Heb de dozen open gelegd en nu lijkt er toch wat schot in de zaak te komen.
Oef...
Ik verkijk mij ook steeds op hoeveel ik op 1 dag kan verwerken, dus dat komt er ook nog bij.
2e klaagje, ik heb nog eens hertenvlees en hazenkarkas gekocht omdat het gewoon te mooi was om te laten schieten. Twee zaken die vooral Luis in het verleden niet luste. Haas is afhankelijk van of het gerijpt is of niet. Gerijpt kan ik bij alle drie wel vergeten.
De twee anderen vinden zowel het hert als de haas al heerlijk. Maar Luis haalt er weer zijn neus voor op...
Hopelijk kan hij eraan wennen, want dat hert is echt wel prachtig vlees. Ik had zo gehoopt dat hij minstens eens zou proberen...
Ik portioneer altijd per tien kilo en laat het deels ontdooien in de koelkast, dus ik kan goed inschatten hoeveel tijd het nodig heeft. Spiervlees vind ik te doen om nog flink bevroren te portioneren. De methode die Chandho aanhaalt is dan heel handig, maar vleesbot moet je wel van elkaar kunnen trekken, anders zou ik niet weten hoe je dat goed kan portioneren.
Mijn vaatwasser draait niet goed. Manlief merkte gisteren op dat het eten vd dsg ervoor nog op zijn mes zat. En het poeder spoelt niet goed uit het bakje.
Vandaag sproeier arm schoon gemaakt. Kan iemand mij vertellen hoe daar in godsnaam hondenharen in kunnen komen? En hoe je die er weer uit krijgt???
Daarnaast heb ik weer een blaasontsteking. Grrr. Op zoek naar cranberries. Tips iemand?
Siberienne schreef:Mijn vaatwasser draait niet goed. Manlief merkte gisteren op dat het eten vd dsg ervoor nog op zijn mes zat. En het poeder spoelt niet goed uit het bakje.
Vandaag sproeier arm schoon gemaakt. Kan iemand mij vertellen hoe daar in godsnaam hondenharen in kunnen komen? En hoe je die er weer uit krijgt???
Daarnaast heb ik weer een blaasontsteking. Grrr. Op zoek naar cranberries. Tips iemand?
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel drinken! Echt liters! Hoe vaker je naar het toilet moet, hoe beter, en als je veel drinkt, komt er bovendien ook echt iets uit dan!
Siberienne schreef:Mijn vaatwasser draait niet goed. Manlief merkte gisteren op dat het eten vd dsg ervoor nog op zijn mes zat. En het poeder spoelt niet goed uit het bakje.
Auwtch, beterschap. Cranberry werkt bij een vriendin van mij goed. Ik geloof dat ze het uit een plaatselijke reform winkel haalt, maar de tuinen zullen het ook wel hebben. Zoals Anne zegt, bij een blaasontsteking veel drinken zodat je blaas goed spoelt.
Hondenhaar in de afwasmachine vind ik eigenlijk niet raar. Oké, het vliegt minder dan kattenhaar, maar mijn afgerolde kleren komen als ze een tijdje in een afgesloten kleerkast hangen er toch weer met haar uit. Jij doet de deur wel regelmatig open, dus dan vliegt er telkens en klein beetje haar in.
Heel veel drinken idd. Helpt ook tegen de pijn! Te weinig drinken is gelijk pijn. En opletten dat je geen koorts krijgt, dan moet je naar je HA .
Cranberry, vit c ed helpt ook allemaal.
frodo quin schreef:Auwtch, beterschap. Cranberry werkt bij een vriendin van mij goed. Ik geloof dat ze het uit een plaatselijke reform winkel haalt, maar de tuinen zullen het ook wel hebben. Zoals Anne zegt, bij een blaasontsteking veel drinken zodat je blaas goed spoelt.
Hondenhaar in de afwasmachine vind ik eigenlijk niet raar. Oké, het vliegt minder dan kattenhaar, maar mijn afgerolde kleren komen als ze een tijdje in een afgesloten kleerkast hangen er toch weer met haar uit. Jij doet de deur wel regelmatig open, dus dan vliegt er telkens en klein beetje haar in.
In de vaatwasser is ook niet zo raar, zeker niet aangezien Shadow zijn taak als voorzieningen zeer serieus neemt. Maar IN de sproeier met die kleine gaatjes vond ik wel sterk
Siberienne schreef:In de vaatwasser is ook niet zo raar, zeker niet aangezien Shadow zijn taak als voorzieningen zeer serieus neemt. Maar IN de sproeier met die kleine gaatjes vond ik wel sterk
Liters thee zijn er inderdaad al door...
Het water word door de vaatwasser hergebruikt dus dan kan het vrij makkelijk dat de haartjes er in komen.
Ik heb er wel eens een stukje eier schil in gehad wat ik er met geen mogelijkheid uit keer
Sterkte met je blaas ontsteking, ik hoop dat die snel weer over is
Ik heb blokjes voor de vaatwasser, en het wordt stukken beter schoon sinds ik de tip kreeg om blokjes in het bestekmandje te doen.
Voor de blaasontsteking heb je speciale blaasthee, kruidenmengsel waar je thee van maakt, echt je kunt beter blijven zitten maar het helpt wel. Ik bestel altijd bij www.Anniesheilzamekruiden.nl en dan de blaas en nieren thee.
Beterschap!
Dank dames! Ik ga morgen effe om de kruidenthee en de cranberrie capsules.
Uh voorzieningen moet zijn voorreiniging. Ik heb al eens zijn kop tussen de deur gehad. Een van zijn bijnamen is de kleine vaatwasser. Dat hergebruik vh water had ik niet bedacht
Al een tijdje last van mijn schouder. Stelt an sich weinig voor, maar het werd erger van trainen, dus een langere rust ingebouwd. Dat helpt nog niet heel veel, dus morgen naar de fysio. Zo durf ik niet weer te gaan trainen, morgen staat het vervelendste schema voor de schouder op het programma. En ik wil gewoon lekker aan de slag, rust is nog helemaal niet de bedoeling.
Maandag de muren gesausd met manlief. We hebben nu op alle muren schrobbare muurverf, super handig. Had bijna geen last meer van mijn schouders maar ik geloof dat het sauzen toch nog iets te veel van het goede was, brandende schouders weer... Als het morgen niet over is misschien toch maar weer aan de NSAID die ik nog had van de vorige keer... Ik hoop nog op spierpijn
Tijdens het plassen af en toe gaan staan (zoals je bij een benzinepomp boven de wc hangt) en zitten afwisselen, goed uitplassen, elke keer.
Water verzuren met appelazijn.
Gebruik je maagbeschermers? Zo ja, dosering halveren.