Eliminatiedieët Hope. Op vakantie

Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Re: Eliminatiedieët Hope. Wéér problemen met ontlasting

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Hope"]
Het gaat nog altijd niet naar wens, hoewel Hope een steeds vrolijkere hond aan het worden is.
Hij zal er dus geen last van hebben.

Afgelopen dagen heeft hij 100 gram vleesbot gehad, die mijn vader tot moes heeft gekregen in de bankschroef en met een hamer  ;D Nog altijd poept hij de ene dag niet, de andere dag wel.
Zijn ontlasting is nu goed van kleur, en ik voel vrijwel geen stukjes bot dat is echt minimaal.
Beweging heeft veel invloed. Blijft hij een dag thuis, dan slaat hij die dag zijn ontlasting over.

Zijn vacht ziet er goed uit, hij heeft geen jeuk en/of schilfers. De kale plekken beginnen dicht te groeien.
Oorontsteking heeft hij niet meer gehad. Hij is zo gek als een deur, niet normaal. Niet hyperactief, maar hij wil graag spelen en rennen. Hij eet zijn eten met smaak maar is niet meer de hele dag op zoek naar meer.

Eigenlijk zit ik er toch wel een klein beetje aan te denken om een 2e diersoort te gaan toevoegen. Omdat het goed gaat, maar ook omdat, toen hij 4 diersoorten gevoerd kreeg, de ontlasting nooit een probleem was. Zou het kunnen komen door te eenzijdig eten? Dat hij op vleesbot van bijvoorbeeld eend beter reageert dan op het hardere bot van konijn?

Het is nog altijd niet handig, ik vind het nog altijd ingewikkeld en ik vond het nog altijd wel heel makkelijk om gewoon een zak brokken open te trekken. Het is dat hij het er zo verschrikkelijk goed op doet, want anders...
Misschien wordt het wel weer makkelijker als er weer een beetje ritme in zit en ik niet iedere dag zo hoef na te denken.
[/quote]

Maar wat gaat er nou nog steeds niet naar wens? Dit klinkt prima!
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Mag ik vragen waarom je de halve konijnen kleiner maakt? Freddy is inmiddels zo ver dat hij het hele halve konijnen op eet, zonder dat ik er iets aan doe. Ook de kop eet hij gewoon op.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

@ Lizzy, eigenlijk zou ik het ook niet weten, wat er niet goed is, als hij niet iedere dag hoeft te poepen.
Hij slaat er wel eens 1 over. Gisteren heeft hij 200 gram vleesbot gehad, ook geen problemen gegeven.

@ Mirjansen,
De halve konijnen moet ik echt nog delen, doe ik dat niet dan krijgt hij hele harde, krijtwitte ontlasting en met een beetje pech poept hij dan een dag of 4-5 niet.
Omdat ik me daar toch zorgen over maak, deel ik de konijnen nu, voer ik daar een boel spiervlees bij en dan gaat het goed. Hope heeft een dagbehoefte van 540 gram, dus als ik maar 20% bot moet voeren, en zo'n konijn weegt al snel 500 gram wordt hij straks tonnetje rond  ;)
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Oke, helder.
Hope
5-sterren
5-sterren

Re: Eliminatiedieët Hope. Schilfers.

Bericht door Hope »

Hope zin onder de schilfers, zomaar ineens.
Geen idee hoe het kan komen, hij heeft naar mijn idee niets op buiten zijn menu.

Jeuken doet het niet, het ziet er alleen anders uit. Het zijn niet echte roos schilfertjes (van die kleintjes) maar voor schilfers vind ik ze best groot.
Hij heeft ze op de bovenkant van zijn rug (het middenstuk) en op 1 elleboog.

