Ik denk dat Corbée niet goed mijn bericht had gelezen... en ik denk dat veel van zijn clienten KVV voeren.Mijati schreef: waarom ervan uitgaan dat het vleesbot gemalen is? Honden beschikken over een prima maalapparaat, het gebit! Nu maalt dat niet echt, maar het breekt het bot in kleine stukjes, ok, maar wolven eten al eeuwenlang ongemalen bot, zonder enig bezwaar.
Brokkenmaffia op oorlogspad ?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
Annemarie Rijnveld
- 5-sterren

Re: Brokkenmaffia op oorlogspad ?
Ik heb dit clubje dierenartsen verzocht om analyses van diersoorten die ik niet heb. En die hebben zij ook niet. Dus dan kunnen ze een nutrientenprogramma hebben, wat staat daar in dan?Annemarie Rijnveld schreef: Ik heb mijn ''menu'' laten berekenen door Corbée =D Dat had nogal wat voeten in de aarde, ten eerste omdat je heel precies moet opgeven welke diersoorten er worden gevoerd, in welke hoeveelheid, welke groente soorten, enz enz..is niet eenvoudig als er wordt gebarft. Plus dat hij er van uitging dat ik gemalen vleesbot gaf, en daarom mijn % bot te hoog achtte.
In ieder geval, mijn ''menu'' heeft de test glansrijk doorstaanen is goed gekeurd.
Voedingsdeskundigen beschikken over nutrienten-programma's, Anne.
-
Annemarie Rijnveld
- 5-sterren

Ik heb geen idee welke programma's zij gebruiken, maar ze bestaan wel...ook ik krijg geen antwoord als ik vraag om meer detailsLizzy schreef: Ik heb dit clubje dierenartsen verzocht om analyses van diersoorten die ik niet heb. En die hebben zij ook niet. Dus dan kunnen ze een nutrientenprogramma hebben, wat staat daar in dan?
Oh wacht even, ik heb ergens info hierover liggen, moet ik even opzoeken....
Edit: Helaas staat er geen enkele indicatie op de info die ik heb...het zijn programma's voor voedingsdeskundigen...Steve Brown schrijft trouwens in zijn boek dat de info in deze databases vaak niet klopt...
Laatst gewijzigd door Annemarie Rijnveld op vr 02 okt 2015, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Gaan ze er dan van uit dat iedere kalkoennek het hele jaar door en bij verschillende gewichten dezelfde hoeveelheid nutriënten oplevert? En als mijn nekjes nou eens wat kleiner uitvallen, of wat minder vlezig zijn? Dat is toch niet te doen, dat blijft toch altijd een beetje nattevingerwerk? En vooral: het is toch com-pleeeet onnodig allemaal?Annemarie Rijnveld schreef: Ik heb mijn ''menu'' laten berekenen door Corbée =D Dat had nogal wat voeten in de aarde, ten eerste omdat je heel precies moet opgeven welke diersoorten er worden gevoerd, in welke hoeveelheid, welke groente soorten, enz enz..is niet eenvoudig als er wordt gebarft. Plus dat hij er van uitging dat ik gemalen vleesbot gaf, en daarom mijn % bot te hoog achtte.
In ieder geval, mijn ''menu'' heeft de test glansrijk doorstaanen is goed gekeurd.
Voedingsdeskundigen beschikken over nutrienten-programma's, Anne.
-
Annemarie Rijnveld
- 5-sterren

Misschien zijn de verschillen minimaal, niet erg relevant? Ik weet het ook niet, hoor; ik deel voor 100% jouw verbazing en ik ben ook van mening dat het totaal overbodig is (wat rauwvoer betreft dan, hè?)Anne in Duitsland schreef: Gaan ze er dan van uit dat iedere kalkoennek het hele jaar door en bij verschillende gewichten dezelfde hoeveelheid nutriënten oplevert? En als mijn nekjes nou eens wat kleiner uitvallen, of wat minder vlezig zijn? Dat is toch niet te doen, dat blijft toch altijd een beetje nattevingerwerk? En vooral: het is toch com-pleeeet onnodig allemaal?
PS: er is wel degelijk behoorlijk verschil als de huid en vetlagen nog aanwezig zijn....
komt denk ik ook doordat andere nieuwsbronnen het over hebben genomen. nieuwsbronnen die meestal geloofwaardiger zijn dan de telegraaf.Hope schreef: Ik begrijp überhaupt niet waarom er zo'n heisa is gemaakt van een artikel uit de Telegraaf. Ik bedoel, zo goed is die krant niet. Volgens mij is driekwart van NL het al lang weer vergeten.
en voor veel mensen is het iets onbekend, angst voor het onbekende? tenminste dat merkte ik in mijn omgeving. niemand in mijn omgeving voert vers dus ik ben een vreemde eend in de bijt.
Maar het blijft toch raar dat die betrouwbaardere nieuwsbronnen zo'n artikel hebben overgenomen?_Loes_ schreef: komt denk ik ook doordat andere nieuwsbronnen het over hebben genomen. nieuwsbronnen die meestal geloofwaardiger zijn dan de telegraaf.
en voor veel mensen is het iets onbekend, angst voor het onbekende? tenminste dat merkte ik in mijn omgeving. niemand in mijn omgeving voert vers dus ik ben een vreemde eend in de bijt.
laat wel zien hoe 'betrouwbaar' ons nieuws is.
-
TomsBorders
- 5-sterren

ze hebben genoeg vingers overal in de pap. dit is een voorbeeld:
http://www.knpv.nl/landelijk/opleidinge ... straining/
Slimme jongenspetralita schreef: ze hebben genoeg vingers overal in de pap. dit is een voorbeeld:
Bizar............
- *Lia*
- 5-sterren

- Contacteer:
Voedingstraining ? Het moet niet gekker worden. Ze verkopen zeker TE weinig troep.
Als je bedenkt hoeveel verschillende zakken RC tegenwoordig heeft, dan kan ik wel begrijpen dat je op school moet hebben gezeten om te bedenken welke zak geschikt is voor welk probleem 
Wel slim natuurlijk! Als ze dit ook bij de KC´s en rasverenigingen die ze sponsoren gaan geven, kunnen ze best nog wat zieltjes winnen denk ik.