Tante en mazzel gaan waarschijnlijk verhuizen naar deventer!!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Mazzel Wordt nu geopereerd,vraagje?

AnnemiekevD
5-sterren
5-sterren

Bericht door AnnemiekevD »

Radja schreef:Hebben jullie enig idee hoe lang het gaat duren voordat de narcose is uitgewerkt? Isofluraan/gasanaesthesie 40 minuten totaal!
Geen idee..

Hopelijk knapt hij snel weer op en is hij weer pijnloos.
hamada
5-sterren
5-sterren

Bericht door hamada »

Waarvoor dient de kap? Als bescherming voor het oog?
Bij Prince lieten we als we er bij waren de kap even af zodat hij kon eten en de bak kon gebruiken. Als we weg waren droeg hij zijn kap.
Maar al snel bleek dat hij helemaal geen neiging had om te krabben, in zijn geval deed de entropion meer pijn dan de operatiewond.
Beterschap voor de patient.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

hamada schreef:Waarvoor dient de kap? Als bescherming voor het oog?
Bij Prince lieten we als we er bij waren de kap even af zodat hij kon eten en de bak kon gebruiken. Als we weg waren droeg hij zijn kap.
Maar al snel bleek dat hij helemaal geen neiging had om te krabben, in zijn geval deed de entropion meer pijn dan de operatiewond.
Dat zat ik ook te overwegen, of zoiets mogelijk is. Het is op zich heel normaal dat een kat na zo'n operatie wat dronken rondloopt, en met die rare kap op z'n kop wordt het er niet makkelijker op natuurlijk. Dus als hij gewoon naast je op de bank ligt, zou ik kijken of het ook zonder kap gaat.

Fijn dat de boel achter de rug is en goed is gegaan! Morgen zal hij wel grotendeels weer de oude zijn!
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Tja, hier was dinky compleet de weg kwijt na narcose van 2 uur en de nodige opiaten als pijnstillend. Volgende dag was het wel stuk beter.
Extreme
5-sterren
5-sterren

Bericht door Extreme »

Knuffel voor je stoere oudje :bigarmhug:
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Ik zou die kap wel op houden hoor!
Ik heb bijzonder slechte ervaringen met katten zonder kap na een operatie!
Ze gaan er altijd aan zitten en krabben, als het geneest dan jeukt het en die rare hechtingen moeten er zo snel mogelijk uit gebeten of uit gekrabbeld worden. En dan zit je , want dan wordt het krammetjes schieten en dat lijkt me niet te doen bij een oog...
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

hamada schreef:Waarvoor dient de kap? Als bescherming voor het oog?
De hechtdraad hebben ze lang gehouden en bij het minste geringste bijvb poot om zich te wassen,kan hij blijven haken! Daarom de kap,voor 10 dagen!
Afbeelding

Dat lange zwarte onder zijn oog is hechtdraad van 2,5 cm
hamada
5-sterren
5-sterren

Bericht door hamada »

Dat is inderdaad erg lang. Dan zou ik ook het risico niet nemen.
Bij Prince was alles kort gehecht, dus in die zin minder kwetsbaar. Maar zijn oogleden waren opelkaar gehecht. :o
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

O nee, klopt, hij was ook aan zijn oog geopereerd inderdaad. Dan liever de kap op laten.

Wat ziet dat er toch altijd weer zielig uit, zo'n geopereerde woezelpoezel. En je kunt ze ook niet uitleggen dat het heus voor hun eigen bestwil is, hè... Maar komt helemaal goed!
EliScooby
5-sterren
5-sterren

Bericht door EliScooby »

Het is straks een hele andere kat joh, hij doet zijn naam eer aan. Ik zou overwegen hem te hernoemen tot Mazzel 2.0 :biggrin2: En hoe lang het duurt voor de narcose is uitgewerkt? Dat kan heel erg verschillen. Als hij eet en drinkt, lijkt het me dat hij er vrij snel vanaf kan zijn. Het is natuurlijk alleen wel een heer op standleeftijd, dus het kan wat langer duren. Gewoon even aankijken.

