Verzamelgroep: Zuid Holland

Dit is een vraag en aanbod rubriek voor BARF ingredienten en de Verzamelplaats

Moderator: Charlie Angel

Re: Verzamelgroep: Zuid Holland

MerelsMommy
3-sterren
3-sterren

Bericht door MerelsMommy »

Het nadeel van met meerdere mensen samen 10 kilo is dat daar dan weer zo'n geregel bij komt kijken.

Ik doe dat al voor een goede vriendin van mij die hier ook nog eens om de hoek woont. Zij heeft een klein hondje en heeft dus niet zoveel nodig. En dat is al zo'n gedoe.

Het vlees wordt niet altijd, maar wel vaak bevroren geleverd en dan moet het dus eerst ontdooien. Dan omgepakt worden en dan moet het door de diverse mensen opgehaald worden. Klinkt allemaal eenvoudig, maar er komt meer werk en planning bij kijken dan je denkt.

Weet dus waar je aan begint ;)
DebbieV
4-sterren
4-sterren

Bericht door DebbieV »

Ik woon in zoetermeer, en haal zo af en toe 10 kg, maar dat is voornamelijk vleesbot. Ik geef eigenlijk altijd kvv en af en toe wat barfdagen. Maar dat ligt echt aan mijn tijdsplanning die week hoe vaak dat is.

Ik laat alles ontdooien zover als nodig om het normaal in porties te krijgen. Ik verpak het altijd daarna per kg. En deel regelmatig iets.
Jouls
3-sterren
3-sterren

Bericht door Jouls »

Ik deel regelmatig met verschillende mensen, het is wat geregel en gedoe maar zeker de moeite waard (lekkere stukjes vlees of kk en gezellige contacten) ik geef kvv en barf meer als snack erbij (voor zowel hond als kat). Ik woon in Leidschenveen dus om de hoek ;)
Stacey1987
2-sterren
2-sterren

Bericht door Stacey1987 »

Leuk dat er zoveel mensen in de buurt wonen! Wellicht dat ik in de toekomst met jou kan meedoen dan. Ik heb zojuist via caroba een bestelling gedaan van 25 kilo verschillende soorten kvv compleet van natuur & dier. De fokker had dit ook besteld en voert dit dus ook (samen met nog meer merken en barfproducten). De pup vind het lekker dus ga hier maar mee starten en dan langzaamaan meer barf erbij geven en dan over naar barf met voor het gemak op dagen dat we weggaan of op vakantie zijn en de hond bij mijn moeder is wat kvv erbij.

Offtopic:  Zijn jullie toevallig bekend met de kynotrain hondenschool in pijnacker?
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

Hoi Stacey,

Welkom!
Ik doe graag mee in het delen van grote hoeveelheden. Een paar kilo kan ik nog wel kwijt maar 10 kilo van 1 soort is hier een jaarvoorraad ;D
Diervriendelijkheid vind ik erg belangrijk, dus ik voer bij voorkeur alles biologisch.
Zelf bestel ik vooral bij oervoer en ook wel bij degomeat. Voorheen ook Darf maar die zijn gestopt met barf.

Als ik ga bestellen, duurt nog wel even, dan post ik t hier wel even.

Mijn noodadres voor barf is de turkse slager in Ypenburg. Hij heeft bijv diverse kipproducten, ook orgaan, maar ook wel lamsribben en zo. Niet goedkoop, maar in geval van nood altijd handig.
flodder en dwarrel
5-sterren
5-sterren

Bericht door flodder en dwarrel »

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 043.0.html

ik ga ophalen in gorinchem en kan meenemen voor regio rotterdam; ophalen in barendrecht
Laatst gewijzigd door flodder en dwarrel op wo 22 okt 2014, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

flodder en dwarrel schreef: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 043.0.html

ik ga ophalen in gorinchem en kan meenemen voor regio rotterdam; ophalen in barendrecht
Hmmmm ik zou eigenlijk wel de Heek eens willen proberen... maar ja, Barendrecht is ook nog een eindje he :P ff over nadenken.

Mocht er hier nu nog iemand zijn die nog wat naar het zuiden afzakt hoor ik het graag :angel:
Ina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ina »

Ik gooi ons zelf ook maar eens in de groep.
Wij wonen in Leidschenveen (Den Haag) en de dames hier zijn beide vers-eters.
Misty (Gordon Setter) barf, behalve op speeltuindagen en Aysa (Galgo) KVV't omdat ze, behalve zo af en toe een ribje, niet van het grotere knaagwerk houdt.

