Shit, shit, shit! Hartkleppen getest, engeltje gevonden...
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
Lil
Re: Shit, shit, shit! Hartkleppen getest, engeltje gevonden...
Aan achterpoten optillen is iets dat bij elk ras werkt als je sterk genoeg bent. Ik doe het liever niet, omdat honden zich vaak meteen omdraaien en jou hebben. Nu heb ik vastbijten nooit meegemaakt. De vreselijke verwondingen die mijn honden hadden waren door honden die bijten, trekken, en weer bijten en weer bijten eh dus zeg maar vliegensvlug al bewegend bijten waar ze bijten kunnen en dat kreeg ik niet bijgehouden (maar ik heb neiging tot "Freez" als reactie vrees ik. Daarom heb ik daarna geleerd te anticiperen en handelen voordat het zover is). Bij dit soort pakken waar je maar kunt is achterpoten stuk gevaarlijker voor jezelf dan bij een vastbijter denk ik.
Fijn Marloes dat het zo goed ging met de GT en haar hond 
-
sella
Wij gaan nooit naar het bos.Hope schreef:Dat is allemaal leuk, maar ga jij dan elke dag naar het bos met een emmer koud water bij je? Of doen die eigenaren dat? Nee toch?
Dan is iets wat misschien niet 10 van de 10 keer werkt, toch altijd nog beter dan niets?!
Wat fijn om te lezen dat jullie een fijne avond bij de Gt gehad hebben en ook al een wandeling gemaakt hebben samen...Ben oprecht blij voor jullie 
-
frodo quin
- 5-sterren

Van eigenaars van Pitt Bull achtigen die wel goed beseffen dat hun hond gevaarlijk is voor andere honden (geld natuurlijk niet voor elke hond van die rassen, zelf ken ik trouwens enkel persoonlijk hondsociale gevallen), hoor ik dat als een pitt of aanverwanten hoog in drift zit een breakstik de enige mannier is om te doen lossen. Mij lijkt het wel aangewezen dat de eigenaar dat doet en geen omstaanders of de eigenaar van de aangevallen hond en je moet natuurlijk ook de kracht hebben om de hond snel genoeg weg te trekken, want anders pakt hij gewoon opnieuw vast. Je zal er ook wel wat handigheid in moeten hebben en dat heb je niet met een hond waar je dit soort problemen niet mee hebt.
Hope, proficiat met de eerste stapjes, gaat goed zo
Hope, proficiat met de eerste stapjes, gaat goed zo
-
sella
Er zaten een man of 4 op de pit om hem onder controle te houden, Rob hield Shay op de grond gedrukt en ik zijn kont omdat hij eerst wilde vluchten, echter dan nog ernstigere verwondingen. Hun weigerden een breakstick te gebruiken en zeiden uitzitten tot hij zijn greep verzwakt, dat was 5 minuten later nog niet en Shay lag zo slap als een vaatdoek op de grond. Toen is er een buurman met een emmer water gekomen en toen liet de bull meteen los en kon shay weggetrokken worden.
We hebben onze honden bij buren op het erf mogen parkeren en daar kwam hij weer wat bij zijn positieven.
Ach ja hij heeft een hekel aan herders. Het is een hele rel in de buurt omdat de hond altijd los ligt op het bedrijventerrein en men geschokt is door de rechte streep die hij trok en zo op zijn keel klapte.
Ik hoop dat niemand dit ooit hoeft mee te maken, echt zo recht op de strot ken ik niet. Er zijn wel een schermutselingen geweest elders met bullen en die beten naar de kont en hadden een hap haren en het was klaar de bazen lijnden ze aan, en wij liepen verder en de bull de andere kant op.
We hebben onze honden bij buren op het erf mogen parkeren en daar kwam hij weer wat bij zijn positieven.
Ach ja hij heeft een hekel aan herders. Het is een hele rel in de buurt omdat de hond altijd los ligt op het bedrijventerrein en men geschokt is door de rechte streep die hij trok en zo op zijn keel klapte.
Ik hoop dat niemand dit ooit hoeft mee te maken, echt zo recht op de strot ken ik niet. Er zijn wel een schermutselingen geweest elders met bullen en die beten naar de kont en hadden een hap haren en het was klaar de bazen lijnden ze aan, en wij liepen verder en de bull de andere kant op.
