De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? *Twee babies erbij!

koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Iemand ervaring met al zwanger zijn verhuizen?
Meneer heeft iets op het oog, maar ik word best onrustig van het idee alleen al.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

koekje schreef: Iemand ervaring met al zwanger zijn verhuizen?
Meneer heeft iets op het oog, maar ik word best onrustig van het idee alleen al.
Oei, meneer Koek heeft wel een heel ernstige vorm van nesteldrang  :biggrin2:

Maar het lijkt me een prima iets om te doen tijdens je zwangerschap. NIks doen, alleen maar delegeren en roepen hoe je het hebben wilt en dan rustig op een teken wachten van...morgen slaap je daar  :biggrin2:
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Angelique schreef: Oei, meneer Koek heeft wel een heel ernstige vorm van nesteldrang  :biggrin2:

Maar het lijkt me een prima iets om te doen tijdens je zwangerschap. NIks doen, alleen maar delegeren en roepen hoe je het hebben wilt en dan rustig op een teken wachten van...morgen slaap je daar  :biggrin2:
Ik kan me inderdaad geen betere periode voorstellen om te verhuizen - niemand verwacht dat je een vinger uitsteekt! :biggrin2:
fem fatale
5-sterren
5-sterren

Bericht door fem fatale »

Mijn moeder heeft gedaan, omdat dat haar makkelijker leek dan verhuizen met een jonge baby.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Zelf iets aan verhuis doen was ik sowieso niet van plan, ook niet met platte buik.
Wat mij een beetje zit is dat ik nu gewoon een badkamer en wc en keuken heb en in dat andere pand moet dat er nog even inkomen. En we zijn het er nog niet over eens welk oppervlak bedrijfsruimte gaat worden en welk deel woonruimte.
Mijn idee was altijd ergens een 'leuk' huisje (lees: vooral niet te klein) met achterin de tuin ofzo een soort schuurtje of kleine garage wat meneer zn bedrijfspand mag zijn. Voor hem is het eerder andersom  :P
Wat ik wel zie zitten is dat er volgens het kadaster een dikke tuin bijzit, die erg prive is en afgesloten of makkelijk afgesloten te maken. En er staan bomen in; ik zag mezelf al liggen in mn hangmat  8)
Ook is het nog redelijk in de buurt van winkels en faciliteiten, dus niet helemaal in de stront en mest en buitengebied.
Ik zie de voordelen voor meneer van bedrijfspand aan huis (dus niet IN huis en ook niet helemaal ergens anders). En het is betaalbaar op 1 inkomen.
En erg handig voor mij: alles gelijksvloers.

Maar ik begin wel langzaam wat poetsdrang te krijgen. Ik heb ergens het gevoel dat ik een nestje moet gaan maken. Kuil graven, vullen met stevige takjes en zachte warme snippertjes, dat soort dingen. Ik heb eens een nestje met een muis gehad en die bouwde een soort iglo. Zoiets moet ik ook eens gaan doen.
Cupcake
4-sterren
4-sterren

Bericht door Cupcake »

Ik denk dat het er enorm van afhangt hoe je je voelt en ook hoeveel er moet gebeuren in je nieuwe huis. Als je je maandenlang leegkotst, bekkeninstabiliteit krijgt, je ene been met moeite voor je andere krijgt of mentaal 'veel last hebt van je zwangerschap' zou ik er nog eens hard over nadenken.
Wij hebben tot zeven maanden hier weliswaar niet verhuisd, maar veel verbouwd. Ik vond alles prima, heb overal mee geholpen, van gipsplaten tot giboblokken sjouwen, muren gesausd (op waterbasis) meubels slepen, no problemo, maar ik heb wel echt een 100% probleemloze zwangerschap gehad, reed tot een week voor m'n bevalling nog paard, ging elke dag een uur het bos in met de hond en elke avond nog een uur wandelen met het peerd.
Riek
5-sterren
5-sterren

Bericht door Riek »

Als je het lichamelijk aankunt, gewoon doen.

