Of het een grotere last is weet ik niet. Maar ik heb nu aan twee kanten mastitis, stuwing 24/7, ik ga door de grond van de pijn en koorts en ben de hele dag in touw om te voorkomen dat de melk vast komt te zitten. Continu masseren, warmtepompessen, kwark erop, aanleggen... Ik heb een gigantische toeschietreflex en kan dus nooit zo aanleggen. Ik moet eerst met de hand kolven (lees: baby horen, bakje onder de borst en wachten tot de fontein stopt met spuiten). Nu pas heb ik een tevreden baby zonder kramp, die niet ieder uur drie keer komt voor een voeding omdat ze alleen waterige voormelk kreeg. Ze was onrustig aan de borst, verslikte zich continu, moest per vijf minuten wel vier keer of meer boeren. Veel lucht in de buik dus na iedere voeding gillen van de kramp, spuitluiers vol onverteerde melk en iedere keer het bed nat van de urine.pearlsofpassion schreef:Er is hier precies een overproductie-virus op bp.
Kunnen jullie mij ook eens niet besmetten? Ik heb weer te weinig vanavond.![]()
Ik kan me het gevoel van mooie volle borsten al niet meer herinneren... laat staan het gevoel van stuwing. Ik weet wel nog dat ik het een heerlijk gevoel van rijkdom vond...
Ik begrijp wel dat overproductie niet grappig is, maar ik vind het toch moeilijk me voor te stellen dat het een grotere last is dan tekort...![]()
Toch wens ik iedereen een oplossing toe die hen ligt.
Nu dus met Linde veel beter, nu ik de voormelk af kolf in een hydrofiel luier. Daarnaast moet ik iedere vier uur en borst leeg kolven, ook 's nachts, en haar daarna de borst nog verder leeg laten drinken. Ik ben letterlijk de hele dag en de hele nacht bezig met kolven, voeden en slapen.
Te weinig melk zal ook absoluut niet grappig zijn, maar dit luxeprobleem is toch ook niet alles. Manlief, kraamzorg, verloskundige en lactatiekundige zijn steeds druk bezig om te voorkomen dat de mastitis uit de hand loopt. En dat terwijl ik nog in het kraambed lig, dat is echt snel.