Klaagtopic

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Klaagtopic

Mandarijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mandarijn »

Kim_S schreef:Klacht van Atz:
We kregen visite! Zo leuk visite! En ze had een koffer bij zich, maar ik mocht niet kijken wat er in zat :( Ik heb haar natuurlijk besprongen en afgelebberd, zoals dat hoort volgens het puppy-protocol. Toen ging ze ineens mijn poot stevig vasthouden, en voor ik het wist stak ze er gewoon een naald in :o
Nou, toen vond ik haar meteen een stuk minder leuk, en mocht ze voor straf niet in mijn oren kijken. Dat zal haar leren >:(

Ik hoop dat vrouwtje vanavond in het geluksmomentjes-topic kan melden dat de titers hoog genoeg zijn, anders moet dat mens me binnenkort nog een keer prikken :-X
Groot gelijk dat je klaagt!!! Bezoek dat je mishandeld....... het moet niet gekker worden!!
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Een dikke knuffel voor Kaio. [emoji8]
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Bericht door constance.blokzijl »

Knuffel voor Kaio!

Mijn tanden doen nog steeds zeer... Morgen mogen de hechtingen er in elk geval uit, dat is wel fijn want nu zit het eindje precies net tussen mijn tanden aan de achterkant en moet ik er elke keer langs met mijn tong....
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Ik ben zoooo moe. Ik werk minder nu ivm overspannen. 12 uur per week. 3 ochtenden. Maar vakantie periode en roosterprobleen. Dus vandaag hele dag. En pittige dag met veel moeilijke problemen. Uitgepiest toen ik thuis kwam, maar toch koken voor ons en Spot. want manlief ook uitgepiest want die werkt door ondanks griep want - je raad het al- vakantie periode.

3x nat geregend bij het wandelen, dwarse Spot die voor het eerst ook niet alles wilde opeten en nu ben ik er helemaal klaar mee. En mijn schaafplek doet zeer en klopt en dat is ook niet gek want ik loop op sandalen in de blub want ik kan geen laarzen aan.

Ik ga naar bed - duim even dat mijn dienst telefoon stil blijft want ik doe ook bereikbare dienst. Want - hoe raad je het - vakantietijd....

--- klaagmodus uit ----
Spikkelneus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Spikkelneus »

Siberienne schreef:Ik ben zoooo moe. Ik werk minder nu ivm overspannen. 12 uur per week. 3 ochtenden. Maar vakantie periode en roosterprobleen. Dus vandaag hele dag. En pittige dag met veel moeilijke problemen. Uitgepiest toen ik thuis kwam, maar toch koken voor ons en Spot. want manlief ook uitgepiest want die werkt door ondanks griep want - je raad het al- vakantie periode.

3x nat geregend bij het wandelen, dwarse Spot die voor het eerst ook niet alles wilde opeten en nu ben ik er helemaal klaar mee. En mijn schaafplek doet zeer en klopt en dat is ook niet gek want ik loop op sandalen in de blub want ik kan geen laarzen aan.

Ik ga naar bed - duim even dat mijn dienst telefoon stil blijft want ik doe ook bereikbare dienst. Want - hoe raad je het - vakantietijd....

--- klaagmodus uit ----
Oh, ik leef met je mee. Dit is precies waarom ik bang ben dat ik nooit meer aan het werk kom. Want een klein contract (van inderdaad bijvoorbeeld 12 uur) is goed te overzien. Maar als er iemand ziek is of op vakantie of op nascholing of weet ik het wat, dan wordt er toch een beroep op je gedaan. En aangezien je je verantwoordelijk voelt doe je dat dan. Maar het kan niet. Ik zou daar serieus een week of 2 van moeten bijkomen, van 1 extra dienst. Ik hoop dat jij er minder last van hebt en dat je je bed niet bent uitgebeld!
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Siberienne schreef:Ik ben zoooo moe. Ik werk minder nu ivm overspannen. 12 uur per week. 3 ochtenden. Maar vakantie periode en roosterprobleen. Dus vandaag hele dag. En pittige dag met veel moeilijke problemen. Uitgepiest toen ik thuis kwam, maar toch koken voor ons en Spot. want manlief ook uitgepiest want die werkt door ondanks griep want - je raad het al- vakantie periode.

