Poll: honden en het eten van hondenpoep
Moderator: Lizzy
-
Coby
Re:Poll: honden en het eten van hondenpoep
Mijn hondje is een Bichon Frise en is begonnen met poepeten nadat ik met vers vlees begonnen ben.
Groet, Coby.
Groet, Coby.
Ik kan de enquete niet invullen want mijn keuzemogelijkheid staat er niet bij.. dus dan maar zo..
Op Rex mijn rescue galgo uit spanje, moet ik goed opletten dat hij zijn eigen poep niet opeet, dat deed ie vanaf het moment dat we hem hadden en toen was ie ca. 4 maanden. Wij denken dat ie zichzelf dat heeft aangeleerd omdat dat misschien wel het eerste en enige voedsel was wat hij tegenkwam... ze hebben hem en een andere pup (ze zeiden zijn broertje) gevonden in een vuilnisbak in Madrid... hij heeft hier bij ons eerst Duck gegeten en nu dus brokken op zalmbasis met zalmolie... en nog doet ie het bij tijd en wijle... ik geef eierkoeken ertegen daar ik gelezen heb dat daar ammonniak in zit, wat iets zou zijn waar honden dol op zijn... en dat ze dat zouden missen waardoor ze naar die poep 'grijpen'...
mijn 2 whippets Layla en Zjapi doen het nooit.. het idee alleen al doet hun neus krullen van afschuw...
Scarlett mijn 17 juli 2004 overleden whippetje deed het ook nooit..
van mijn Yorkies kan ik mij niet herinneren dat ze dat ooit gedaan hebben wel heeft Beauty een van hen ooit mensenpoep gegeten... lag in een park in de bosjes..
Op Rex mijn rescue galgo uit spanje, moet ik goed opletten dat hij zijn eigen poep niet opeet, dat deed ie vanaf het moment dat we hem hadden en toen was ie ca. 4 maanden. Wij denken dat ie zichzelf dat heeft aangeleerd omdat dat misschien wel het eerste en enige voedsel was wat hij tegenkwam... ze hebben hem en een andere pup (ze zeiden zijn broertje) gevonden in een vuilnisbak in Madrid... hij heeft hier bij ons eerst Duck gegeten en nu dus brokken op zalmbasis met zalmolie... en nog doet ie het bij tijd en wijle... ik geef eierkoeken ertegen daar ik gelezen heb dat daar ammonniak in zit, wat iets zou zijn waar honden dol op zijn... en dat ze dat zouden missen waardoor ze naar die poep 'grijpen'...
mijn 2 whippets Layla en Zjapi doen het nooit.. het idee alleen al doet hun neus krullen van afschuw...
Scarlett mijn 17 juli 2004 overleden whippetje deed het ook nooit..
van mijn Yorkies kan ik mij niet herinneren dat ze dat ooit gedaan hebben wel heeft Beauty een van hen ooit mensenpoep gegeten... lag in een park in de bosjes..
Mijn bub eet nooit andere-honden-poep, wel mensenpoep en paardenpoep (hoewel dat laatste heb ik hem al heel lang niet meer zien doen)
De labrador van mijn zus daarentegen eet wel hondenpoep...
Als dat kan helpen...
De labrador van mijn zus daarentegen eet wel hondenpoep...
Als dat kan helpen...
Voor onze Dora, Beagle van 6 maanden, had ik ingevuld dat ze poep at sinds ze vers vlees eet. Maar ik twijfel of het klopt. Toen ze heel klein was at ze nog geen poep en of het nu precies begonnen is met vers eten weet ik eigenlijk niet. Wat is nl het geval? Ze eet nu weer brokken wegens diarree (hypoallergene brokken) en het lijkt wel of ze nu nog meer poep eet! Het is werkelijk niet normaal zoals ze loopt te zoeken en te trekken. Of zou het door de fytomix komen, die krijgt ze ook sinds kort. Op de dag nadat ze voor het eerst fytomix had gegeten at ze voor het eerst haar eigen poep. Toen dacht ik: tja, het ruikt nu zeker wel heel erg aantrekkelijk!! 
Ik hoop van harte dat het over gaat als ze wat ouder is want ik vind het niet leuk wandelen zo. En het hondenveldje daar komen we al niet meer want het enige wat ze daar doet is eten..
Gr. Joke
Ik hoop van harte dat het over gaat als ze wat ouder is want ik vind het niet leuk wandelen zo. En het hondenveldje daar komen we al niet meer want het enige wat ze daar doet is eten..
Gr. Joke
[quote="dora"]
Voor onze Dora, Beagle van 6 maanden, had ik ingevuld dat ze poep at sinds ze vers vlees eet. Maar ik twijfel of het klopt. Toen ze heel klein was at ze nog geen poep en of het nu precies begonnen is met vers eten weet ik eigenlijk niet. Wat is nl het geval? Ze eet nu weer brokken wegens diarree (hypoallergene brokken) en het lijkt wel of ze nu nog meer poep eet! Het is werkelijk niet normaal zoals ze loopt te zoeken en te trekken. Of zou het door de fytomix komen, die krijgt ze ook sinds kort. Op de dag nadat ze voor het eerst fytomix had gegeten at ze voor het eerst haar eigen poep. Toen dacht ik: tja, het ruikt nu zeker wel heel erg aantrekkelijk!!
Gr. Joke
[/quote]
Waarom geef je haar nu weer brokken eigenlijk? Wat heeft diarree daar mee te maken?
Gr. Joke
[/quote]
Waarom geef je haar nu weer brokken eigenlijk? Wat heeft diarree daar mee te maken?
De DA denkt dat ze allergisch/overgevoelig is voor iets wat in haar voer zit (Bibi). De brokken die ze nu heeft bevatten eiwit op basis van soja, en kip die zodanig is bewerkt dat ie niet meer als kip herkend wordt. Klink als troep dus, maar de diarree is goddank over.Helen schreef: Waarom geef je haar nu weer brokken eigenlijk? Wat heeft diarree daar mee te maken?
Onze honden eten geen hondenpoep (gelukkig). Toen ze vroeger nog brokjes aten ook niet alleen kattenpoep vonden ze lekker en paardenpoep. Nu voer ik mijn honden 5 mnd vers maar kattenpoep eten ze niet meer en het eten van paardenpoep word ook steeds minder.
Het gaat hier om 2 flatcoats en 3 goldens. Maar onze pyrenese berghond zij is inmiddels overleden zij at wel haar eigenpoep. Ze zeggen te weinig eten gehad in het nest? ???
Het gaat hier om 2 flatcoats en 3 goldens. Maar onze pyrenese berghond zij is inmiddels overleden zij at wel haar eigenpoep. Ze zeggen te weinig eten gehad in het nest? ???
Nou hier is er een weer begonnen met poep eten
. Nog even en ze slaapt voortaan in een bench en gaat uit met een muilkorf op
Ik hoef zeker niet te vertellen over welke teef ik het heb 
Onze twee vorige eng.cockers ((rashonden). aten beide honden- katten -mensen -paardenpoep.Alle soorten en maten .Ze aten brokken.Ze deden het vanaf een jaar of twee.Basil en Mo onze huidige honden eten gelukkig alleen maar katten- enpaardenpoep.Zij eten voornamelijk Kvv af en toe Barfen ze.OmdatBas bijna geen rauw vlees durft te eten.
-
Woutertje
- 1-ster

