Jantina schreef:
Nou, staat in koelkast! Maar zal wel mislukt zijn want mijn caramelsaus leek vloeibaar in de pan......... Maar nu het afgekoelt is in de pan is het keihard! Dat valt dadelijk niet te snijden natuurlijk...
Had je de rest nog niet geprepareerd zodat je de karamel er zo overheen kon schenken?
Probeer anders de pan met harde laag karamel even ergens te zetten waar het wat warmer is, op de radiator ofzo. Terug op het fornuis zetten kan ervoor zorgen dat de karamelsaus zich weer gaan scheiden.
Of nieuwe maken en later de karamel uit de pan bikken en als snoepje opeten.
......als jullie kleding te klein wordt vanwege de heerlijke taart, niet bij mij aankloppen hoor! Ik vrees dat ik hetzelfde probleem krijg uiteindelijk....
*Dorothea* schreef:
uurtje in de koelkast en dan aanvallen
hangt een beetje van de caramel af, als die al behoorlijk stevig is dan hoeft ie niet zo lang in de koelkast.
Oh mooi, dat wordt dan thee + taart om half 9 (de caramel was goed dik!)
koekje schreef:
Had je de rest nog niet geprepareerd zodat je de karamel er zo overheen kon schenken?
Probeer anders de pan met harde laag karamel even ergens te zetten waar het wat warmer is, op de radiator ofzo. Terug op het fornuis zetten kan ervoor zorgen dat de karamelsaus zich weer gaan scheiden.
Of nieuwe maken en later de karamel uit de pan bikken en als snoepje opeten.
Nee ik kon het wel schenken maar had wat over. En toen ik aan de slagroom toe was zag ik dat het in die pan al helemaal hard was geworden, zal dus in de taart ook zo zijn....
Helaas! Niet te eten!!!!!!! De caramel is zo hard als glas geworden. Niet te snijden, was hakken, maar met een vorkje is er geen stukje af te breken. Pffffffffffff. Moet toch echt met een blikkie melluk