Bonnie: ik heb gewoon mijn hond weer terug!!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Bonnie is er nog steeds!! ze zijn in Utrecht uitbehandeld maar ze is thuis....

leni
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re: Bonnie is er nog steeds!! ze zijn in Utrecht uitbehandeld maar ze is thuis....

Bericht door leni »

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:  :duimen: :duimen: :duimen:
Marlou-Kamiel
5-sterren
5-sterren

Bericht door Marlou-Kamiel »

zijn we weer,  :) :)

nieuw dagje, nieuwe kansen, nieuwe stapjes etc....
ook kleine stapjes worden samen een stap.. zoiets he ;) ;)

vandaag ben ik weer erg gestressd over of ik denk te zien dat haar buik dikker is (vocht erin?) dan blijf ik er 100 keer aan voelen, duwen etc.. en of ze gevoeliger is daar dan gisteren..
maar ik weet ook dat ze moeilijk poept.. dus al zou hij iets dikker zijn, of gevoeliger etc.. dat kan ook door de poepjes komen.. ik durf echt soms niet meer vooruitgang te zien want ik ben bang dat het weer hard achteruit knalt.. zoals het telkens ging..
ik heb dus de hele dag door bevestiging nodig en daar word ik knettergek van....................................
feit blijft dat temp in orde is en blijft, dat ze steeds vaker hapjes neemt en ook steeds net wat meer in 1 hapje. nu is carnibest van de katten af en toe lekker. en gisteren rode smuldier en ook zalmmix met blauwe smuldier `aangelengd`
volgens mij heeft ze minder last van haar nek/hals en poten.... soms met uit de bank opstaan gilt ze nog wel maar ik kan niet heel duidelijk aangeven dat het vanuit de voorpoten komt (maar dan ben ik dus weer bang dat het de buik is.., pff)

daarnet ging de telefoon met een geblokkeerd nummer. dat is inmiddels een trauma geworden. uberhaupt dat geluid (ik heb de vaste bellers een andere ringtoon gegeven op de telefoon), en dan zien dat het of geblokkeerd is, of dat nr van de ic.. (dat gelukkig nu niet meer hoeft te bellen in principe)
het was de dame, assistente die Bonnie had opgenomen toen die woensdagnacht. zij heeft zelf ean briard, kende de beauceron en ws erg lief voor haar en ons. we hebben haar vorige week nog gezien en wederom was er die betrokkenheid en interesse. ze vertelde dat ze Bonnie eerder ook al door de gangen had gezien met 1 van de afdelingsartsen en het raakte haar op een of andere manier. zo tof dus ook dat ze nu belde!! heb ik dus ook duidlijk tegen haar gezegd!! ik weet haar naam inmiddels en zal haar zeker ook op de hoogte houden. ze hoopt n duimt etc mee en acht, daar krijg ik weer een brok van in mijn keel. de betrokken heid van iedereen om ons heen..
ik wist al dat Bonnie een bijzondere hond is maar het wordt steeds meer zo, en dat sterkt mij zo enorm in mijn gevoel over alles, over deze situatie. ondanks het feit dat het echt slopend is ook..

volgens mij vroeg Astrid ernaar? wegen, gewicht?
we hebben haar woensdag gewogen bij de eigen dierenarts: 27,2
en gisteren bij Tannetje: 27,3
moeilijk om gewicht in deze situatie te interpreteren ivm vocht en bijkomen..
maar ik denk/wij denken te zien dat ze langzaam toch ietsjes aankomt dat ze in elk geval niet afvalt

-------------------------- ondertussen alweer even stukje buiten gelopen want ze stond op en wilde iets. dus eerst plas in de tuin en drolletje in de tuin (yes!!) ik verzamel de drolletjes in een hoekje zodat ik eventueel verandering kan zien en hardheid kan voelen. ze krijgt nu dus wat olie uit een blikje tonijn bij haar sondevoer
kindje en papa vroegen netjes of ze mochten aaien en ze vond het leuk, kwispel kwispel en vroeg om meer door dichterbij te gaan staan.wat een liefie :smitten: :smitten:

nu weer slapen want dit was weer erg inspannnd. maar wel goed om even iets anders in het bolletje te hebben

duimpjes mogen doorgaan dames en heren!!
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*

liefs, Marlou
wijkje
5-sterren
5-sterren

Bericht door wijkje »

Ik kan me voorstellen dat het slopend is. Maar ik lees ook kleine positieve stappen ! dus duimen draaien door..
*Remy*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Remy* »

Gemakkelijk gezegd, maar maak je zelf niet gek door continu naar haar buikje te kijken en eraan te voelen (wordt Bonnie hier ook niet nerveus van?). Bonnie is, zover ik kan inschatten op basis van alle hier geplaatste berichten, sinds het moment dat ze min of meer op gegeven is in Utrecht, alleen nog maar vooruit gegaan. Enkele tegenslagen zoals de pijn in haar nek en moeilijk kunnen poepen (die nu ook al voor een groot deel verholpen zijn), maar de stapjes voorwaarts zijn er elke dag.