Wij zijn gaan verbouwen op de dag dat ik thuis kwam uit het ziekenhuis na de keizersnee met/van Casper.
's Ochtend ging hier het dak er af (we hebben er een verdieping oplaten zetten) en 's avonds kwam ik thuis.
De hele kraamtijd (en langer) heb ik werklui over de vloer gehad.
Gaf zelfs (en ik ben normaal behoorlijk preuts) borstvoeding als het zo uitkwam en die lui erbij waren.
Je gaat dan ineens heel erg je grenzen verleggen.
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Heb het gezien bij schoonzus maar die had geen keuze want waar ze woonden was absoluut geen ruimte ;-)
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

koekje schreef:

Maar ik begin wel langzaam wat poetsdrang te krijgen. Ik heb ergens het gevoel dat ik een nestje moet gaan maken. Kuil graven, vullen met stevige takjes en zachte warme snippertjes, dat soort dingen. Ik heb eens een nestje met een muis gehad en die bouwde een soort iglo. Zoiets moet ik ook eens gaan doen.
Kom maar snel hierheen dan, ik zou het erg vinden je te zien lijden omdat je je poetsdrang niet kwijtkunt. Takjes en blaadjes hebben we ook genoeg in de tuin, en Scotch heeft genoeg ondervacht om een nest van te bouwen.
Hanny
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hanny »

Verhuizen lijkt me goed te kunnen.
Je kunt toch niet veel zwaar werk doen, of je zwanger bent of niet.
Nesteldrang. Een lekker plekje voor de nieuwe wereldburger en wat spulletjes en klaar ben je.
Maak je daar niet druk om. Onze oudste had geen bedje, alleen een kinderwagen. Kindlief is helemaal gewoon opgegroeid, kon goed liggen in die wagen. Nu heeft ze zelf al weer kinderen van 8 en 6. Die hebben wel in een schattig wiegje gelegen (van mijn broer), want dat vond ze toch wel heel erg leuk.
Laat het maar gebeuren, er van uitgaande, dat jullie dit huis echt graag willen.
Veel succes met de leuke plannen

Hanny
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Als het geen bouwval is zou ik het gewoon doen

Ik lig met de griep plat. Voel me behoorlijk miserabel
Ivonne
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ivonne »

Ik ben verhuisd tijdens mijn zwangerschap; is goed te doen als je je prima voelt. Ik heb wel wat gedaan maar niet zoveel als ik anders gedaan zou hebben. Heb toen wel harde buiken gehad en moeite met opstaan enzo een paar dagen erna.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Hebben jullie ervaringen met het maken van geboortelijsten
mij lijkt ergens wel handig. Heb zelf de ervaring dat ik nooit weet wat ik moet kopen. Omdat ik niet weet wat de ouders in spe al hebben, krijgen etc.
Vaak kom ik dan uit op vragen, maar die krijgen ze niet alleen van mij. Waardoor ze het vaak niet meer weten en je op cadeau bonnen uit komt.
Ook als je 1 of 2 dingen specifiek vraagt heb je al snel een bedrag voor ogen. Ik vind het lastig om voor meer dan 20 Euro iets te vragen. Maar om nu aan iedereen een bad thermometer te vragen, of luierdoekjes is het ook niet zo.
Dus leek een online lijst me wel ideaal.
echter kan ik alleen lijsten vinden die aangesloten zijn bij 1 winkel. En dat vind ik te beperkt/niet leuk

Hebben jullie dit gedaan?
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Nee, en vrijwel niemand heeft gevraagd wat ik wil terwijl ik dat zelf wel altijd doe. Vrijwel iedereen komt met kleertjes aanzetten. Maar ik denk dat 80% niet aan is geweest of aan gaat. Totaal niet mijn smaak, nou dan krijgt ie het echt niet aan. Doodzonde. Had ook alles zelf gekocht qua kleding (weet dat ik een uitgesproken smaak heb) en niks geen speelgoed voor in de box ofzo. Had in m'n hoofd dat te vragen, en boekjes. Had wel een bestekje gewild - dat soort dingen  :D. Maar dat kopen we nu dan gewoon zelf. Dus zo'n lijst is handig, maar of er gebruikt van gemaakt wordt? Ik had er niets aan gehad dus!
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Maar jij had zo'n lijst dus niet
Ik heb ook al een bergje met kleding. Zou het ook zonde vinden om dingen te krijgen wat ik niet gebruik
Ik was van plan om de link naar de site bij het geboortekaartje te doen.

Gesloten