. Hoef je daar in ieder geval niet over te piekeren.
En dan met Kayak. Het behandelplan zoals ik nu begrepen heb, houdt in kiezen trekken, vervolgens nog ab en metacam mee en dan weer lekker opknappen. Je staat er echt versteld van hoe hard dat gaat. En hoeveel ze kunnen hebben. Katten hebben veel veerkracht en jij trouwens ook.
Ik denk dat je het jezelf door al het gepieker en uitgaan van het negatieve heel erg moeilijk maakt. Probeer er ook het positieve van te zien. Kayak laat zien dat hij een hartstikke lieve kat is met een superkarakter, die het niet erg vindt om de lakei van Lolita te zijn. Ze hebben niet gevochten, ze hebben neusje-aan-neusje gestaan dus dat ziet er heel positief uit.
Probeer niet alleen het negatieve te zien. De kiezen zijn inderdaad vette pech, tuurlijk dat zal niemand ontkennen. Maar er zijn toch ook positieve punten aan de komst van Kayak.
En dan nog een vraag voor je da. Voor zover ik weet, is het calici-virus een variant van niesziekte en dat heeft volgens mij niks te maken met ontstekingen aan het tandvlees.
Kom op, je bent echt sterker dan je denkt. Zeker als je je tobberd buiten kunt zetten. En vanaf hier proberen we je met alle man en macht te stutten, te ondersteunen en rechtop te houden maar dat lukt ons niet als je blijft tobben :-*
verwonderd

Zo, ik heb besloten.

Ik heb een uitgebreide mail van de da ontvangen. Met daarin de ev kosten van alle onderzoeken. Ook gevraagd naar de crypto's. Afdoende antwoord gekregen: de katten zijn niet met elkaars ontlasting in contact geweest: aparte bakken en aparte schepjes ;-) en ik ben van het handen wassen (zit er helemaal ingebakken).

Deze mail naar de vorige eigenaresse met mijn bevindingen toegestuurd en als ze het ermee eens is, gaat Kayak zaterdag terug naar huis.

Ik heb besloten om al mijn energie en aandacht te richten op mezelf, mijn dochter en mijn Hare Koninklijke Hoogheid, mijn bosliefje en ze zal helaas voorlopig alleen blijven...

Ik gun haar zo enorm een vriendje, maar dit is mij teveel. Ik weet dat ik heel veel aan kan, maar niet nu. Ook ik ben mentaal herstellende en ik ben de afgelopen dagen zo enorm diep gevallen, dat is het mij allemaal niet waard. Ik ging in een opwaartse lijn en dat wil ik zo houden.
Ik zit te tollen van vermoeidheid, kan amper typen en ik verlang enorm naar de rust en de harmonie en nee, niet naar weer een gang naar de da met alle toeters en bellen. Die soepelheid en kracht heb ik met Lo gehad en ben daar uiteindelijk aan onderdoor gegaan (de welbekende druppel die de emmer doet overlopen) en ik geloof dat mijn bord nu gewoon te vol ligt.

Mocht Kayak niet terug kunnen keren, dan zal ik wel moeten en ik ben blij dat hier, op barfplaats, zoveel lieve mensen zijn die van afstand stutten en steunen. Maar ik wil ook graag steun geven en dat kan ik nu absoluut niet.

En voor allemaal:  :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
En voor de zoveelste keer: dank jullie wel, voor al jullie steun, reakties en begrip. Dit is me veel, heel veel waard.
Tot gauw, ik heb het morgen en overmorgen akelig druk en ga bijkomen van de laatste dagen. :-*
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Gefeliciteerd met je beslissing, ik denk dat je gegeven de omstandigheden de beste keuze gemaakt hebt!
Er zijn grenzen aan hoeveel een mens kan hebben op een bepaald moment en die liggen voor iedereen anders, daarom is het verstandig dat je nu goed naar jezelf luistert en je keuze gemaakt hebt  ;D
brie
5-sterren
5-sterren

Bericht door brie »

Daar sluit ik me helemaal bij aan! Een hele prestatie en een wijs besluit. Mocht het weer zover zijn, dan komt jouw tijd wel weer.
Voor nu: een lekkere smoothie heb je nu wel verdiend!!!  :-* :bigarmhug: (was me net even aan het inlezen in de wereld van de smoothies)
YaYa
5-sterren
5-sterren

Bericht door YaYa »

Goed dat je een beslissing genomen hebt. Dan kun je dat gepieker daarover achterwege laten en weer verder omhoog klimmen. En je tijd en energie aan andere dingen besteden. :)
verwonderd

dank dank dank  :-*

Toch nog ff een bericht: eigenaresse Kayak aanvaardt alle risico's. Temeer omdat ik haar uitgebreid heb geinformeerd met als extra dus de mail van de da van gisteren. Meer had ik niet kunnen doen en kan ik niet doen.

Ze zou alleen het tandsteen verwijderen hebben vergoed, niet ev kiezentrekkerij en rontgenfoto's...

Ze wil Kayak heel graag terug en kan niet wachten om hem weer in haar armen te kunnen sluiten...

Dat gaat dus zaterdagmiddag gebeuren.

De noortjes hier mauwen en doen naar elkaar via de slaapkamer deur, ik zou zo met het wenproces kunnen starten (op mijn voorzichtige manier) maar helaas moet Kayak toch nog even op de tanden bijten  ;) en nog even opgesloten blijven. Heel sneu, heel zielig, fijn dat hij weer naar huis kan...