Ik houd me aanbevolen voor lijntjes en wil graag delen als iemand dat wil, omdat 10 kilo met 1 barfster vaak ook een beetje te veel van het goede is.
Ik bestel zelf regelmatig bij Natural Paws, Caroba of Lupa.., mocht er iemand mee willen bestellen om onder de bezorgkosten uit te komen is dat geen probleem want ik koop toch groot in.
Laatst gewijzigd door Ina op zo 26 okt 2014, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
briitje
3-sterren
3-sterren

Bericht door briitje »

Hallo iedereen,

Ik wil me hier ook graag aanmelden. Af en toe geef ik BARF producten als snack aan me hondenvriendje, voor de rest kvv en brokken. Ook zoek ik veel producten om te drogen.

Ik hou me aanbevolen voor lijntjes en deel ook graag, want 10 kilo is wel heel veel voor 1 hond. Zelfde als Ina dus :P.
Ik woon in Capelle ad ijssel (schollevaar).
Mirj@m
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Mirj@m »

Ik meld me hier ook maar even!

Ik woon in Gouda en ik voer mijn katten vers. Dat zijn er flink wat (ben fokker) dus er gaat hier best wat vlees door elke maand.
Ze krijgen hier kvv: Tinlo (ben ik ook verkooppunt van) en Tammenga, daarnaast maal ik ook nog zelf KVV en krijgen ze regelmatig karkasjes of wat prooidieren. Heb een grote vriezer dus als ik weer eens iets op ga halen kan ik zeker ook wel wat meer meenemen voor anderen. Ik haal ook regelmatig kip bij Clazing (nekken, karkassen, orgaantjes) en dat is niet bevroren dus makkelijk deelbaar.

Op 8 november ga ik in elk geval vlees ophalen in Zoetermeer (http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 993.0.html) dus als ik iets mee kan nemen voor iemand hoor ik het wel!
evenstar
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re: Verkooppunten Nootdorp e.o.

Bericht door evenstar »

Stacey1987 schreef: Hallo,

Ik ben Stacey en wij krijgen op 31 oktober onze pup. Nu wil ik graag een combinatie van kvv en barf gaan voeren. Onze pup is vanuit het nest al gewend aan rauw vlees. Wij wonen in Nootdorp en aangezien ik nog niet zo bekend ben met het barfen, vroeg ik me af of er mensen hier in de omgeving zijn die verkooppunten aanraden, of juist afraden! Ik wil beginnen met kleine hoeveelheden te kopen omdat ik nog niet weet wat wel en niet in de smaak zal vallen en niet met enorme overschotten wil komen te zitten. Mijn pup zal in het begin rond de 200 gram per dag gaan eten.

Groetjes,

Stacey
Hallo Stacey, in de Parade bij de dierenspeciaalzaak kun je vers vlees kopen om te kijken wat je bevalt.
Stacey1987
2-sterren
2-sterren

Bericht door Stacey1987 »

Wat leuk al die reacties. Zijn aardig wat mensen erg dichtbij dus. Ik heb afgelopen vrijdag 25 kilo kvv van dier en natuur via caroba geleverd gekregen, dus ik  kan als het goed is een maand of 4 vooruit qua kvv. Daarnaast wil ik dus idd beginnen met zo nu en dan een barf dingetje erbij en dan langzaam de kvv verruilen voor barf.
Heeft iemand van jullie toevallig met zijn/haar hond getraind bij hondenschoolpijnacker . nl ?
CindyMayella
5-sterren
5-sterren

Bericht door CindyMayella »

Moet wel lachen... Wonen er meer in Leidschwnveen dan ik had gedacht :D..... De enig die ik ken, is Jouls, maar ja, onze kids zitten op dezelfde school ;D...... Heb alleen net weer lading binnen, dus heb genoeg tot ong 22/11.... Ik loop ze net allemaal mis :'(.....
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

Stacey1987 schreef: Leuk dat er zoveel mensen in de buurt wonen! Wellicht dat ik in de toekomst met jou kan meedoen dan. Ik heb zojuist via caroba een bestelling gedaan van 25 kilo verschillende soorten kvv compleet van natuur & dier. De fokker had dit ook besteld en voert dit dus ook (samen met nog meer merken en barfproducten). De pup vind het lekker dus ga hier maar mee starten en dan langzaamaan meer barf erbij geven en dan over naar barf met voor het gemak op dagen dat we weggaan of op vakantie zijn en de hond bij mijn moeder is wat kvv erbij.

Offtopic: Zijn jullie toevallig bekend met de kynotrain hondenschool in pijnacker?
Ik train daar met m'n pup!
Ik heb er ook met Boomer getraind toen ze pup was!
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

Ik ga medio december (levering 11e of 18e) bestellen bij degomeat en oervoer. Mocht je willen meebestellen stuur dan even een pb. Dan laat ik tzt weten welke dag het wordt.

ivm vogelgriep bestelling vandaag gedaan
Laatst gewijzigd door pluk op vr 21 nov 2014, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie