Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2

hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Compost is normaal altijd van volledig plantaardig materiaal....
Roosj
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roosj »

hannabelgje schreef: Compost is normaal altijd van volledig plantaardig materiaal....
Ach je hebt gelijk, ik ben in de war met mest voeding ;)
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Nou de compost van de boerenbond bevat wel kippenmest. Die heb ik dus maar laten liggen. Dat hoort ook niet thuis in compost.
Roosj
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roosj »

hannabelgje schreef: Nou de compost van de boerenbond bevat wel kippenmest. Die heb ik dus maar laten liggen. Dat hoort ook niet thuis in compost.
Heb ik het daar dan mss vandaan? Ik ben er wel wezen kijken.. Ik kan niet tegen die hitte haha, hoe warmer het word, hoe minder m'n hoofd werkt!!  :D

Heb net wat zaadjes voor volgend jaar besteld. Ik greep dit jaar een paar keer mis en nu was het ook mooi in de aanbieding ;)
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Net even in de moestuin geweest...
Vraagje: bestaan er ook courgette soorten die ranken maken en dus kruipen zoals een kalebas/pompoen? Of komen courgettes altijd vanuit het hart van de plant?

En wat planten jullie nu nog?
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

ik ga morgen nog proberen wat boerenkool te zaaien en winterandijvie. Ik zet het wel binnen, daar is de temp. toch wat gematigder en gelijkmatiger dan buiten  :-\ :-\

Volgens mij groeien courgettes altijd vanuit het hart, maar ik weet het niet zeker  :-\ :-\
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Jantina schreef: Net even in de moestuin geweest...
Vraagje: bestaan er ook courgette soorten die ranken maken en dus kruipen zoals een kalebas/pompoen? Of komen courgettes altijd vanuit het hart van de plant?

En wat planten jullie nu nog?
De long green trailing kun je laten klimmen.
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Je kan nog planten
prei/bloemkool/savooiekool/spruiten/andijvie/sla
Roosj
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roosj »

Ik wilde straks mijn lege vakken voorzien van compost en alvast dingen inzaaien voor de winter. Maar... Nu ineens zie ik dat de stronken van mijn sla weer opnieuw een krop aan maakt???? Dit heb ik nog nooit gezien/gehoord... Zal ik ze eruit halen of zal ik ze toch nog even laten zitten?
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

ik zou dan wat je wilt zaaien voor de winter in potjes zaaien en dan de sla even een weekje aankijken ;)

Heb gisteren mijn compost "geoogst" jeetje wat een hoop compostwormen, misschien wel 3000 ofzo  :P
MargaS
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MargaS »

Net aardappelen uit de jute zakken geoogst. Van 2 zakken net geen 3kg. Hoop dat er net zoveel in de plastic manden zit want de zakken kun je nu weggooien, zijn kapot aan de onderkant.
Roosj
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roosj »

Nynke schreef: ik zou dan wat je wilt zaaien voor de winter in potjes zaaien en dan de sla even een weekje aankijken ;)

Heb gisteren mijn compost "geoogst" jeetje wat een hoop compostwormen, misschien wel 3000 ofzo  :P
Het viel mij met het radijsjes plukken op dat er zo enorm veel kleine wormpjes in de aarde van mijn m2 bakken zitten.... Ik kreeg er de kriebels van!

Ik bedacht met net.. Ik moet nog een riek kopen...
Naomi B
5-sterren
5-sterren

Bericht door Naomi B »

Ik heb gister mijn eerste courgette geoogst. Een langwerpige. Heb ook een paar ronde groeien nu. Ik denk dat ik mijn sla er maar uit ga halen en mijn bonen ook. Die gaan het niet meer goed doen dit jaar. Mijn wortels doen het wel goed. Die worden hier als snack gegeten door de kinders. En door Duke. Die is gek op verse wortel. Hij eet het netjes van het loof af.

Vanavond eens kijken hoe groot mijn uien zijn. Volgens mij niet erg groot, maar ja, dat komt wel goed in een roerbak of zo.

Eens verzinnen wat ik er nog in ga zaaien voor het najaar....
berenboot
5-sterren
5-sterren

Bericht door berenboot »

hier staat de chutney te pruttelen. Je moet wat met al die courgettes  en uien ;D

vanmiddag eerste gedeelte van de aardappels geoogd. Hoe bewaren jullie de aardappelen?
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

nien-newfies schreef: hier staat de chutney te pruttelen. Je moet wat met al die courgettes  en uien ;D

vanmiddag eerste gedeelte van de aardappels geoogd. Hoe bewaren jullie de aardappelen?
Ohhhh lekker, chutney!  :dribble:

Aardappels heb ik niet zo veel dus die worden meteen verwerkt. Maaltje uit één zak.

Afbeelding

Even schoon boenen, lelijke plekjes eruit, in kleine stukjes en kort koken voor een lekkere koude aardappelsalade. Daar eten we dan wel twee keer van, met z'n drietjes.

Gesloten