Kippenpaniek! Ik denk dat Peppi dood gaat.....
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Kippenpaniek! Ik denk dat Peppi dood gaat.....
Even voor de duidelijkheid op een rijtje:
Het hok is aan de binnenkant helemaal glad (betonplex). Zouden ze eigenlijk ook aan de buitenkant kunnen zitten die krengen?
Ik heb het hok tot op heden elke dag schoon gemaakt met: chloor, zeepsop + spiritus, Dasty.
Hok is uitgebrand met een gasbrander.
Ik heb het hok al 4 keer ingespoten met Finecto +, Birdy finect en Home Shield.
Ik heb oliebadjes onder de zitstok.
De zitstok is ingesmeerd met een dikke laag uierzalf. Daar zit cederolie + kruidnagelolie doorheen.
Er ligt knoflookpoeder + kruidnagelpoeder in het hok.
De poten van de kippen zijn ingesmeerd met vaseline en cederolie + kruidnagelolie en CDVet.
Tot op heden kan ik zeggen dat het aantal bloedluizen wel af is genomen. Maar ze zijn niet weg. Dus morgen gaat het weer leeg en gaan we weer schoonmaken, verven, uitbranden, etc.
Het hok is aan de binnenkant helemaal glad (betonplex). Zouden ze eigenlijk ook aan de buitenkant kunnen zitten die krengen?
Ik heb het hok tot op heden elke dag schoon gemaakt met: chloor, zeepsop + spiritus, Dasty.
Hok is uitgebrand met een gasbrander.
Ik heb het hok al 4 keer ingespoten met Finecto +, Birdy finect en Home Shield.
Ik heb oliebadjes onder de zitstok.
De zitstok is ingesmeerd met een dikke laag uierzalf. Daar zit cederolie + kruidnagelolie doorheen.
Er ligt knoflookpoeder + kruidnagelpoeder in het hok.
De poten van de kippen zijn ingesmeerd met vaseline en cederolie + kruidnagelolie en CDVet.
Tot op heden kan ik zeggen dat het aantal bloedluizen wel af is genomen. Maar ze zijn niet weg. Dus morgen gaat het weer leeg en gaan we weer schoonmaken, verven, uitbranden, etc.
-
robbiekomvoor
- 5-sterren