-
Lil
Nee niemand wilt zo iets meemaken. Maar zei weigerden breakstick. Klinkt echt niet ok van die bazen als jouw hond stikt weigeren zij en moet je uitzitten.... Klinkt mij ontzettend verkeerd.sella schreef:Er zaten een man of 4 op de pit om hem onder controle te houden, Rob hield Shay op de grond gedrukt en ik zijn kont omdat hij eerst wilde vluchten, echter dan nog ernstigere verwondingen. Hun weigerden een breakstick te gebruiken en zeiden uitzitten tot hij zijn greep verzwakt, dat was 5 minuten later nog niet en Shay lag zo slap als een vaatdoek op de grond. Toen is er een buurman met een emmer water gekomen en toen liet de bull meteen los en kon shay weggetrokken worden.
Maar goed ik heb ooit om te voorkomen dat het mis ging mijn eigen hond een rotschop verkocht waar hij van duizelde, dus ik zal zulke dingen niet begrijpen.
-
frodo quin
- 5-sterren

Echt klote om zo iets voor te hebbensella schreef:Er zaten een man of 4 op de pit om hem onder controle te houden, Rob hield Shay op de grond gedrukt en ik zijn kont omdat hij eerst wilde vluchten, echter dan nog ernstigere verwondingen. Hun weigerden een breakstick te gebruiken en zeiden uitzitten tot hij zijn greep verzwakt, dat was 5 minuten later nog niet en Shay lag zo slap als een vaatdoek op de grond. Toen is er een buurman met een emmer water gekomen en toen liet de bull meteen los en kon shay weggetrokken worden.
Ik las net weer dat optillen aan de achterpoten idd een optie is , maar dan moet je als je het wilt laten slagen ook a.hw. heel snel draaien met hondAnne in Duitsland schreef:Toch wel bijzonder dat je op amazon.com en elders op internetfora overal leest dat een verantwoordelijke bulleigenaar een breakstick bij zich moet dragen, maar dat al die bulleigenaren die bij jou opdoken maandagavond het een achterhaald ding vinden.![]()
Hoe dan ook, wat Marloes zegt: niemand neemt een emmer water mee het bos in, en dus is dat geen standaardoplossing, ook al werkt een emmer water beter dan een breakstick.
Ik las trouwens dat iemand (die naar eigen zeggen pitbulls heeft) schreef dat optillen aan de achterpoten nog een optie zou kunnen zijn, omdat de bijtende hond dan geen houvast meer heeft. Als laatste redmiddel zou je ook je vinger in de anus van de hond kunnen steken, schreef ze. Persoonlijk zou ik daarvoor liever die breakstick gebruiken, maar goed. Of zoiets bij iedere hond, en vooral bij vechthonden, het gewenste resultaat geeft, weet ik niet, maar als je hond wordt geslacht door een andere hond, probeer je alles uit, lijkt me.
Dan kan je als je mazzel hebt voorkomen dat een hond gaat scheuren en trekken
En ik las ook dat je een hond ook rondom de ribben vast kan pakken , dan geef je druk en dan schijnt de bek zich te openen (reflex ? of dat ook bij een Pitt werkt ? )
-
Martine-Tom
Uhm nou...als mijn hond echt agressief en vals een andere hond aanvalt maakt het me op dat moment ff niet uit dat het mijn hond is hoor, dan kan Tom ook rekenen dat ik ff niet aardig ben. Met een hond van mezelf nooit meegemaakt, wel met een kat die (door ziekte, lang verhaal) ineens vanuit het niks aanviel...die heeft ook een fikse zwieper gekregen ter voorkoming van erger.frodo quin schreef:Echt klote om zo iets voor te hebbenDat die eigenaars hun hond niet zwaar willen verwonden of doden om de jouwe te redden snap ik wel, maar een breakstick is een diervriendelijke manier om een hond te doen lossen.
De aanvaller moet gewoon gestopt worden en of dat nou mijn hond is of die van een ander...ik zal dan alles uit de kast trekken om dat voor elkaar te krijgen.
