Re: wat eten we vandaag... deel 36
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Ik had vanmorgen al lasanga gemaakt, met heel veel verse groente. Maar we gingen zo laat weg bij de schoonfamilie, dat het een grote gele M is geworden. Ach, dan hoef ik morgen na mijn werk alleen maar de oven aan te gooien, ook makkelijk!
gebakken visje uit de vriezer van de C1000, zoete en gewone paprika gebakken en a-puree met flink wat nootmuskaat.
Nou, dat begin ik ook te merken! Ze hebben denk ik geen uit eten gaan cultuur. Ze gaan meer bij elkaar op bezoek en dan samen eten. In de zomer buiten, barbacuen. En fika, dat is een speciaal werkwoord en zelfstandig naamwoord voor koffie drinken, het eerste woord dat je leert op taalles en daar zijn ze ook sterk aan gehecht. Kom niet aan de fika-pauze van een Zweed!Jantina schreef: Uit eten gaan in Zweden is vrij lastig. Tijdens onze bezoekjes aan het hoge noorden is het nooit fatsoenlijk gelukt. In de steden vast wel, maar daarbuiten...
Hier lasagna met verse bolognese saus. Gemaakt van tomaat/ui/wortel en bleekselderij uit de tuin. En gehakt uit de tuin van de buren.
Salade van wortel, met witte kool, lente uitje, 3 gekookte eieren, en veel lactosevrije yoghurtdressing met honing, peper, zout, knoflook, paprikapoeder. Wat rijst erbij met sambal, lekkellekkel 
Gekookte witlof, gekookte aardappeltjes, gebakken kastanje champignons, vega zjuutje en een vega burger (met uitjes, mayo en tomaten ketchup).
Andijvie stamp met bio spekjes en een mini klein rookworstje.
Re: Re: wat eten we vandaag... deel 36
Gebakken visje, gekookte aardappels en omdat de sperziebonen uitverkocht waren bladspinazie met gefruit ui, - knoflook en - zongedroogde tomaten. Als deser een heerlijke bak koffie.
Hier een lekker malse schnitzel van de slager, gekookte witlof (met tuinkruiden groentebinder) en aardappel blokjes (met kruidenboter en spekjes).
Vanavond voor het eerst sinds heel lang weer samen met hubbie kunnen dineren. Steeds werkten we langs elkaar af.
Vooraf meloen met ham. Tussendoor courgettesoep met broodjes en eigen gemaakte kruidenboter.
Daarna Vega pasta prei/courgette alla Lizzy.
En toe gegrilde verse ananas gepaneerd in kokos
Vooraf meloen met ham. Tussendoor courgettesoep met broodjes en eigen gemaakte kruidenboter.
Klinkt heerlijk! Maar wel veelNadia schreef: Vanavond voor het eerst sinds heel lang weer samen met hubbie kunnen dineren. Steeds werkten we langs elkaar af.
Lunchen gaat vaak een stuk beter! En om 5 uur sluiten ze dan de tentEsther Q schreef: Nou, dat begin ik ook te merken! Ze hebben denk ik geen uit eten gaan cultuur. Ze gaan meer bij elkaar op bezoek en dan samen eten. In de zomer buiten, barbacuen. En fika, dat is een speciaal werkwoord en zelfstandig naamwoord voor koffie drinken, het eerste woord dat je leert op taalles en daar zijn ze ook sterk aan gehecht. Kom niet aan de fika-pauze van een Zweed!![]()
On topic: gisteren een gele grote M en vanavond gebakken aardappeltjes met een 'mega visstick' van Captain Iglo (geen idee wat het is verder) en boontjes uit de tuin. En daarna weer een paar liter courgettesoep maken en invriezen. Groeien als onkruid die dingen!
Gister aardappels met sperziebonen en gehaktbal (met zelfgemaakt paneermeel
)
Vandaag gebraden kip met friet en zelfgemaakte appelmoes.
Vandaag gebraden kip met friet en zelfgemaakte appelmoes.
Nog geen idee.. Ik zit te denken aan restjes groenten opmaken, dus waarschijnlijk ga ik courgette, aubergine, paprika, tomaat en ui grillen in de oven, de groenten voor het grillen rijkelijk besprenkelen met knoflook-rozemarijn-tijm olijfolie. Lauw warm serveren met verse peper uit de molen, wat zeezout en bruine balsamico azijn. Hierbij gekookte - of gebakken aardappels en een visje of iets vegetarisch uit de supermarkt.
Iemand nog een lekker idee met verse pruimen? Geen jam (heb ik nu genoeg!) en niet te ingewikkeld...
-
Kim en Casper
- 4-sterren

Mijn nichtje had gisteren een open appelcake gemaakt met een vulling van ingelegde pruimen. Was echt heerlijk!
Wij eten vandaag witvis met een korstje al la iglo viscuisine maar dan zelf gemaakt. Met een goed gevulde salade
Wij eten vandaag witvis met een korstje al la iglo viscuisine maar dan zelf gemaakt. Met een goed gevulde salade