Oeii,sorry hoorLizzy schreef: Ja, dat weet ik, dat kippen daar aan dood kunnen gaan. Daarom werk ik me de afgelopen 4 dagen ook een uur of 4 per dag de tandjes om ze weg te krijgen. Ik weet niet precies waar je het idee hebt gekregen dat ik alleen met boerenwormkruid aan de slag ga of daar op zit te wachten?
Een paar pagina's terug heb ik je een tip gegeven hoe je er vanaf kunt komen,hier zijn ze tot nu toe weg.
Tis rotzooi,dat wel....
Lees nog een keer wat je zelf schrijftrobbiekomvoor schreef: Oeii,sorry hoor
Een paar pagina's terug heb ik je een tip gegeven hoe je er vanaf kunt komen,hier zijn ze tot nu toe weg.
Tis rotzooi,dat wel....
Dat klinkt alsof ik alleen met boerenwormkruid aan de slag ga, vind je zelf niet?Ik zou zwaarder geschut gaan gebruiken,met boerenwormkruid krijg je die luizen echt niet weg.
Je kippen kunnen trouwens dood gaan aan bloedluis...
Ik heb een mail gestuurd naar dit bedrijf met de vraag wat de werkzame stof van dit middel is. Want dat wil ik wel graag weten, voordat ik met gif aan de slag ga. Tot op heden geen antwoord ontvangen. Maar als ik het na morgen niet onder controle heb, dan gaat er gif op ja.
En heel eerlijk? Ik geloof niet zo in HET wondermiddel tegen bloedluis. Ook niet qua gif. Als dat namelijk zou bestaan, was het leven heel simpel. Gebruikte iedereen dit gif en stonden er niet pagina's en pagina's en pagina's op Internet volgeschreven hoe van deze krengen af te komen 
Lizzy, adem in, adem uit,......................zennnnnnnnnnnnnnnnnn!!
Bloedluis is inderdaad heel erg moeilijk uit te roeien en inderdaad, het hele internet staat vol met DE ideale oplossing tegen dit gespuis.
Soms helpt dit, soms helpt dat en soms helpt helemaal niets.
Heel veel succes met het zoeken naar jullie oplossing.
Bloedluis is inderdaad heel erg moeilijk uit te roeien en inderdaad, het hele internet staat vol met DE ideale oplossing tegen dit gespuis.
Heel veel succes met het zoeken naar jullie oplossing.
Ja, adem in adem uit. Maar ik ben best gefrustreerd kan ik je vertellen. Ik ben niet zo van het gif en als ik al voor gif ga: moet ik wel weten wat voor gif. En bloedluis schijnt dus heel snel resistent te raken voor gif.... Dus wat vandaag helpt, helpt morgen niet meer.keetje schreef: Lizzy, adem in, adem uit,......................zennnnnnnnnnnnnnnnnn!!
Heel veel succes met het zoeken naar jullie oplossing.![]()
Ik ben net met een zaklamp weer wezen kijken waar die etters vandaan komen. Of heen gaan. Ik zie niks. Maar ik heb wel weer jeuk. Nou weet ik inmiddels niet meer of het nou psychisch is of echt want ik zie op mezelf niks lopen
Dank je
weet niet of het al gezegd is maar diameeraarde helpt echt,ik had het ook altijd last bij de kipjes,alles geprobeerd tot uit branden hok aan toen niets hielp,tot ik de kippen zelf ook beetje had ingepoederd, zit stokken op de uiteinde, legnest en was ervan af en nog steeds,wel iedere keer beetje strooien als je het hok verschoont
Plan de campagne voor vandaag. Ik ga Leo vragen een deel van de buitenkant van het hok te verwijderen om te kijken of die kl**tzakken daar zitten. Dus tussen de buiten en de binnenwand (in het glaswol). Als ze daar zitten, dan denk ik dat daar echt gif op moet. Verder gaan we opnieuw alles leeghalen, schoonmaken, met de verfbrander behandelen en opnieuw witten (we gaan daar op advies zout doorheen gooien). Ik ga Leo voorstellen de stok weg te halen en op een andere manier te plaatsen zodat ik er zeker van ben dat de kippen (als ze op stok zitten) de wanden niet kunnen raken. Ik ga er dan dia-hatseflatsaarde in strooien (moet ik gaan kopen, Sarah, heb jij het op voorraad of mag ik die al geopende zak van je overnemen?). Voor voorlopig leg ik ook maar even tabaksstelen neer. Gaan we de oliebadjes maar weer schoonmaken en vullen. Ik ga de kippen ook maar insmeren met die dia-hatseflats aarde.
- Sarah5
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik had je al PB gestuurd, stuur me je adres dan stuur ik het vandaag nog op en anders zijn we vandaag open en ik heb voorraad en ik neem de zak mee naar de winkel.Lizzy schreef: Plan de campagne voor vandaag. Ik ga Leo vragen een deel van de buitenkant van het hok te verwijderen om te kijken of die kl**tzakken daar zitten. Dus tussen de buiten en de binnenwand (in het glaswol). Als ze daar zitten, dan denk ik dat daar echt gif op moet. Verder gaan we opnieuw alles leeghalen, schoonmaken, met de verfbrander behandelen en opnieuw witten (we gaan daar op advies zout doorheen gooien). Ik ga Leo voorstellen de stok weg te halen en op een andere manier te plaatsen zodat ik er zeker van ben dat de kippen (als ze op stok zitten) de wanden niet kunnen raken. Ik ga er dan dia-hatseflatsaarde in strooien (moet ik gaan kopen, Sarah, heb jij het op voorraad of mag ik die al geopende zak van je overnemen?). Voor voorlopig leg ik ook maar even tabaksstelen neer. Gaan we de oliebadjes maar weer schoonmaken en vullen. Ik ga de kippen ook maar insmeren met die dia-hatseflats aarde.
Zo, fase 1 is voltooid. Het hok leeg gemaakt, gestofzuigd, ingespoten met Dasty, oude verf eraf gekrabd, met schoon water schoongemaakt, met een doek gedrenkt in spiritus de hele boel nagelopen (ik ben zelfs in het hok gekropen om alles goed af te kunnen nemen
. Leo heeft de panelen aan de buitenkant eraf gehaald en ook het glaswol gecheckt. Dit was schoon. Dus er weer opgeschroefd. Wel eerst ingespoten met gif, voor de zekerheid. Leo gaat zo met de verfbrander aan de slag. Daarna gaat hij de boel opnieuw in de witkalk zetten (en daar doen we zout doorheen). Hij is in de tussentijd bezig met een nieuwe zitstok zodat we zeker weten dat geen kip nog tegen de wanden aan kan leunen. Nou, dan gaan we de boel later weer inrichten.
Pffffff wat een verhaal...
Geen tips, wel sterkte!
Geen tips, wel sterkte!
Lizzy, heb je al aan Halamid gedacht? Want ik denk dat je ook iets aan de eitjes van dat tuig zal moeten doen...
Poeh wat heftig en vooral hardnekkig die bloedluizen. Nu heb ik totaal geen ervaring met kippen houden maar tuinieren wel een klein beetje. Dus mijn eerste reactie was toen ik las luis brandnetel gier maken en flink gebruiken.
Nu stinkt dit enorm zeker als je er wat knoflook in doet wat vaak goed werkt maar het is verder wel geheel biologisch en makkelijk te maken en dus ook nog eens goedkoop.
Of dit echt wenselijk is als behandeling bij kippen in een nacht hok weet ik niet maar wou het toch even melden, en de kippen kenners hier weten vast wel of het wel of geen nuttige tip is
.
Succes en sterkte hoop dat je snel van die etters(bloedluizen) af bent.
Nu stinkt dit enorm zeker als je er wat knoflook in doet wat vaak goed werkt maar het is verder wel geheel biologisch en makkelijk te maken en dus ook nog eens goedkoop.
Of dit echt wenselijk is als behandeling bij kippen in een nacht hok weet ik niet maar wou het toch even melden, en de kippen kenners hier weten vast wel of het wel of geen nuttige tip is
Succes en sterkte hoop dat je snel van die etters(bloedluizen) af bent.
- Sarah5
- 5-sterren

- Contacteer:
De Diatomaarde is ook onderweg, die moet je morgen hebben!
-
hannabelgje
- 5-sterren

Die betonplex is neem ik aan in stukken gezaagd? Hoe zijn de zaagkanten behandeld? Voor het hok in elkaar gezet werd bedoel ik dan.