Wij blijven door duimen en elke avond een kaarsje aansteken zolang als dat het nodig is.  :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Roef & Hidde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roef & Hidde »

sterkte! en de duimen draaien gewoon door.
BAC
5-sterren
5-sterren

Bericht door BAC »

Kan me voorstellen dat je die buik angstvallig in de gaten houdt, ze sturen je toch naar huis met een bacterie die resistent is tegen AB.....Lijkt wel of er een wonder aan het gebeuren is.
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Hoe houdt Bonnie dit vol en ook,...hoe houden jullie dit vol??? :-*

Duimen en kaarsjes staan hier nu gewoon op het dagelijkse programma,.... :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
mona
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door mona »

goh bonniemeissie wil nog lang verder..
ze maakt echt stapjes voorwaarts als ik dit zo lees.
super ...voor jullie nog veel sterkte en laat je niet gek maken.. :-* :-* :-* :-* :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :duimen: :duimen:
Marlou-Kamiel
5-sterren
5-sterren

wij houden dit vol doordat we toch kleine stapjes zien en doordat Bon ondanks dat ze ziek is toch blij en happy is.. kwispel en tegen je aan schurken en kusjes en ach.. dat zie je als baasje :) :) :-* :-*
vachtje begint te glimmen, vasthouden aan kleine dingetjes. anders kan dit niet....

later op de avond uiteraard nog een update

ze ligt nu uit te buiken na een leuk wandelingetje met de auto ergens heen, zij en ik samen, toen even salami halen bij suypermarkt (vindt ze soms lekker en alle beetjes helpen), en toen 150cc sondevoeding erin met wat medicatie en natuurlijke spulletjes

tot later!! :bigarmhug: :bigarmhug: :) :-* :-*
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Blijven gewoon verder :duimen::duimen::duimen::duimen::duimen::duimen:
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

Ik duim rustig door.

Heeft Bonnie van Tannetje nog iets gehad voor haar ontlasting? Het staat mij bij dat Theemuts indertijd toen ze harde poep kreeg (door pijnstillers ziekte etc) iets homeopathisch kreeg dat wel hielp. Verder heb ik toen het botpercentage flink naar beneden gedaan, Bonnie eet natuurlijk maar mondjesmaat, maar misschien is het een idee om haar vleesmixen te geven en smuldier hart/pens/vlees etc. ipv "compleet"kvv? En dan evt. eierschaal voor de kalkbehoefte als dat nodig zou zijn (ik vraag mij af of calcium het herstel bevorderd of dat je het zonder probleem even 2 weken achterwege kan laten tot dat de darmen beter werken en ze wellicht minder pijnstillers nodig heeft die toch vaak ontlastingsproblemen mee veroorzaken)?
Marlou-Kamiel
5-sterren
5-sterren

ja Kira, Bon heeft opium gekregen van Tannetje  8) 8), heeerlijk spul zegt ze ;) :biggrin2:
dit dus in verband met harde ontlasting, spijsvertering en verklevingen (die zitten er te over aldus de chirurg en ik kan me er iets bij voorstellen..)

nu geef ik haar eigenlijk wat ze hebben wil maar de botmix zalm bv. daar doe ik altijd al een bakje smuldier bij (1000gr zalmmix--50% bot en dan 400 gram smuldier vlees). nu heb ik daar ook nog en restje rode smuldier doorheen gedaan
verder doe ik bij elk sondevoeding een paar cc olie uit een tonijnblijkje
de drolletjes die ik vind in de tuin klein klein want natuurlijk is het erg hoogwaardige voeding die ze krijgt en wordt een zeer groot gedeelte dus opgenomen
ze zijn wel wat hard (ff knijpen erin) maar ook aan de buitenkant nu mooi vettig (door de olie)
dus ik denk dat het zo wel gaat.. ik ga in elk geval geen spullen geven met teveel bot erin
daarbij is natuurlijk haar galblaas ook weg en daar moet ik me ook `even` in gaan verdiepen (ik heb een paar dagen/weken? geleden een stukje gevonden tijdens een google actie maar moet ik dus terug zoeken)

vandaag ook duck gekocht en eens zien of ze van die plakken karton (zo zien ze eruit) wat wil happen
vooralsnog ligt ze nog fijn te slapen en heel rustig te zijn.. (en daar word ik ook rustig van -soms.. nu in elke geval wel--)

voeg evn een fotootje van vanmiddag toe........................

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Marlou-Kamiel op za 05 jan 2013, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

Ah Bon weet wat goed voor haar is, lekker een vies watertje.

Met Theemuts moesten we ook steeds zoeken om de ontlasting "goed" te houden, maar je vindt vanzelf je weg. Bij mensen zonder galblaas is het heel wisselend wat je hoort, mijn moeder heeft er geen en kan niet zo goed tegen vette vis en frituur dingen, maar ik ken ook iemand zonder galblaas en die heeft heel veel restricties bij het eten omdat het anders niet goed gaat. Zal het niet een kwestie van proberen zijn? Ik denk dat het heel mooi is dat Bon ontlast, dan werken haar darmen in ieder geval nog. Heel veel sterkte met Bonnie, ik hoop zo dat je haar er bovenop krijgt.
Thea
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Thea »

Ik heb vreselijke galsteen aanvallen gehad.
Sinds mijn galblaas en stenen zijn verwijderd heb ik nergens geen last meer van en eet alles ;)
leni
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door leni »

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: lekker ff mee aan de wandel die Bonnie  :-*

Plaats reactie