Longproblemen met Linga / Franse hartworm besmetting / Eindelijk vrij van Franse Hartworm

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Longproblemen met Linga

Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Als je kans hebt een bed beneden te (laten) zetten, zou ik dat zeker doen. Niet alleen om in tourbeurt te kunnen beneden slapen, maar ook (alleen al) om wie dat doet niet aan het eind krakkemikkig te hebben ;)
In het beste geval besluit je volgende week dat het wat overbodig was, dat het al zo veel beter gaat dat het eigenlijk voor die paar nachten nog wel op de bank had gekund. Maar als het nog wat langer/terugkerend nodig is, dan baal je dat je de moeite niet genomen hebt. Heej en hoe eerder je dat bed er zet, hoe groter de kans dat het de moeite nog loont..
Beetje een gedoe en ook niet het allerleukste om te zien, maar een zo goed mogelijke nachtrust, opstaan zonder ineens hoog bejaard te zijn, dat is wel wat waard :)
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Lizzy schreef:Omdat mij is verteld dat ze qua beweging en stress heel voorzichtig en rustig aan moet doen vanwege de embolieën. En traplopen vindt ze onwijs eng. Dus dat levert dan wel veel stress op, ben ik bang.

Ah zo. Nee als zehet eng vindt is dit absoluut niet de tijd om het te leren nee.
joel
5-sterren
5-sterren

Bericht door joel »

fijn om te lezen dat Linga zichzelf wel goed voelt voor een lekker wandelingetje, maar het hoesten lijkt me niet fijn om te zien......
HOpelijk hoeven jullie niet meer lang op de bank en gaat t snel beter met haar!
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

Is de worm die Linga heeft dezelfde die longworm genoemd wordt bij katten en die als verschijnselen onder meer hoesten geeft en die voortkomt uit eten slakken slakkenslijm en via kleine prooi? Ook deze wordt met milbemax bestreden, maar heb nooit gehoord over rustig houden ivm risico's, onze Minoes was toen echt ziek, dus hoesten niet meer eten vermageren etc.

Hoop Linga is snel weer de oude.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Geen idee Kira! Ik zal eens kijken.

Wat ik me nou afvraag he... Nou krijgt Linga een embolie. Wat te doen? Ja, naar de dierenarts racen maar wat kan die doen?
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Dan krijgt ze bloedverdunners geloof ik.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

hannabelgje schreef:Dan krijgt ze bloedverdunners geloof ik.
Ja, dat is dus echt interessant want ik begreep dus dat er geen bloedverdunners bestaan voor honden. En dat ze humane bloedverdunners toe moeten dienen. Ben dan benieuwd waar ze die 's nachts vandaan gaan halen :g:. Spoed apotheek? Doet ie z'n deuren open voor een hond?
vagebond
5-sterren
5-sterren

Bericht door vagebond »

Ook hier duimen we voor jullie! Het gaat vast goed komen!
MargaS
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MargaS »

Lizzy schreef:Ja, dat is dus echt interessant want ik begreep dus dat er geen bloedverdunners bestaan voor honden. En dat ze humane bloedverdunners toe moeten dienen. Ben dan benieuwd waar ze die 's nachts vandaan gaan halen :g:. Spoed apotheek? Doet ie z'n deuren open voor een hond?
Ascal? Dacht dat we dat wel hadden in de kliniek, maar dat is alweer jaren geleden.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Lizzy schreef:Ja, dat is dus echt interessant want ik begreep dus dat er geen bloedverdunners bestaan voor honden. En dat ze humane bloedverdunners toe moeten dienen. Ben dan benieuwd waar ze die 's nachts vandaan gaan halen :g:. Spoed apotheek? Doet ie z'n deuren open voor een hond?
Bij mensen werkt aspirine bloedverdunnend, maar ik weet niet of dat bij honden ook zo is. En honden mogen nou ook weer geen hele plens aspirine hebben (al kan een enkele volgens mijn Duitse da geen kwaad).
Wat een gedoe, joh. Ik hoop dat Linga snel weer helemaal de oude is en dat jullie zorgeloos het nieuwe jaar in kunnen gaan. :-*
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Lizzy schreef:Wat ik me nou afvraag he... Nou krijgt Linga een embolie. Wat te doen? Ja, naar de dierenarts racen maar wat kan die doen?
Dat was wat mij zo verontrustte tav mijn dierenarts: die meldde dat de info over deze hartworm enorm was vervaagd en ze echt even goed in de boeken zou moeten duiken om eea weer op te frissen. Deed dat vervolgens niet, want zou dat doen gaan als er problemen optraden. Dat vond ik schromelijk laat...
Jouw da is wél meteen de boeken ingedoken, heeft zich stevig ingelezen. Ik denk dat je er op mag vertrouwen dat als je arts dat doet, deze zich óók (en vooral) heeft ingelezen in - en voorbereid op "Wat als het mis gaat?", want dat is toch de meest belangrijke vraag vanuit zijn/haar positie.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Parelridder schreef:Dat was wat mij zo verontrustte tav mijn dierenarts: die meldde dat de info over deze hartworm enorm was vervaagd en ze echt even goed in de boeken zou moeten duiken om eea weer op te frissen. Deed dat vervolgens niet, want zou dat doen gaan als er problemen optraden. Dat vond ik schromelijk laat...
Jouw da is wél meteen de boeken ingedoken, heeft zich stevig ingelezen. Ik denk dat je er op mag vertrouwen dat als je arts dat doet, deze zich óók (en vooral) heeft ingelezen in - en voorbereid op "Wat als het mis gaat?", want dat is toch de meest belangrijke vraag vanuit zijn/haar positie.
Ja, maar dan moeten we morgen toch even een gesprekje, mijn DA en ik. Want in de avond neemt de spoedkliniek het over. Wat Borke een paar pagina's terug suggereerde is toch wel een goed idee.
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

In de kliniek waar wij heen gaan hebben ze ascal. Grote beer heeft dat geruime tijd voorgeschreven gekregen.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

kira schreef:In de kliniek waar wij heen gaan hebben ze ascal. Grote beer heeft dat geruime tijd voorgeschreven gekregen.
OK, top. Ik ga vragen of ze dat in huis hebben.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Maar even heel simpel geredeneerd: het risico op verstoppingen komt toch van de wormen, niet door te dik bloed? Wat zou dan het nut zijn van bloedverdunners?

Wat een zorgen toch om je lieve meisje.

Plaats reactie