De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? *Twee babies erbij!

orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

wat een schatje!
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Esthertjuh schreef: Tot hoeveel kilo kan de rekbare ongeveer? Ik heb er een, maar heb er eigenlijk nu al spijt van :( Maar toen wist ik nog niet beter. Moet hem overigens nog steeds eens uitproberen :-[
dat is voor iedereen anders natuurlijk. Net zolang tot je het zelf volhoudt en ukkie nog goed zit :).
Kg of 8 wordt vaak gezegd als limiet, maar heb je zwakkere rug/schouders kan het zijn dat je sneller last krijgt.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Wat een mooi mannetje Janaika!
Ik hoop niet dat onze baby op mijn gaat lijken ;D dan durf ik hem hier niet neer te zetten ;D
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

Nadia schreef: Wat een mooi mannetje Janaika!
Ik hoop niet dat onze baby op mijn gaat lijken ;D dan durf ik hem hier niet neer te zetten ;D
seg da wil ik nimeer lezen he mie, gij zijt een schoon madam! (en u ventje is ook geen  lelijke jongen, dus dat komt vast goed!)
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Maar je hebt mij nooit als baby gezien! Ik val onder de categorie 'een lieve baby'. Ik zal je wel een foto laten zien als je hier bent
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

Nadia schreef: Maar je hebt mij nooit als baby gezien! Ik val onder de categorie 'een lieve baby'. Ik zal je wel een foto laten zien als je hier bent
hehe sgoed :)
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Schattig manneke ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

ah, wat een heerlijk menneke jullie Fedde :smitten: Wat gaat dat toch snel, een maand alweer :-* :-*
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Meneer koekje heeft nesteldrang gekregen. Hij gaat komende week een stuk nieuw tapijt voor op de overloop halen  8)
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Zo, het gaat hier steeds lekkerder. De kraamzorg is klaar en dat is best fijn. Niets ten nadele van de kraamhulp, hoor. Maar ik kan nu heerlijk qua tijd mijn eigen gang gaan en hoef nu in het weekend niet om 8 uur klaar te zitten om de deur open te doen.
Genezing van de keizersnee gaat voorspoedig en ik ben sinds een paar dagen aan de wandel. David in de kinderwagen en dan even een boodschapje doen. Veel te lekker weer om binnen te zitten. Gisteren alweer een heel stuk met meneer Sonja en de honden opgelopen naar het buitengebied en daar even op een bankje in het zonnetje gezeten.
En David is echt een heerlijk mannetje! Geniet volop van hem. En wat een makkelijk kind is het  :smitten: :smitten: :smitten: In het begin was hij 's nachts actiever dan overdag, maar dat begint hij nu gelukkig om te draaien. Hoef er nu meestal 's nachts maar 1 keer uit voor een voeding omdat de hele nacht doorslapen nog net even te lang is.
Jammer is wel dat hij weigert aan de borst te drinken. Ik ga dat niet forceren, maar neem rustig de tijd voor huid op huid contact en laat het dan verder aan hem zelf over. Als ik hem probeer te sturen gaat hij hevig in verzet. Ik kolf dus en dan krijgt hij het per fles ook binnen.
Vermoedelijk is het gewoon een gevolg van de moeizame geboorte d.m.v. een keizersnee. Omdat zijn bloedsuiker erg laag was, is hij direct bij me weg gehaald en zijn ze gestart met vingervoeding. Ik heb hem dus in de eerste uren na de geboorte niet lekker tegen me aan gehad en hem kunnen aanleggen. Daarbij had hij vrij veel vruchtwater binnen gekregen waardoor hij de eerste dagen na de geboorte vaak misselijk is geweest.
Ike
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ike »

[quote="Sonja"]
Zo, het gaat hier steeds lekkerder. De kraamzorg is klaar en dat is best fijn. Niets ten nadele van de kraamhulp, hoor. Maar ik kan nu heerlijk qua tijd mijn eigen gang gaan en hoef nu in het weekend niet om 8 uur klaar te zitten om de deur open te doen.
Genezing van de keizersnee gaat voorspoedig en ik ben sinds een paar dagen aan de wandel. David in de kinderwagen en dan even een boodschapje doen. Veel te lekker weer om binnen te zitten. Gisteren alweer een heel stuk met meneer Sonja en de honden opgelopen naar het buitengebied en daar even op een bankje in het zonnetje gezeten.
En David is echt een heerlijk mannetje! Geniet volop van hem. En wat een makkelijk kind is het  :smitten: :smitten: :smitten: In het begin was hij 's nachts actiever dan overdag, maar dat begint hij nu gelukkig om te draaien. Hoef er nu meestal 's nachts maar 1 keer uit voor een voeding omdat de hele nacht doorslapen nog net even te lang is.
Jammer is wel dat hij weigert aan de borst te drinken. Ik ga dat niet forceren, maar neem rustig de tijd voor huid op huid contact en laat het dan verder aan hem zelf over. Als ik hem probeer te sturen gaat hij hevig in verzet. Ik kolf dus en dan krijgt hij het per fles ook binnen.
Vermoedelijk is het gewoon een gevolg van de moeizame geboorte d.m.v. een keizersnee. Omdat zijn bloedsuiker erg laag was, is hij direct bij me weg gehaald en zijn ze gestart met vingervoeding. Ik heb hem dus in de eerste uren na de geboorte niet lekker tegen me aan gehad en hem kunnen aanleggen. Daarbij had hij vrij veel vruchtwater binnen gekregen waardoor hij de eerste dagen na de geboorte vaak misselijk is geweest.
[/quote]

Fijn dat het  goed gaat Sonja en dat jullie weer lekker naar buiten gaan!  :)
Jammer dat het niet lukt met de borst, wie weet gaat t over een paar dagen wel ;)
Lief manneke en heerlijk dat hij goed slaapt en maar 1 keer hoeft te drinken s'nachts, dat maakt dat je zelf een beetje goede nachten hebben makkelijker aansterkt.
Hoe reageren de beesies op hem?
Cupcake
4-sterren
4-sterren

Bericht door Cupcake »

Wat fijn dat het bij jou ook goed gaat. Heerlijk he, lekker naar buiten en genieten van het mooie weer.
Inderdaad jammer dat het direct borstvoeden niet gaat, maar als je met de kolf en fles toch kunt zorgen dat hij je borstvoeding binnen krijgt.....
Ga je wel proberen om nog over te schakelen?? Wellicht wel een geruststellender idee zo met de fles omdat je weet wat hij binnen krijgt en 1 keer per nacht komen is toch keurig? Wij redden dat echt niet elke nacht.
Ben je alweer zo goed op de been dat wandelen met de honden ook goed gaat?? Hier gaat dat ook prima, maar een keizersnee is toch wel een tandje heftiger qua herstel lijkt me??
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Sonja, Fedde had ook veel vruchtwater binnen gekregen bij de keizersnede en is direct bij mij weg gehaald daardoor etc. Ik moet zeggen dat hij pas met een week of drie lekker kon ontspannen met simpele dingen als verschonen, aankleden, dat soort dingen. Hij heeft echt de tijd nodig gehad om bij te komen van die heftige start. Veel geduld en liefde, dan komt het goed!
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

[quote="Sonja"]
[/quote]

fijn dat het goed gaat met jou en David. Hopelijk krijgt hij de smaak bij moeders zelf nog te pakken :-* :-* :-*

maar eh, je durft dit hier zomaar neer te zetten, zonder feauteau >:( >:( >:( Wij willen David, het kleine wereldwondertje ook wel weer eens zien ;) ;)
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Nou vooruit, net gemaakt:

Afbeelding

Gesloten