Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
hannabelgje
- 5-sterren

Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Dus die kan ik gewoon laten staan waar ze staan tot volgend jaar? Met alle sneeuw en vorst erover?
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ja hoor. Aardbeien zijn gewoon vaste planten.
ik zou ze, of een paar ervan, toch ergens neerzetten waar het niet al te guur is
Ik heb een paar aardbeien planten gekregen van iemand van het moestuinforum en die gaf mij de raad ze af te dekken met bubbeltjesfolie o.i.d., zodat het niet al te guur wordt 
Ik kan de hele bups in de schuur zetten.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Wij laten ze altijd gewoon staan en het gedraagd zich hier als onkruid.
Er word met aardbeien het gehele jaar geadviseerd om ze toe te dekken met stro. Op die manier bescherm je ze tegen droogte in de zomer en kou in de winter 
Misschien is de vorstvastheid ook afhankelijk van de soort ?
Ik heb gisteren aardig wat rupsjes van verschillende planten afgehaald, toch maar wat gier verdunnen en sproeien
De kipjes vonden de rupsjes heerlijk 
Ik heb gisteren aardig wat rupsjes van verschillende planten afgehaald, toch maar wat gier verdunnen en sproeien
Lijkt mij wel. Ik heb zelf bosaardbeien en dat zijn wel vaste planten.Nynke schreef: Misschien is de vorstvastheid ook afhankelijk van de soort ?
Ik heb gisteren aardig wat rupsjes van verschillende planten afgehaald, toch maar wat gier verdunnen en sproeienDe kipjes vonden de rupsjes heerlijk
![]()
Maandag nog een courgette van de plant af gehaald, dat zet de teller op 2
toch wel jammer, volgens mij omdat ie niet genoeg plek heeft.
De spinazie groeit nog maar erg langzaam, ik denk te langzaam om nog eetbaar te gaan zijn voor de winter. Wel veel peper aan de planten, nu nog bedenken wat we er mee kunnen doen.
De spinazie groeit nog maar erg langzaam, ik denk te langzaam om nog eetbaar te gaan zijn voor de winter. Wel veel peper aan de planten, nu nog bedenken wat we er mee kunnen doen.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ach eelke hier staat de teller nog op 1 en daar zal hij zo te zien ook blijven. Ik heb gisteren de pompoenen wat vrijer gemaakt zodat het minder vochtig is. Ik zou ze graag nog willen laten rijpen eigenlijk. Ik heb van vier planten nu 5 oranje pompoenen en 1 butternut. Van de laatste nog wel kleine vruchtjes die hopelijk nog gaan groeien. De komkommers doen niet veel meer, ze krijgen nog een week en dan gaan ze eruit als ik geen komkommers meer krijg. Dan gaan we de kas klaar maken voor de winter.
- heel drogeneelke schreef: Wel veel peper aan de planten, nu nog bedenken wat we er mee kunnen doen.
- sambal maken
- chilivlokken maken
- kruidenpasta maken (boemboe, currypasta, etc)
- aan mij geven 8)
Ja, ik meld me alvast aan !!! Ik ben ook diep teleurgesteld in mn tuintjeJantina schreef: Als we dit topic in 2014 weer opstarten noemen we 'm 'lotgenoten contact voor de mensen met een moestuin'
Ik heb een handje aardbeien gehad, een handje cherry tomaatjes en ehhh *denkt heel diep na * in het begin een paar goed gelukte paksoi.
De kolen en dergelijk waren allemaal doorgschoten, een deel kwam niet op...
En mn grootste frustratie was denk ik toch mijn courgette plant en pompoen planten... die waren prachtig opgekomen, vooral de courgette - een enorme plant- maar alleen maar mannelijke bloemen !!! Waardoor er geen enkele vrucht aan is gekomen !
Oke, de bloemen waren mooi.... maar ja, daarvoor had ik ze niet....
Mn pompoenplanten ook, die zitten nu nog vol met bloemen...maar geen vruchten...
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik zou bij de pompoenen in elk geval de bloemen zo veel mogelijk vrijhouden van de bladeren zodat de bijtjes enzo er goed bij kunnen.
Ik heb 1 inimini komkommer op mijn mini plantje!!! Wauw.. haha.. Het is een ouderwetse komkommer soort en hij heeft dus van die uitsteeksels, ziet er best appart uit :p Ben alleen bang dat hij niet meer rijp gaat worden.
De watermeloen heeft ineens ook weer bloemetjes..
De watermeloen heeft ineens ook weer bloemetjes..