Breeze schreef:
Maar die lijntjes wat houdt dat nou precies in, want ik dacht dat het dan veel goedkoper zou zijn, maar dat
is ook weer niet echt zo
Ik vind dat het via de lijntjes echt enorm kan schelen in wat je betaald en dat de kwaliteit over het algemeen ook echt super is.
Bijvoorbeeld (ik gebruik nu even Degomeat als voorbeeld omdat hun spullen ook erg mooi zijn):
Eendenkarkas via Barfplaats (VSE): €0,90 per kilo en bij Degomeat €1,85 per kilo
Eendennekken via Barfplaats (VSE): €1,25 per kilo en bij Degomeat €2,95 per kilo
Bullepees (rauw) via Barfplaats (Job): €1,00 per stuk en bij Degomeat €2,25 per stuk
Runderstrot via Barfplaats (Job): €1,50 per kilo en bij Degomeat €2,50 per kilo
Konijnkarkas via Barfplaats (Orinake): €1,50 per kilo en bij Degomeat €2,50 per kilo
En hoe de lijntjes globaal werken:
Aanbieder A opent in de verzamelplaats een topic met wat er besteld kan worden. Dan is er vaak in ons NH-verzameltopic iemand (persoon B) die vraagt of wij Noord Hollanders interesse hebben en bij voldoende interesse word er een lijntje opgezet. Persoon B heeft vaak een max. aantal kilo's die in de auto passen en dan bestellen de Noord Hollanders in het topic van persoon A wat ze willen hebben en dat het opgehaald word door persoon B (wel ook altijd eerst met persoon B overleggen of je bestelling er bij past). Soms word er door persoon B een apart topic in de verzamelplaats gemaakt en bestel je daar. Dan krijg je van persoon A of persoon B een pb met de betalingsgegevens en je betaald dan voor de aangegeven datum (niet op tijd betaald = niet besteld).
Dan rijd persoon B op een afgesproken datum naar persoon A om de hele Noord-Holland bestelling op te halen en weer uit te delen op de vooraf afgesproken stopplaatsen. Daar haal je dan op de afgesproken tijden je bestelling af of je regelt dat het met iemand anders mee kan waar je het zelf later ophaalt.
Het is belangrijk om goed bij te houden of je bestelling klopt, deze door de topicstarter in de bestellijst gezet word en altijd te overleggen met de personen waar je bestelling in de auto mee moet alvorens je besteld en natuurlijk om op tijd te betalen. Hou de besteltopics ook goed in de gaten want ophaal tijden veranderen soms.