--- klaagmodus uit ----
Even door de botte korte bocht: jij (en je man!) zet nu dus je gezondheid serieus op het spel zodat iemand anders vakantie kan vieren??????

Ik zeg Ziek is Ziek! Dat lossen ze maar mooi op een andere manier op.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ik had ook meteen bereikbaarheidsdienst na mijn vakantie. Van afgelopen dinsdag t/m as maandag, van 9.00 tot 22.30. En ik ben al best veel gebeld :( en ook gemiste oproepen want ja ik moet ook eens de honden uitlaten (dan heb ik mijn handen al vol) en naar het toilet enzo.

Ik word er zooooooooooo kriegelig van. ::) ::) ::)

Kom niet eens aan werken toe zo. >:(
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Kaela schreef:Even door de botte korte bocht: jij (en je man!) zet nu dus je gezondheid serieus op het spel zodat iemand anders vakantie kan vieren??????

+1
lianneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door lianneke »

Fijn. Ik heb eens een week vrij. Heel mn bioritme in de war, al vier dagen hoofdpijn en nu ook nog kiespijn.
En laten we over het weer maar zwijgen. >:(
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Kaela schreef:Even door de botte korte bocht: jij (en je man!) zet nu dus je gezondheid serieus op het spel zodat iemand anders vakantie kan vieren??????

Weet je, we deden al een hele poos met 3 werk van 4. Toen viel ik om en zie je de overgebleven 2 collega's worstelen. Gelukkig kon er na een paar maanden een waarnemer voor mij gevonden worden. Maar ja, die had wel al een vakantie in de planning staan. En mijn andere collega's staan ook half op omvallen. En hebben ook recht op vakantie.
Uiteindelijk waren er nu dus 2 op vakantie, maar de 3e werkt normaal 4 dagen en had een familiedag en ik heb zelf gezegd dat ik het wel zou doen. Het is gewoon lastig met werk dat niet zomaar door iemand anders overgenomen kan worden en wat wel door moet.
Echt hoor, als ik kijk wat mijn collega's erbij kregen en hoe ze mij ook nog opgevangen hebben, dat was echt super. Daarom heb ik maar even bijgeschakeld.

En ach, waar ik denk nog het meest van baalde is dat ik het nog niet volhoud zo'n dag. Vandaag ben ik vrij, keutel door het huis en dan rust ik wel weer verder uit. En voorlopig hoef ik geen hele dagen meer...

((( ik heb weleens doorgewerkt met een nierbekken ontsteking, ook omdat er anders gewoon niemand is het om het werk te doen. Dat was ook niet echt fijn maar dat hebben we ook weer overleefd, betekend wel dat de klap later komt. Ik zie het ook aan manlief, die komt er nu ook slechter vanaf. Maar ja, ook daar is even geen andere oplossing. Hij is eigen baas, 3-mans bedrijf en 2 op vakantie... dat moeten ze dus in het vervolg wel anders afspreken)))
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

