De lente is begonnen.. Tussenteenontstekingen

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: De lente is begonnen.. Tussenteenontstekingen

Lil

Bericht door Lil »

Laura2004 schreef: Aha, dus een stootkuur is ook oraal als het niet in een spuitje past? Of begrijp ik je verkeerd?

Tabletjes gaan max 1 dag goed en daarna wordt alles iedere dag uitgekotst en dan heb ik binnen de kortste keren een broodmagere hond. Hij heeft zoveel troep gehad in zijn eerste twee levensjaren dat hij dus niks meer verdraagt.
Nee, oraal kan dat helemaal niet. Gaan dan complete infusen in.

Een dagelijkse onderhoudsdosering (is compleet wat anders dan een stootkuur!) dat gaat wel oraal.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Kaio schreef: Jeetje die poot  :'(
Als Maci last heeft ziet het er aan de onderkant ook zo uit, zij het alleen bij die ene teen dan, dus niet de gehele voet. Dat moet echt pijn doen voor Teki om te lopen.
Had jij nou nog de schildklier laten testen? En wat was er uit gekomen?
We hebben een uitgebreid bloedonderzoek laten doen. Ik wacht nog op de uitslag.  Ja, hij had gisterenavond pijn bij het lopen,  dus vandaag moet er een 'oplossing' komen. Overigens zien de voorpoten er niet zo bizar uit aan de onderkant.

Dit is een voorpoot.

Afbeelding

De achterpoot wordt natuurlijk iedere dag overbelast. Het zwakke achterpootje ziet er bijna altijd perfect uit, nu dus ook.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Bovenkant.

Achterpoot.

Afbeelding

Voorpoten.

Afbeelding

Afbeelding
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Och wat een pootjes  :'( Mijn boxer heeft ook wat last van tussenteenontsteking maar ik ga je niet kunnen helpen, want bij hem kan ik het goed onder controle houden. Ik wil jullie in ieder geval veel sterkte en kracht toewensen! Lees ik het verkeerd of krijg je vandaag de uitslag van het bloedonderzoek?
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Xerox schreef: Och wat een pootjes  :'( Mijn boxer heeft ook wat last van tussenteenontsteking maar ik ga je niet kunnen helpen, want bij hem kan ik het goed onder controle houden. Ik wil jullie in ieder geval veel sterkte en kracht toewensen! Lees ik het verkeerd of krijg je vandaag de uitslag van het bloedonderzoek?
Nee, geen idee wanneer ik het krijg.  Ik wacht op een telefoontje van mijn dierenarts om vandaag langs te komen en zal dan gelijk vragen wanneer we de uitslagen kunnen verwachten.

Mijn Ziggy had ook last van tussenteenontstekingen, maar dat was niets in vergelijking met dit.

Ik heb een elastiek in 3 sokjes gedaan om te kijken of ze zo blijven zitten en we in ieder geval een rondje door de 'wijk' kunnen doen.

Afbeelding

Afbeelding
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Slim, die sokjes. Al vraag ik me af of er geen kiezelsteentjes in blijven steken?

Jemig, dit is echt ondraaglijk.
:'(
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Afbeelding
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Er zal vast wat in blijven steken,  maar het is voor een wandelingetje van hooguit 10 minuten[emoji6]
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Aan de ene kant hoop ik echt dat ze wat vinden in het bloedonderzoek. En dat je dat dan ook gericht zou kunnen behandelen. Dat is dan in ieder geval "gemakkelijker".
Zijn voorpootje ziet er aan de onderkant ook niet echt rustig uit, maar wel stukken beter dan de achterpoot.
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Wat ontzettend sneu Laura , en wat een getob
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

[quote="Laura2004"]
Er zal vast wat in blijven steken,  maar het is voor een wandelingetje van hooguit 10 minuten[emoji6]
[/quote]

Oooow! Super gedaan!

Die rechterachterpoot is niet aangetast?
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

[quote="Hope"]
Oooow! Super gedaan!

Die rechterachterpoot is niet aangetast?
[/quote]
Hij heeft super fijn gewandeld. En 3 keer gepoept.

Zijn rechterpoot, daarvan was de heup gebroken toen wij hem adopteerden,  hij heeft daar twee maanden mee rondgelopen voordat wij hem adopteerden en lieten opereren.  Hij was 8 maanden als ik me niet vergis en met 10 maanden geopereerd en aangezien ze hier niet aan revalidatie doen, is dit pootje onderontwikkeld en is het meer een reservepoot, waardoor hij zijn andere achterpoot overbelast, deze is er ook het ergste aan toe altijd. Deze poot heeft ook zeker 3 maal meer spiermassa als de andere poot. Ik doe iedere dag oefeningen met Teki om de elasticiteit en spiermassa in zijn andere pootje te verbeteren, maar deze zal nooit een volwaardige poot worden. Maar goed, dit reservepootje is dus altijd vrij van ontstekingen.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op deze foto's zie je zijn pootje voor de operatie,  dit is volgens mij de tweede dag dat hij bij ons was, in mijn koffer[emoji173] .

Zo ziet zijn pootje er nu uit.

Afbeelding

Grappig om te zien dat zijn ballen zijn verkleurd[emoji16]
Laatst gewijzigd door Laura2004 op di 05 mei 2015, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Ach gos wat een pech heeft hij (gehad) en tegelijk zoveel geluk dat hij bij jullie terecht is gekomen!
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

[quote="Hope"]
Ach gos wat een pech heeft hij (gehad) en tegelijk zoveel geluk dat hij bij jullie terecht is gekomen!
[/quote]
Hij heeft heel veel te verduren gehad in zijn korte leventje, zijn oren zijn waarschijnlijk ook met een keukenschaar oid geamputeerd. Zijn naam was Hitler voordat hij Tequila heette (zo heet hij nu omdat ze zeiden dat hij een Mexicaanse pitbull is, een niet bestaand ras[emoji16]  ). Hij heeft bij een zieke geest gewoond en helaas heeft dit land geen gebrek aan dit soort onmensen.

Hij boft en wij boffen nog meer,  hij is zo'n leuke, lieve, gekke, slimme en hele ondeugende hond[emoji7]

Plaats reactie