Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

lianneke schreef:Het zijn gemeentebomen ja maar wel op het zuiden dus ik hoop dat er wel wat zon door komt.
Ze zijn momenteel druk aan het snoeien overal. Ik zou er even over klagen bij de gemeente en misschien komen ze dan bij jullie ook nog even de boel kortwieken.
lianneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door lianneke »

Angelique schreef:Ze zijn momenteel druk aan het snoeien overal. Ik zou er even over klagen bij de gemeente en misschien komen ze dan bij jullie ook nog even de boel kortwieken.
Ze zijn hier achter ons ook aan het snoeien, nou ja, ze zitten meer in de keet dan dat ze wat doen geloof ik.
Die keet staat er al zo lang wij hier wonen, zes weken. En ze hebben zeker al, nou pak hem beet, een meter of 800 gedaan ;D
We wachten even af...
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ik heb brocolli plantjes gekocht.

En ik was in de ah terwijl ik eigenlijk niks nodig had. Dus heb ik wereldgerechten (haha) en soep in zak meegenomen want gratis moestuintje!!

Blijkt het dat ding te zijn waar je je potjes in kan zetten. Daar heb ik er nu twee van dus dat schiet ook niet echt op ;D
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

:2funny:
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

eelke schreef:Ik heb brocolli plantjes gekocht.

En ik was in de ah terwijl ik eigenlijk niks nodig had. Dus heb ik wereldgerechten (haha) en soep in zak meegenomen want gratis moestuintje!!

Blijkt het dat ding te zijn waar je je potjes in kan zetten. Daar heb ik er nu twee van dus dat schiet ook niet echt op ;D
Dat was er weer eentje hé :biggrin2:
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Wij gaan dit weekeind de kas weer in elkaar zetten, dan voorzaaien. En hopen dat dit jaar beter wordt dan het vorige. :)
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Angelique schreef:Dat was er weer eentje hé :biggrin2:
Pfff nou, op de moestuinPOTJES staat alleen 'moestuintje'. Die dingen heten alleen in de folder moestuinpotjes ::) verwarrend hoor.

Nou, vandaag was het dan toch zo ver en heb ik er 2, wortel en cherrytomaat.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Ik heb vanmiddag bij de Action een groot bijenhotel gekocht. Waar hang ik deze in de tuin? Niet op mn terras lijkt me nogal wiedes, maar waar dan wel? En in de zon of in de schaduw, aan de schutting of eerder naast de garagedeur? etc.
Is het leuk als ik er een tweede, een kleine, bijhaal? En waar hang ik die dan? Ik heb best een groot erf.
Anneloog
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anneloog »

koekje schreef:Ik heb vanmiddag bij de Action een groot bijenhotel gekocht. Waar hang ik deze in de tuin? Niet op mn terras lijkt me nogal wiedes, maar waar dan wel? En in de zon of in de schaduw, aan de schutting of eerder naast de garagedeur? etc.
Is het leuk als ik er een tweede, een kleine, bijhaal? En waar hang ik die dan? Ik heb best een groot erf.
Liefst de opening naar het zuiden maar wel beschut tegen wind en regen.

http://www.luxe-insectenhotels.nl/c-202 ... ctenhotel/
BusKay

Bericht door BusKay »

koekje schreef:Ik heb vanmiddag bij de Action een groot bijenhotel gekocht. Waar hang ik deze in de tuin? Niet op mn terras lijkt me nogal wiedes, maar waar dan wel? En in de zon of in de schaduw, aan de schutting of eerder naast de garagedeur? etc.
Voor het slaapkamerraam... ??? :-\ :-\
lianneke schreef:<br abp="570"><br abp="571">Ze zijn hier achter ons ook aan het snoeien, nou ja, ze zitten meer in de keet dan dat ze wat doen geloof ik.<br abp="572">Die keet staat er al zo lang wij hier wonen, zes weken. En ze hebben zeker al, nou pak hem beet, een meter of 800 gedaan ;D <br abp="573">We wachten even af...
Zo'n keet is toch ook om in te zitten!! :biggrin2: :biggrin2: Met name als je erg moe geworden bent van die stok vasthouden...
Zijn het echte hoveniers of van die taakstrafklantjes???
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Joehoe, ik ben van start! Ik speel vals hoor, gister wat plantjes gekocht. Morgen ga ik beginnen met zaaien, de soorten die vroeg kunnen. Veldsla en spinazie. Ik moet ook nog vakjes maken, maar daar moet ik nog even materiaal voor halen.

Afbeelding
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Kijk die driftig zijn. Ik ben nog aan het omspitten. Ben bijna op de helft :-)

en nog geen idee wat we erin gaan zetten.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Samen met t kind binnen aan het voorzaaien geslagen. Hij zijn AH moestuintjes, ik ben begonnen met wat sla, andijvie, tomaat, paprika, broccoli, komkommer, pompoen en courgette. Bestellingen geplaatst bij Zaden en Zo en Bolster, helaas nog niet binnen. Piepers en uien zijn wel binnen. Wachten op de meneer met de frees, dat wordt collectief gedaan op het complex. Meneer heeft trouwens vandaag het aardbeien veldje ook nog schoon gemaakt, dus die mogen gaan groeien, wordt aangevuld met ananas aardbeien trouwens, ben benieuwd!
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Wij zouden dit weekeind de kas weer opzetten. Faal.
Bijkomend voordeel: op de plek waar de kas zou staan hebben we lekker in de zon gezeten. :biggrin2:

Meneer heeft binnen al aardig wat pepers staan. Verder nog niks gedaan.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ik heb mn broccolies water gegeven! :D

Plaats reactie