Re: wat eten we vandaag... deel 41
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Spruitjes, zoete aardappel en cassavechips. En uit de ping zometeen nog een restje macaroni met kaas. Geen zin om te koken. 
Macaroni voor een weeshuis
De rest van de week weer Kimmetjes
De rest van de week weer Kimmetjes
Restje 'ratatouille' met wortelpeterseliepuree met zelfgemaakte pesto erdoor.
Vanavond pompoensoep, uit de vriezer, moet ook een keer op...ik denk dat daar ook wat lepeltjes pesto doorheen gaan
Tis leuk, zelf pesto maken, maar ik ga niet helemaal uitproberen hoe lang het houdbaar is. Onder een goeie laag olie een week misschien...
Vanavond pompoensoep, uit de vriezer, moet ook een keer op...ik denk dat daar ook wat lepeltjes pesto doorheen gaan
Tis leuk, zelf pesto maken, maar ik ga niet helemaal uitproberen hoe lang het houdbaar is. Onder een goeie laag olie een week misschien...
Pesto kan je ook invriezen. Gewoon in een bakje voor ijsklontjes doen.
Da's waar. Hmmm, ik denk dat het wel op is binnen een week. Gewoon bij de groente of over het vlees of bij een eitje...
Veldsla met sinaasappel en walnoot,feta en nu wel met balletjes ( gister was eea nog strak bevroren ..kleine organisatiefail)
Als het lukt om verse vis op de juiste manier thuis te krijgen , dat is icm een werkdag nog een uitdaging, dan wil ik 't weekend wel zo' n gezellige poké bowl met tonijn maken .
Wat mij betreft een soort luie mensen sushi
Als het lukt om verse vis op de juiste manier thuis te krijgen , dat is icm een werkdag nog een uitdaging, dan wil ik 't weekend wel zo' n gezellige poké bowl met tonijn maken .
Wat is dat?Too schreef:Veldsla met sinaasappel en walnoot,feta en nu wel met balletjes ( gister was eea nog strak bevroren ..kleine organisatiefail)
Plakken gaat niet
Poké bowl is hawaiaans..kommetje lauwe ( sushi)rijst daarop (gemarineerde) rauwe vis of tofu, avocado, gemarineerde komkommer, edamame boontjes, gember,sesam etcetc
eigenlijk kiep je alles wat je lekker lijkt of waar je anders een velletje nori omheen zou doen op een beetje esthetisch verantwoorde manier in een kommetje
Poké bowl is hawaiaans..kommetje lauwe ( sushi)rijst daarop (gemarineerde) rauwe vis of tofu, avocado, gemarineerde komkommer, edamame boontjes, gember,sesam etcetc
eigenlijk kiep je alles wat je lekker lijkt of waar je anders een velletje nori omheen zou doen op een beetje esthetisch verantwoorde manier in een kommetje
Japans op z'n HawaïaansToo schreef:Plakken gaat niet
Klinkt heerlijk hoor
-
frodo quin
- 5-sterren

- soep van geroosterde paprika's, tomaatjes, rode ui en look
- smoothie van appel, bosvruchten, bosbessen en groene eikenbladsla
- notenshake van walnoot, hazelnoot, sesamzaad, lijnzaad en amandel
- smoothie van appel, bosvruchten, bosbessen en groene eikenbladsla
- notenshake van walnoot, hazelnoot, sesamzaad, lijnzaad en amandel
Snijbonen in tomatensaus met paprika, rijst en cassave.
Gisteren lamsschouder uit de oven (met rozemarijn en knoflook) met versgedopte tuinbonen en sla.
Vandaag raapsteeltjesstamppot (er zaten weer 2 bossen in de groentetas).
Aardappelgoelasj vanavond. Best zin in.
Wat doe je in een raapsteeltjesstamppot? Hoeveel raapstelen heb je nodig wanneer je voor 2 personen maakt?- pien - schreef:Gisteren lamsschouder uit de oven (met rozemarijn en knoflook) met versgedopte tuinbonen en sla.
Wij doen er aardappels in en raapsteeltjes, en spekjes. Eigenlijk net als met andijviestamppot. En aangezien raapsteeltjes heel dun en 'teer' zijn 2 bosjes voor 2 personen.dinky89 schreef:Wat doe je in een raapsteeltjesstamppot? Hoeveel raapstelen heb je nodig wanneer je voor 2 personen maakt?
edit: we waren de spekjes vergeten, of eigenlijk: we hadden geen spekjes want we hadden biologische rookworst van de Appie erbij. Wat een zoute bende was dat