>:( Ik kom er net achter dat de inhoud van de website die ik gebruik voor één van de teksten voor mijn minor op sommige plaatsen is aangepast. Precies een deel met een paar feiten die ik voor mijn wervende tekst had gebruikt. Nu klopt mijn tekst niet meer >:( Ik denk dat ik dan maar een link van waybackmachine meestuur, waar de "oude" tekst nog staat. Dit probleem had ik ook al met een vertaling van de vorige minor die ik deed. Handig hoor, om je bronnen van het internet te halen :wall:
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Dikke kus voor Kaio :-*
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Siberienne schreef:Weet je, we deden al een hele poos met 3 werk van 4. Toen viel ik om en zie je de overgebleven 2 collega's worstelen. Gelukkig kon er na een paar maanden een waarnemer voor mij gevonden worden. Maar ja, die had wel al een vakantie in de planning staan. En mijn andere collega's staan ook half op omvallen. En hebben ook recht op vakantie.
Uiteindelijk waren er nu dus 2 op vakantie, maar de 3e werkt normaal 4 dagen en had een familiedag en ik heb zelf gezegd dat ik het wel zou doen. Het is gewoon lastig met werk dat niet zomaar door iemand anders overgenomen kan worden en wat wel door moet.
Echt hoor, als ik kijk wat mijn collega's erbij kregen en hoe ze mij ook nog opgevangen hebben, dat was echt super. Daarom heb ik maar even bijgeschakeld.

En ach, waar ik denk nog het meest van baalde is dat ik het nog niet volhoud zo'n dag. Vandaag ben ik vrij, keutel door het huis en dan rust ik wel weer verder uit. En voorlopig hoef ik geen hele dagen meer...

((( ik heb weleens doorgewerkt met een nierbekken ontsteking, ook omdat er anders gewoon niemand is het om het werk te doen. Dat was ook niet echt fijn maar dat hebben we ook weer overleefd, betekend wel dat de klap later komt. Ik zie het ook aan manlief, die komt er nu ook slechter vanaf. Maar ja, ook daar is even geen andere oplossing. Hij is eigen baas, 3-mans bedrijf en 2 op vakantie... dat moeten ze dus in het vervolg wel anders afspreken)))
Leuk verhaal, maar je benadrukt alleen maar het belang van Ziek = Ziek.

Jij bent overspannen, je twee collega's staan op omvallen. Waarom? Omdat het werk wel gedaan moet worden zeg je. Ik ben ook in die valkuil getrapt, tot ik mijzelf gerealiseerd heb, dat als het werk écht gedaan moet worden en écht zo belangrijk is, je werkgever dat heus wel op zal lossen. Het is niet jou probleem en door het wel jou probleem te maken ben jij overspannen. Uiteindelijk zit jij straks met een burnout thuis en neemt je werkgever fluitend een ander aan die het werk gaat doen. Want zonder jou gaat het echt ook wel opgelost worden, maar als je niet oppast is het voor jou te laat.

Echt lieverd, bespaar jezelf een burnout en kies voor jezelf.
Spikkelneus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Spikkelneus »

Kaela schreef:Leuk verhaal, maar je benadrukt alleen maar het belang van Ziek = Ziek.

Jij bent overspannen, je twee collega's staan op omvallen. Waarom? Omdat het werk wel gedaan moet worden zeg je. Ik ben ook in die valkuil getrapt, tot ik mijzelf gerealiseerd heb, dat als het werk écht gedaan moet worden en écht zo belangrijk is, je werkgever dat heus wel op zal lossen. Het is niet jou probleem en door het wel jou probleem te maken ben jij overspannen. Uiteindelijk zit jij straks met een burnout thuis en neemt je werkgever fluitend een ander aan die het werk gaat doen. Want zonder jou gaat het echt ook wel opgelost worden, maar als je niet oppast is het voor jou te laat.

Echt lieverd, bespaar jezelf een burnout en kies voor jezelf.
+1 wijze woorden
Lil

Bericht door Lil »

Spikkelneus schreef:+1 wijze woorden
+ 2

Been there, done that.

Echt heb daar zoooooo spijt van! Uiteindelijk is je baas helemaal niet happy als je uitvalt, maar jijzelf ook niet en dat duurt ontzettend lang voordat dat weer beter wordt (vrees na al die jaren goedkomen gaat hem niet meer worden. Ik functioneer "normaal" maar iets is toch echt definitief stuk. Zo zonde!)

Plaats reactie