Verzamelgroep: Noord-holland

Dit is een vraag en aanbod rubriek voor BARF ingredienten en de Verzamelplaats

Moderator: Charlie Angel

Re: Verzamelgroep: Noord-holland

José S
3-sterren
3-sterren

Bericht door José S »

Eira schreef: 't is al een beetje laat dus ik durfde niet meer te WhatsAppen ;) Maar de lama is dubbel en dwars goedgekeurd!! Ze heeft al 1 zakje opgegeten :biggrin2: Dus ik ga in ieder geval lama meebestellen. Maar ik ga morgen even in het topic kijken en dan laat ik ook weten hoeveel, want ik moet nog wat eendennekken labelen en de vriezer in gooien :D :D :D
Das mooi!! :biggrin2:

Heb nu ook net pas de zalmvellen geportioneerd en in de vriezer gekieperd, de eerste lading ligt nu in de droger.
Eira
3-sterren
3-sterren

Bericht door Eira »

Ik heb 5 kg lama besteld in het topic :biggrin2:
Breeze

Bericht door Breeze »

Eira schreef: Ik heb 5 kg lama besteld in het topic :biggrin2:
Hoi Eira,

Wat leuk dat jij ook hier bent, voel ik me niet helemaal alleen hoor.

Breeze
Marije Lei
4-sterren
4-sterren

Bericht door Marije Lei »

Eira schreef: Ik heb 5 kg lama besteld in het topic :biggrin2:
Fijn :)
Eira
3-sterren
3-sterren

Bericht door Eira »

Breeze schreef: Hoi Eira,

Wat leuk dat jij ook hier bent, voel ik me niet helemaal alleen hoor.

Breeze
Hoi, welkom op Barfplaats :hi:
tess06
4-sterren
4-sterren

Re: Het-Barfers-noord-holland-verenigt-u-Topic

Bericht door tess06 »

Breeze schreef: Leuk ik woon in Hoofddorp, waar koop jij je barf voor mijn collega hond?

Breeze
het meeste bestel ik bij richards versvoer( ga voor half november weer een levering regelen)
en de rest komt via lijntjes hierheen.
heb nu alleen geen ruimte meer in de vriezer( mijn ogen zijn groter dan mijn vriezer)
ik heb nu voor nood een deel in een koelbox gedaan :'(
Breeze

Bericht door Breeze »

tess06 schreef: het meeste bestel ik bij richards versvoer( ga voor half november weer een levering regelen)
en de rest komt via lijntjes hierheen.
heb nu alleen geen ruimte meer in de vriezer( mijn ogen zijn groter dan mijn vriezer)
ik heb nu voor nood een deel in een koelbox gedaan :'(
Ha wij bij Doggy Barn hier in Hoofddorp, die verkopen dat ook voor dezelfde prijs en dezelfde service.
Ik heb nl niet zo een grote vriezer, dus is wel lekker makkelijk dat ik dan niet van die grote omverpakkingen
hoef te kopen

Maar die lijntjes wat houdt dat nou precies in, want ik dacht dat het dan veel goedkoper zou zijn, maar dat
is ook weer niet echt zo
Eira
3-sterren
3-sterren

Bericht door Eira »

Breeze schreef: Maar die lijntjes wat houdt dat nou precies in, want ik dacht dat het dan veel goedkoper zou zijn, maar dat
is ook weer niet echt zo
Ik vind dat het via de lijntjes echt enorm kan schelen in wat je betaald en dat de kwaliteit over het algemeen ook echt super is.

Bijvoorbeeld (ik gebruik nu even Degomeat als voorbeeld omdat hun spullen ook erg mooi zijn):

Eendenkarkas via Barfplaats (VSE): €0,90 per kilo en bij Degomeat €1,85 per kilo
Eendennekken via Barfplaats (VSE): €1,25 per kilo en bij Degomeat €2,95 per kilo
Bullepees (rauw) via Barfplaats (Job): €1,00 per stuk en bij Degomeat €2,25 per stuk
Runderstrot via Barfplaats (Job): €1,50 per kilo en bij Degomeat €2,50 per kilo
Konijnkarkas via Barfplaats (Orinake): €1,50 per kilo en bij Degomeat €2,50 per kilo

En hoe de lijntjes globaal werken:

Aanbieder A opent in de verzamelplaats een topic met wat er besteld kan worden. Dan is er vaak in ons NH-verzameltopic iemand (persoon B) die vraagt of wij Noord Hollanders interesse hebben en bij voldoende interesse word er een lijntje opgezet. Persoon B heeft vaak een max. aantal kilo's die in de auto passen en dan bestellen de Noord Hollanders in het topic van persoon A wat ze willen hebben en dat het opgehaald word door persoon B (wel ook altijd eerst met persoon B overleggen of je bestelling er bij past). Soms word er door persoon B een apart topic in de verzamelplaats gemaakt en bestel je daar. Dan krijg je van persoon A of persoon B een pb met de betalingsgegevens en je betaald dan voor de aangegeven datum (niet op tijd betaald = niet besteld).

