Re: wat eten we vandaag... deel 36
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
spaghetti aglio e olio

Lizzy schreef: Oh mjammie, krijg acuut honger![]()
Hier bonen uit de tuin (die toch echt wel erg houterig zijn hoor) en daar ga ik sambalboontjes van maken. Met rijst. Ook niet echt dat je denkt mjammie.
-
Martine-Tom
Nou stap in je auto...ergens eind volgende week moet dan een wel haalbaar zijn denk ikEsther Q schreef:Het is voor mij hoog nodig tijd om uit eten te gaan bij de Golden Temple in Amsterdam, mja...
![]()
Ik had pasta met tomaten en worst...en toe een tompouce
Een wolkbreuk kwam tussen mij en m'n date met de Appie.
Chinees. *burp*
Morgen weer.
Chinees. *burp*
Morgen weer.
Als je ze zo maakt, zijn ze vast te eten...Lizzy schreef: Hier bonen uit de tuin (die toch echt wel erg houterig zijn hoor) en daar ga ik sambalboontjes van maken. Met rijst. Ook niet echt dat je denkt mjammie.
Paar tenen knoflook met 1-2 uien (bosui is ook lekker) glazig bakken, 1-2 eetlepels lekkere sambal erbij ( ik neem meestal surinaamse of brandal extra heet of combi van andere soorten) ; even laten bakken. Dan ca. 5-6 ons rauwe spercieboontjes (in stukjes) paar minuten meebakken. Dan blikje passata erbij (of verse tomaat + blikje puree) en daarna water totdat ze bijna onder staan. Boullionblokje erbij en ca. 12 minuten door laten koken.
Intussen kwark met geraspte kaas mengen (hoeveelheid naar wens) en ovenschaal pakken. Boontjes uitscheppen en in ovenschaal doen. Vocht al roerend in laten dikken op hoog vuur. Daarna toevoegen in ovenschaal; kwark/kaasmengsel erop en nog ca. 15 minuten in hete oven. Evt. laatste minuutjes even onder de grill voor mooi korstje.
mjammie
Mag ik mee?Esther Q schreef:Het is voor mij hoog nodig tijd om uit eten te gaan bij de Golden Temple in Amsterdam, mja...
![]()
hier zelfgemaakte kippensoep met verse frietjes + slaai
Ja ja, zo kan ik str*nt ook lekker makenrosmin schreef: Als je ze zo maakt, zijn ze vast te eten...
Paar tenen knoflook met 1-2 uien (bosui is ook lekker) glazig bakken, 1-2 eetlepels lekkere sambal erbij ( ik neem meestal surinaamse of brandal extra heet of combi van andere soorten) ; even laten bakken. Dan ca. 5-6 ons rauwe spercieboontjes (in stukjes) paar minuten meebakken. Dan blikje passata erbij (of verse tomaat + blikje puree) en daarna water totdat ze bijna onder staan. Boullionblokje erbij en ca. 12 minuten door laten koken.
Intussen kwark met geraspte kaas mengen (hoeveelheid naar wens) en ovenschaal pakken. Boontjes uitscheppen en in ovenschaal doen. Vocht al roerend in laten dikken op hoog vuur. Daarna toevoegen in ovenschaal; kwark/kaasmengsel erop en nog ca. 15 minuten in hete oven. Evt. laatste minuutjes even onder de grill voor mooi korstje.
mjammie
Hee, gaaf gerecht! Ik sla 'm op (voor als ik weer een oven heb), dank je
-
Martine-Tom
http://www.mnn.com/green-tech/research- ... taste-testLizzy schreef: Ja ja, zo kan ik str*nt ook lekker maken
Nou succes ermee zou ik zeggen
Als jij haar ophaalt, vast wel!Lizzy schreef: Mag ik mee?![]()
Lizzy schreef: Ja ja, zo kan ik str*nt ook lekker maken![]()
Ik kook graag, maar met dat ingredient heb ik nog niets uitgeprobreerd...
Altijd!Lizzy schreef: Mag ik mee?![]()
We hebben hier in Norsjö een poging gedaan om uit eten te gaan. Wij naar de enige pizzeria. Volgens het bordje op de deur was hij open. Maar de deur zat op slot. Wij kijken door het raam. Niemand. We stonden voor het raam te overleggen wat we dan zouden gaan eten, en dat duurde een tijdje. Komt er plotseling langzaam een hoofd van achter de toonbank te voorschijn. Dat meteen weer naar beneden schiet toen dat hoofd ons zag staan. Wij kloppen op het raam, komt er een hand naar boven, die ons wild weg wuift. Toen zijn we maar weggegaan. Hoorden we van de buren dat de beste man alcoholiker is en er behoorlijk onbetrouwbare openingsuren (en pizza's) op na houdt
Er was gister nog veel over, dus vandaag nóg een keer falafel en de hele reutemeteut 
Uit eten gaan in Zweden is vrij lastig. Tijdens onze bezoekjes aan het hoge noorden is het nooit fatsoenlijk gelukt. In de steden vast wel, maar daarbuiten...
Hier lasagna met verse bolognese saus. Gemaakt van tomaat/ui/wortel en bleekselderij uit de tuin. En gehakt uit de tuin van de buren.
Hier lasagna met verse bolognese saus. Gemaakt van tomaat/ui/wortel en bleekselderij uit de tuin. En gehakt uit de tuin van de buren.
- MarijeEnBoomer
- 5-sterren

Na een lange terugrit uit de Ardennen heerlijk bij chez mama aan kunnen schuiven