- Contacteer:
Zo zeg, ik ben dus nieuw hier en ik dacht - 'ik ga nou eens even gezellig wat lezen' - val ik ff lekker met mijn neus in de .....

Maar nou serieus:
FRANSE BULLDOG is onze hond, en onze Wouter heeft ooit toen hij nog een pup was iets gegeten waarvan ik niet zeker wist of het honde- of mensenpoep was. Dat was de enige keer, hij heeft daarna wel ooit eens paardepoep, kattepoep en ganzepoep gegeten.
Onze Harry heeft ooit in het verre verleden kattepoep gegeten maar dat was alleen maar die keer.
Maar nou serieus:
FRANSE BULLDOG is onze hond, en onze Wouter heeft ooit toen hij nog een pup was iets gegeten waarvan ik niet zeker wist of het honde- of mensenpoep was. Dat was de enige keer, hij heeft daarna wel ooit eens paardepoep, kattepoep en ganzepoep gegeten.
Onze Harry heeft ooit in het verre verleden kattepoep gegeten maar dat was alleen maar die keer.
onze teckelxboerenfox heeft het nooit gedaan(hondenpoep)maar wel geitenkeutels en paardenpoep en heeft altijd brokken gehad en zit sinds kort op versvlees.
onze norwichterrier deed het toen hij brokken at en sinds het versvlees is hij ermee gestopt maar heb hem pas geleden wel betrapt op ganzenpoep of zoiets...maar dit komt zelden voor
groetjes eefje
onze norwichterrier deed het toen hij brokken at en sinds het versvlees is hij ermee gestopt maar heb hem pas geleden wel betrapt op ganzenpoep of zoiets...maar dit komt zelden voor
groetjes eefje
-
carlala
- 3-sterren

- Contacteer:
Pepper heeft nooit hondepoep gegeten, niet met brok en niet met vers.
Konijnenkeutels wel, nog steeds...
Paardenpoep niet meer, maar of dat te maken heeft dat we op vers overgestapt zijn.
Konijnenkeutels wel, nog steeds...
Paardenpoep niet meer, maar of dat te maken heeft dat we op vers overgestapt zijn.
Laatst gewijzigd door carlala op do 07 apr 2005, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Bernadette
- 4-sterren

Mijn hond eet geen poep. Ook niet toen hij nog brokjes kreeg. Ook eet hij geen afval. Wel eet hij vanaf het moment dat ik hem had insecten, besjes, nootjes etc. wat je buiten tegenkomt. Soms op het strand bij de branding graaft hij ook met één pootje één keer en hapt dan "iets" uit het zand en eet dat dan op... Wat dat dan is? Ik weet het niet, maar poep heeft hij nooit gegeten.
nou ik ben ook nieuw hier en wist voor 5 dgn geleden nog niks van barfen af maar mijn honden een teef van 3 jr (kruising am staff/beagle) en reu 8mnd (am staf).
Hun hebben allebei ook nog nooit hondenpoep gegeten
Hun hebben allebei ook nog nooit hondenpoep gegeten
Verhaal Mannix ken je, maar hij eet geen poep