Overigens toen Tom door een franse bull werd aangevallen heb ik dat kunnen stoppen door een tik op de neus te geven, niet eens hard maar de bull was ff afgeleid en zo kon ik Tom lostrekken.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Ze hadden dus een breakstick bij zich maar weigerden die te gebruiken?sella schreef:Er zaten een man of 4 op de pit om hem onder controle te houden, Rob hield Shay op de grond gedrukt en ik zijn kont omdat hij eerst wilde vluchten, echter dan nog ernstigere verwondingen. Hun weigerden een breakstick te gebruiken en zeiden uitzitten tot hij zijn greep verzwakt, dat was 5 minuten later nog niet en Shay lag zo slap als een vaatdoek op de grond. Toen is er een buurman met een emmer water gekomen en toen liet de bull meteen los en kon shay weggetrokken worden.
Toen Oscar door 2 berners werd aangevallen en terug begon te vechten heb ik Oscar met de riem op zijn kop geslagen. Meerdere keren en hij had een joekel van een bult daardoor. Jammer dan, je moet wat. Hij liet door mijn meppen precies even los en toen konden we ze uit elkaar halen.Lil schreef:Nee niemand wilt zo iets meemaken. Maar zei weigerden breakstick. Klinkt echt niet ok van die bazen als jouw hond stikt weigeren zij en moet je uitzitten.... Klinkt mij ontzettend verkeerd.
Maar goed ik heb ooit om te voorkomen dat het mis ging mijn eigen hond een rotschop verkocht waar hij van duizelde, dus ik zal zulke dingen niet begrijpen.
-
frodo quin
- 5-sterren

Ik ga er wel even van uit dat je kat hier niet dood van was of zwaar gewond. Als één van mijn dieren een onschuldig slachtoffer zou aanvallen zou ik ook niet super zachtzinnig zijn als dat nodig is, maar ik zou ze ook niet met een mes beginnen steken of ze de schedel inslaan met een sloophamer. Iemand een klap, gooi of schop geven is natuurlijk ook niet super, maar als je dat op een beetje een normale manier doet zou dat geen zwaargewond of dood dier mogen opleveren en als dat een gevecht kan doen stoppen, prima.Martine-Tom schreef:Uhm nou...als mijn hond echt agressief en vals een andere hond aanvalt maakt het me op dat moment ff niet uit dat het mijn hond is hoor, dan kan Tom ook rekenen dat ik ff niet aardig ben. Met een hond van mezelf nooit meegemaakt, wel met een kat die (door ziekte, lang verhaal) ineens vanuit het niks aanviel...die heeft ook een fikse zwieper gekregen ter voorkoming van erger.
De aanvaller moet gewoon gestopt worden en of dat nou mijn hond is of die van een ander...ik zal dan alles uit de kast trekken om dat voor elkaar te krijgen.
Overigens toen Tom door een franse bull werd aangevallen heb ik dat kunnen stoppen door een tik op de neus te geven, niet eens hard maar de bull was ff afgeleid en zo kon ik Tom lostrekken.
-
Martine-Tom
Daar is ook geen sprake van, dat zijn wel heel extreme gevallen hoor als je een sloophamer nodig hebt.frodo quin schreef:Ik ga er wel even van uit dat je kat hier niet dood van was of zwaar gewond. Als één van mijn dieren een onschuldig slachtoffer zou aanvallen zou ik ook niet super zachtzinnig zijn als dat nodig is, maar ik zou ze ook niet met een mes beginnen steken of ze de schedel inslaan met een sloophamer. Iemand een klap, gooi of schop geven is natuurlijk ook niet super, maar als je dat op een beetje een normale manier doet zou dat geen zwaargewond of dood dier mogen opleveren en als dat een gevecht kan doen stoppen, prima.
+ 1Lil schreef:Volgens mij werkt een breakstick dus echt altijd mits je weet hoe je hem moet hanteren. ik weet dat dus niet, dus kans dat het mij niet lukt, maar dat ding moet volgens mij wel gewoon werken.
Dit dus.
Een breakstick werkt prima. Maar dan moet je wel weten hoe je deze moet gebruiken. En dat weten de mensen niet. En gaan ze vervolgens lopen schreeuwen dat het niet werkt. Feitelijk zou iedere eigenaar van een klapkaak zelf zo'n ding bij zich moeten hebben en expert moeten zijn in het hanteren van zo'n ding. En kun je dat niet, moet je al helemaal niet met zo'n hundje over straat gaan lopen.