Ik vind het zo fijn dat je nog niet zo lang geleden zei dat je (voorlopig?) geen huisdieren meer wilde, dat je kortgeleden erg twijfelde over Mazzel vanwege z'n allergie en kijk nu dan, foto's maken van z'n kopje, meneer banjert door de woonkamer en jij bent de gewillige portier die de deur open en dicht doet. Goed afgericht al!
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

EliScooby schreef: Ik vind het zo fijn dat je nog niet zo lang geleden zei dat je (voorlopig?) geen huisdieren meer wilde, dat je kortgeleden erg twijfelde over Mazzel vanwege z'n allergie en kijk nu dan, foto's maken van z'n kopje, meneer banjert door de woonkamer en jij bent de gewillige portier die de deur open en dicht doet. Goed afgericht al!
;D ;D ;D

De harde realiteit van de kattenliefhebber!
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

hamada schreef:Dat is inderdaad erg lang. Dan zou ik ook het risico niet nemen.
Bij Prince was alles kort gehecht, dus in die zin minder kwetsbaar. Maar zijn oogleden waren opelkaar gehecht. :o

Dat draadje heeft de DA zo lang gehouden omdat een kort afgeknipte hechting ook in zijn oog zou steken.

Michiel,Ik ga Mazzel ook vreselijk missen wanneer hij weer terug naar mijn tante gaat! Het is gewoon zo leuk dat er weer een viervoeter over de vloer loopt. Haha ja dieren richten mij altijd goed af ;D
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Maar moet hij dan terug naar je tante? Kun je hem niet gewoon houden? Je gaf toch ook al aan dat je tante en haar buurvrouw niet gezien hadden dat hij van alles mankeerde.
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

tt-tjes schreef:Maar moet hij dan terug naar je tante? Kun je hem niet gewoon houden? Je gaf toch ook al aan dat je tante en haar buurvrouw niet gezien hadden dat hij van alles mankeerde.

Ja hij gaat terug :'( ,waarschijnlijk over 4 weken al! Hoorde net dat mijn tante maandag naar huis gaat!! Ze is wonderbaarlijk opgeknapt,heel fijn voor haar absoluut,maar.......pfff de zorgen gaan komen :-[ . Ik ben de terugkeer van Mazzel al aan het rekken,door te zeggen dat hij vrij lang nazorg nodig heeft. Ze heeft beloofd dat ze minstens 1x per jaar een check up bij de DA laat doen,wat moet ik dan? Mazzel is van haar :'( Het enige wat wij kunnen doen,is nog vaker naar haar toegaan en dan goed kijken hoe het met Mazzeltje gaat.
Anneloog
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anneloog »

Whow 4 weken is snel maar in 4 weken kan ook hele veel gebeuren. Geniet van de tijd en blijf realistisch mocht in aankomende weken op wat voor manier duidelijk worden dat je tante het niet aan gaat kunnen bespreek dit op tijd met haar.
En wees niet bang om daarin duidelijk grenzen aan te geven. Dit is niet leuk en hard maar alles nu voor het welzijn van Mazzel en ook je tante haar welzijn.
Het kan natuurlijk prima dat over 4 weken je tante echt gezond genoeg is om de zorg weer aan te kunnen van Mazzel, en dan zou ik hoe pijnlijk het ook is dit doorzetten en haar de zorg weer terug geven maar met duidelijke beschrijving van welk voer en regelmatige controlles.
Je hebt van begin af aan aan gegeven dat Mazzel echt belangrijk is voor je tante en als het enig zins kan zou ik daarom hem weer terug bij haar plaatsen mits het dus voor Mazzel ook oke is qua gezondheid.
Is je tante nog bezig met andere woonvesting dichter bij jullie in de buurt?
Want dat zou zeker in deze natuurlijk nog fijner zijn.
Voor nu heel veel sterkte met Mazzel die hersteld van de operaties en geniet van zijn herstel.

Plaats reactie