Dan rijd persoon B op een afgesproken datum naar persoon A om de hele Noord-Holland bestelling op te halen en weer uit te delen op de vooraf afgesproken stopplaatsen. Daar haal je dan op de afgesproken tijden je bestelling af of je regelt dat het met iemand anders mee kan waar je het zelf later ophaalt.

Het is belangrijk om goed bij te houden of je bestelling klopt, deze door de topicstarter in de bestellijst gezet word en altijd te overleggen met de personen waar je bestelling in de auto mee moet alvorens je besteld en natuurlijk om op tijd te betalen. Hou de besteltopics ook goed in de gaten want ophaal tijden veranderen soms.
Laatst gewijzigd door Eira op zo 14 okt 2012, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
tess06
4-sterren
4-sterren

Bericht door tess06 »

Breeze schreef: Ha wij bij Doggy Barn hier in Hoofddorp, die verkopen dat ook voor dezelfde prijs en dezelfde service.
Ik heb nl niet zo een grote vriezer, dus is wel lekker makkelijk dat ik dan niet van die grote omverpakkingen
hoef te kopen

Maar die lijntjes wat houdt dat nou precies in, want ik dacht dat het dan veel goedkoper zou zijn, maar dat
is ook weer niet echt zo
ik ben ff aan het vergelijken gegaan maar de doggy barn is wel duurder.
kalkoenfilet is bij richards nu in de aanbieding voor 2 euro en bij de doggybarn is die 2,75
kalkoennekken bij richards 2,65 bij de doggy barn 1,90( maar de prijs bij richards is voor een kilo. bij doggybarn per stuk)

Soms zijn lijntjes goedkoper, soms ook niet.
de meeste lijntje vindt je in vraag en aanbod, als je iets leuks ziet, kijk je in het topic of er een lijntje(vervoerder) deze kant op komt,dan kun je vragen of ze voor jou ook willen meenemen.
denk er wel om dat er wel vervoerskosten worden gerekend.
bij richards bestellen er genoeg mensen mee om aan het aantal kilo's te komen zodat er geen bezorg kosten worden gerekend.
en dan kun je ook 1 of 2 kilo bestellen je hoeft dan geen grote bestelling te doen.
tess06
4-sterren
4-sterren

Bericht door tess06 »

je zou ook bij kukeleku kunnen bestellen, die staan in amstelveen op de markt op vrijdag.
saskia37
5-sterren
5-sterren

Bericht door saskia37 »

Lida heeft voor begin november hertenlong alleen is het wel wat ik begreep per 15 a 20 kilo verpakt en tja dat is een beetje te veel :biggrin2:
Dus zijn er nog meer liefhebbers?
ik wilde een linkje plaatsen van het topic maar om de één of andere reden niet gelukt :-\
Ramses1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ramses1 »

Lida heeft voor begin november hertenlong alleen is het wel wat ik begreep per 15 a 20 kilo verpakt en tja dat is een beetje te veel
Dus zijn er nog meer liefhebbers?
ik wilde een linkje plaatsen van het topic maar om de één of andere reden niet gelukt

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 138.0.html

@ Eira, je kan nog lekker typen met je zere vinger ;)
Goed neergezet! Hoe gaat het ermee? Huisarts nog nodig morgen?
Limpy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Limpy »

Voor dit soort mes/vinger incidenten heb ik altijd waterstofpyroxide 3% in huis, dat bruist alle vuiligheid eruit.
Gewoon bij de etos te krijgen.
Eira
3-sterren
3-sterren

Bericht door Eira »

Ramses1 schreef: @ Eira, je kan nog lekker typen met je zere vinger ;)
Goed neergezet! Hoe gaat het ermee? Huisarts nog nodig morgen?
Typen gaat inderdaad prima met een wijsvinger minder ;) Vinger ziet er tot nu toe prima uit, nog wel erg gevoelig. Doe vanavond nog 1x een sodabadje en dan is het denk ik wel goed zo, geen huisarts nodig dus maar ik ga morgen wel nog even bellen om te vragen of ik een tetanusprik moet.
Eira
3-sterren
3-sterren

Bericht door Eira »

Limpy schreef: Voor dit soort mes/vinger incidenten heb ik altijd waterstofpyroxide 3% in huis, dat bruist alle vuiligheid eruit.
Gewoon bij de etos te krijgen.
Ik ga morgen meteen even kijken bij de Etos! Neem ik ook meteen jodium, calendula zalf en een nieuw pakje pleisters mee :biggrin2:

Plaats reactie