Ik heb vandaag een drukke dag, maar ik kan nu wel zeggen dat ik mij stukken beter voel. Heb alleen de laatste dagen niet kunnen eten van misselijkheid, maar wie weet heb ik ook dat akelig virus onder de leden dat zoveel mensen al heeft geveld. Tja, en daar knal ik dus wel doorheen he  ;D ;D ;D Raar mens ben ik toch  :D :D :D
brie
5-sterren
5-sterren

Bericht door brie »

Lo schreef: Raar mens ben ik toch  :D :D :D
"gewone" mensen bestaan niet, alleen bijzondere  ;)
Hekate
3-sterren
3-sterren

Bericht door Hekate »

:bigarmhug:

Wat goed dat je voor jezelf een beslissing hebt kunnen nemen zeg! Ik wens je alle succes er mee. En hopenlijk is Kayak snel weer gewend aan zijn oude plekje bij de vorige eigenaar. En we gaan voor hem duimen dat hij maar snel weer helemaal beter is. :)
verwonderd

Kayak zal zich zeker weten heel gauw weer thuis voelen, zijn poezenvriendinnen zullen blij verrast zijn, die schijnen erg dol op de grote beer te zijn.
Kan ik me voorstellen. Ook gaat ze natuurlijk met hem naar de da.
Vanavond een hele rits aan foto's gemaakt, filmpjes. Omdat ik toch wel erg  :( ben.
Ik heb er 2 op http://noorsbosmeisje.blogspot.com/ gezet.

Vanavond is Kayak naar huis toe afgereisd.
Laatst gewijzigd door verwonderd op vr 05 sep 2008, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
verwonderd

Re: Geen volwassen Noor erbij...

Net bericht gekregen: Kayak is weer thuis, holde door het huis, ja alles is nog steeds zo alles was en ging in de ren op zijn plankje muisjes tellen...Eind goed al goed.

En ik ach ja, gaat wel.

Heel stom: was ik dat bakje br*kken vergeten weg te halen. Overal aan gedacht behalve daar aan.

Ben benieuwd morgen  ::)
Frummel
3-sterren
3-sterren

Bericht door Frummel »

:bigarmhug:
Ik vind het wel heel knap van je dat je je grenzen hebt aangegeven!
Geef jezelf en Lo maar een lekkere knuffel...
Anthraciet
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anthraciet »

Heel jammer dat het niet ging met z'n allen, maar wel goed dat je de knoop doorgehakt hebt, dat is voor iedereen beter denk ik.

Heel veel sterkte met z'n 3-en!
verwonderd

Dank jullie wel...

Met Kayak en Lo was het zeker weten goed gegaan. Lo is naast dat ze de queen is toch ook een heel lief poesje; immers ze heeft er totaal niet moeilijk over gedaan dat Kayak in mijn slaapkamer verbleef. De laatste dagen vond ik zwaar, want ze krabbelden ieder aan mijn slaapkamerdeur  :'( maar om verdere risico's aangaande Kayak uit te sluiten, toch hem alleen op mijn slaapkamer gelaten EN voor Lo, stel dat zijn geur echt overal zou hangen...

Ik heb er vrede mee, ik ben blij dat ik mij aan mijn eigen grenzen heb gehouden, want deze week kon ik dus al niet gaan werken, zo uitgeblust was ik.

Ik heb hier ook van geleerd dat ik gewoon nog niet zo ver ben, of juist wel!  ;) want ik heb nu NEE kunnen zeggen.

Mijn dochter en ik zijn uitgebreid met Lo aan de gang gegaan en ze ziet er niet zielig uit  ;D Ook hebben we haar gebit uitgebreid geinspecteerd en toen heeft mijn dochter uitgelegd hoe Kayaks gebit er uit zag... :-X Ofwel: ik heb de goede beslissing genomen. Ik hoop wel voor hem dat de eigenaresse de metacam blijft geven, want ze mailde dat hij heel goed eet (ja gisteravond heb ik hem nog metacam gegeven :-X) Maar, ik heb het nu ook los gelaten. Hij is blij thuis te zijn, eigenaresse is blij en wij zijn hier blij: ik weet nl nu zeker dat Lo absoluut een andere (niet-dominante!) kater zou accepteren. Maar dat ze zo ook happy is; ik heb mij nl wel gerealiseerd hoe enorm veel aandacht ze krijgt  :D

Wanneer ik zover ben dan wil ik toch gaan informeren of het idd nog te onderzoeken of ze wel of niet besmet is. Vlgs de da zou ze nl voor de rest van haar leven de crypt bij zich kunnen dragen. Maar ik wil dit toch zeker weten. Ze doet het nl zo goed! als ze draagster is, wil ik weten of ze haar ontlasting op de 'dunne' crypt kunnen onderzoeken.
Oh en niet geheel onbelangrijk: gezonde volwassen katten kunnen crypt de baas ;) indien ze geinfecteerd zouden raken. Vlgs de da is het vrijwel uitgesloten dat Kayak uberhaupt geinfecteerd zou kunnen zijn, zeker gezien mijn handelswijze. :)

Ik geniet hier en in het nu van al het moois wat ik al in huis heb  ;)
Laatst gewijzigd door verwonderd op za 06 sep 2008, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie