Hier in Duitsland staat gans meestal op het kerstmenu. Maar dat zijn wel "gekweekte" ganzenpearlsofpassion schreef: Gans wordt erg vaak geschoten ter schadebestrijding.
Maar nogal weinig opgegeten, vind ik...![]()
Welk beestje voer je uit principe niet?
Moderator: Lizzy
Re: Welk beestje voer je uit principe niet?
-
frodo quin
- 5-sterren

Ik voer uit principe geen dieren die gedood worden voor mijn katten, wat in de praktijk neerkomt op geen prooidieren en geen vlees uit de supermarkt, met uitzondering van lever, dat vind ik nergens bio via een versleverancier en de kippen worden er niet voor doodgedaan. Verder enkel wild en een beetje biokip, wel voornamelijk voor de gezondheid van mijn katten.
Ik denk dat ik los van mijn principes ook geen prooidieren zou kunnen geven, een karkas lukt intussen redelijk, maar mijn wilde eendenbillen hadden voeten en daar durfde ik niet bij in de buurt komen, dus hulptroepen moeten inschakelen.
Ik denk dat ik los van mijn principes ook geen prooidieren zou kunnen geven, een karkas lukt intussen redelijk, maar mijn wilde eendenbillen hadden voeten en daar durfde ik niet bij in de buurt komen, dus hulptroepen moeten inschakelen.
*Zit zich voor te stellen hoe men levende kippen opereert om de lever te verwijderen*
Maar ik snap wel wat je bedoelt hoor.
Ik heb laatst een paar eendenkopjes gekregen en die vond ik er toch wel een beetje nasty en dood uitzien... maar die vonden de honden helemaal niet lekker.... hoop dat ik ze nog aan de ratten kan slijten.
Ik heb laatst een paar eendenkopjes gekregen en die vond ik er toch wel een beetje nasty en dood uitzien... maar die vonden de honden helemaal niet lekker.... hoop dat ik ze nog aan de ratten kan slijten.
-
Kerettilainen
- 2-sterren

Ik zou geen hond aan mijn hond voeren 
Maar serieus.. ik ben nergens vies van en hoe schattig ik een bepaald dier ook vind, ik voer hem toch gewoon.
Koeien vind ik zo lief met die grote bruine ogen en die lange wimpers..
Maar serieus.. ik ben nergens vies van en hoe schattig ik een bepaald dier ook vind, ik voer hem toch gewoon.
Koeien vind ik zo lief met die grote bruine ogen en die lange wimpers..