wie gebruikt haarzeep?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: wie gebruikt haarzeep?

Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

-Annemarie- schreef: Bij mij werd het al beter toen ik stopte met de siliconen in shampoo en conditioner. Maar zelfs met de conditioner zonder siliconen gaat het nog snel slap hangen. Met de azijn heb ik daar helemaal geen last van, ongeacht welke shampoo ik gebruik.  :)
Heb idd ook wel eens shampoo gekregen van iemand zonder sls enzo, zo'n echt natuurlijk shampootje, was super spul, zit ook te denken om als mijn mega voorraad nu op is toch weer eens zoiets te halen. Het is wel een stuk duurder maar als ik die shampoo met azijn gebruik en verder niet zoveel zooi nodig heb om er model in te krijgen bespaard dat ook weer  :)
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Hier ga ik voorlopig mijn voorraad lush shampoo gebruiken en spoelen met azijn+water. Komende woensdag gaan de dode punten eraf. Dan zal het sowieso een stuk beter aanvoelen. Het glanst ook erg mooi na de azijn.
marina
4-sterren
4-sterren

Bericht door marina »

Ik heb nu 2 keer azijn gebruikt en vind het niet prettig. Ik was mijn haar 2 keer per week en kan het ivm krul ook niet kammen tussendoor.
Mijn krul werd echt choas door de azijn, dikke klitten erin. Ik ben weer terug naar mijn dr organic conditioner (ook zonder zooi), heel fijn spul!

Ik lees telkens over Lush, maar ik heb dat in het verleden eens opgezocht en daar zit toch gewoon SLS in?
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

marina schreef: Ik heb nu 2 keer azijn gebruikt en vind het niet prettig. Ik was mijn haar 2 keer per week en kan het ivm krul ook niet kammen tussendoor.
Mijn krul werd echt choas door de azijn, dikke klitten erin. Ik ben weer terug naar mijn dr organic conditioner (ook zonder zooi), heel fijn spul!

Ik lees telkens over Lush, maar ik heb dat in het verleden eens opgezocht en daar zit toch gewoon SLS in?
Ja. Snap dan ook niet goed wat het voordeel zou zijn.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Ik heb zelf goede ervaringen met lush shampoo. Er zit ook veel minder sls in dan in andere shampoo.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

hannabelgje schreef: Ik heb zelf goede ervaringen met lush shampoo. Er zit ook veel minder sls in dan in andere shampoo.
Ik heb geen ervaring met Lush shampoo maar heb nu een paar keer die van Werfzeep gebruikt en vind die (tot nu toe) heel fijn.
In Werfzeep zit helemaal geen sls of iets dergelijks. Bovendien is het biologisch en zelfs deels "food-grade" en het is volgens mij niet eens duurder als Lush.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Als mijn lush op is dan ga ik werfzeep proberen.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Ik gebruik ook nooit cremespoeling....
Volgende keer zal ik iets meer appelazijn gebruiken, kijken of ik nog meer krul krijg :biggrin2:
Anne, wat voor azijn gebruik jij?
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

marina schreef: Ik heb nu 2 keer azijn gebruikt en vind het niet prettig. Ik was mijn haar 2 keer per week en kan het ivm krul ook niet kammen tussendoor.

Krullen moet je ook niet kammen! Ik heb niet eens een kam of borstel. :biggin2:

@Martine, ik denk dat de verhouding azijn/water per persoon/soort haar verschilt.
Martine-Tom

Dat zou kunnen, mijn advies is nu dan ook begin met heeeel weinig en bouw het gewoon op tot het voor jou prettig is :)
Ik kam alleen als het nat is, dan probeer ik er een soort van model in te krijgen en daarna is het aan de lucht drogen en alleen met mijn vingers in model zien te krijgen....kammen kan hoor, maar dan komt die ontplofte cavia weer om de hoek  ;D
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

Martine-Tom schreef: Dat zou kunnen, mijn advies is nu dan ook begin met heeeel weinig en bouw het gewoon op tot het voor jou prettig is :)
Ik kam alleen als het nat is, dan probeer ik er een soort van model in te krijgen en daarna is het aan de lucht drogen en alleen met mijn vingers in model zien te krijgen....kammen kan hoor, maar dan komt die ontplofte cavia weer om de hoek  ;D
Jij was de eerste die ik mijn hoeveelheid vertelde (ik had die hoeveel ooit eens gehoord en werkt bij mij), maar voortaan zeg ik "Begin met 5 druppels en bouw dat uit totdat je een ontplofte cavia op je hoofd hebt. Dan minderen!" ;)
Martine-Tom

Ruisje schreef: Jij was de eerste die ik mijn hoeveelheid vertelde (ik had die hoeveel ooit eens gehoord en werkt bij mij), maar voortaan zeg ik "Begin met 5 druppels en bouw dat uit totdat je een ontplofte cavia op je hoofd hebt. Dan minderen!" ;)
;D
Ik doe nu denk ik 2 of 3 eetlepels in een longdrinkglas met water, morgen iets meer kijken wat dat doet  :P
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

zurca schreef: Ik gebruik ook nooit cremespoeling....
Volgende keer zal ik iets meer appelazijn gebruiken, kijken of ik nog meer krul krijg :biggrin2:
Anne, wat voor azijn gebruik jij?
De biologische natuurtroebele appelazijn van Alnatura. Is hier gewoon in de supermarkt verkrijgbaar. Lekker makkelijk!
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Anne in Duitsland schreef: De biologische natuurtroebele appelazijn van Alnatura. Is hier gewoon in de supermarkt verkrijgbaar. Lekker makkelijk!
+1 of bij de drogist  :biggrin2:
Ik gebruik de troebele appelazijn soms ook voor mijn gezicht. Met een watje  over de huid, laten intrekken en onder de douche spoel ik het af. Wel heel veel verdunnen met water!!!! Hierdoor is de huid in mijn gezicht een stuk minder droog.
Het schijnt ook goed te zijn bij exceem.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Stuk minder droge huid door gebruik van azijn??
Je zou zeggen dat het juist uitdroogd. Misschien ook eens gebruiken.

Plaats reactie