We zijn nog niet begonnen met een 2e diersoort.
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Misschien een raar idee hoor, maar kan hij niet aan het vervellen zijn. Doordat zijn huid nu tot rust komt dat hij versneld gaat vernieuwen???
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Geen idee of dat kan eigenlijk. Hij is wel in de rui, de kale plekken zijn aan het dichtgroeien met een soort van donshaar (zal wel ondervacht gaan worden) dus wie weet...
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

ik zou zeggen dat het ontgiften is. Reus heeft ook een schilfer episodes gehad, lijkt erg op wat jij beschrijft. begon op zijn schouders, en breidde uit naar achteren. vacht voelde ook een beetje viezig aan en hij rook niet fris. (sterker nog,  hij rook naar konijn). Ik heb toen, in overleg met de holistisch DA hem wat helpen ontgiften. Ik geloof dat ik toen ook de doils olie er bij ben gaan geven. Er zijn mensen die zeggen dat je een hond met schilfers juist niet moet wassen, omdat je dan de huid activeert en hij daar nog meer van kan gaan schilferen. mijn ervaring met Reus is dat wassen met de juiste shampoo (voor Reus is dat die van Vet Gold Cream) enorm helpt. borstelen is ook bij Reus geen goed idee, daar wordt het erger van.

als hope niets raars gegeten heeft, dan denk ik dat het van voor bijgaande aard is en een teken dat zijn lijf hard aan het werk is om te herstellen van alle narigheid van voor het eliminatie dieet! De tweede diersoort zou ik mee wachten totdat de schilfers weer over zijn.
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Freddy krijgt nu ook weer donshaar. Het is lichter dan zijn normale vacht.
Ja, ontgiften klinkt ook logisch. Misschien is het wel een combi van ontgiften en huisvernieuwing. De huid heeft natuurlijk een flinke opdonder gehad van de jeuk en allergie.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Hij ruikt inderdaad niet fris. Het liefst zou ik hem in bad doen, maar ik heb zo het vermoeden dat het niet slim is.
Ten eerste kan ik dan niet zien of het zonder ondersteuning over gaat, en dan heb ik zijn vetlaag weggewassen. Aangezien hij in een onverwarmde ruimte slaapt was ik hem normaal in de winter nooit.

Hij is vandaag in de sloot gesprongen en in een ven een stuk gezwommen. Het lijkt minder te zijn geworden.

Eten doet hij nog altijd goed, hij heeft niets op wat hij niet mocht hebben. We wachten maar gewoon even een weekje af. Schijnbaar heb ik er meer last van dan hij!  ;)
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

Reus had er toen helemaal geen kriebel van, terwijl het er echt heel jeukerig uit zag! het werd na een week of wat al weer snel  minder, was het even een fase waar hij door heen moest. toen hij voor de zomer weer eventjes niet zo fris rook en vieze oogjes had heb ik hem ontgift met de druppels die ik nog had, toen kreeg hij het ook weer een beetje.

lijkt me inderdaad voor Hope niet handig dan om gewassen te worden.
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Welke kleur hebben de schilfers van Hope? En van Reus?
Freddy ligt op zijn rug naast me te slapen en volgens mij zie ik op zijn borst ook schilfers, maar die zijn zwart/bruin. Bij schilfers denk ik aan wit.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

[quote="mirjansen"]
Welke kleur hebben de schilfers van Hope? En van Reus?
Freddy ligt op zijn rug naast me te slapen en volgens mij zie ik op zijn borst ook schilfers, maar die zijn zwart/bruin. Bij schilfers denk ik aan wit.
[/quote]

Die van Reus waren een beetje viezig geel achtig. niet zoals bij roos (wit) of vervellen (zo'n beetje raar doorzichtig). Nou is Reus zijn huid voor het over grote deel wel babybilletjes roze van kleur, kan me voorstellen dat bij een hond met een andere huids kleur, schilfers wellicht ook anders van kleur zijn.
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Ik denk bij schilfers idd aan wit, zoals bij roos. Ondanks dat hij zwarte haren heeft, heeft hij best een lichte huid.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Die van Hope zijn een beetje een grijze tint wit. Alsof ze al heel oud zijn.

Het zwemmen heeft geholpen, ze zijn nu voor het oog weg. Ben benieuwd hoe het morgen is.

Plaats reactie