wie gebruikt haarzeep?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
annielaumen
- 5-sterren

Re: wie gebruikt haarzeep?
http://www.aromatherapie-info.com/aleppo-zeep.html.
Mijn haar heb ik er nog niet mee gewassen wel mijn lichaam
echt heerlijk.
Mijn haar heb ik er nog niet mee gewassen wel mijn lichaam
echt heerlijk.
Nadia schreef: Stuk minder droge huid door gebruik van azijn??
Je zou zeggen dat het juist uitdroogd. Misschien ook eens gebruiken.
Bron: http://www.aromatherapie-info.com/gezichtstonic.htmlHet zuur van het azijn zorgt voor een juiste zuurgraad van de huid op een natuurlijke manier. Hierdoor wordt de bloedsomloop beter, sluiten de poriën en krijgt je een mooie gladde en zachte huid.
Ideaal wanneer je last hebt van een vette of droge huid. Ook werkt appelazijn erg goed om acne (puistjes) tegen te gaan.
Bij mij helpt het heel erg goed als ik regelmatig mijn gezicht met een watje (verdunde) appelazijn dep. Wel uitkijken met het gebied rondom je ogen.
Ik heb de azijn nog niet geprobeerd maar blijft er geen zure lucht in je haar hangen als je het niet uitspoeld?
-
Martine-Tom
Ja wsl wel.....daarom spoelen we ook uitEl_Kato schreef: Ik heb de azijn nog niet geprobeerd maar blijft er geen zure lucht in je haar hangen als je het niet uitspoeld?
Ik vind van niet. Maar ik gebruik ook maar een eetlepeltje of 2 op een vol glas water. Misschien hangt het ook van de soort azijn af? Ik gebruik altijd de appelazijn van demeter.El_Kato schreef: Ik heb de azijn nog niet geprobeerd maar blijft er geen zure lucht in je haar hangen als je het niet uitspoeld?
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Ik vind het meevallen. Nou doe ik een paar druppeltjes pure lavendelolie door het laatste spoelwater, maar da's meer omdat ik dol ben op lavendel.El_Kato schreef: Ik heb de azijn nog niet geprobeerd maar blijft er geen zure lucht in je haar hangen als je het niet uitspoeld?
- -Annemarie-
- 5-sterren

Geen sliliconen, sls-achtigen af en toe co-washen en de azijn gaan werken. Ik had gisteren echte krullen!
Na het wassen heel voorzichtig met m'n vingers doorkammen en tijdens het opdrogen niet meer aankomen anders gaat het pluizen. Best leuk zoals dat werkt.
Ik ruik de azijn ook niet, spoel het wel uit.
Na het wassen heel voorzichtig met m'n vingers doorkammen en tijdens het opdrogen niet meer aankomen anders gaat het pluizen. Best leuk zoals dat werkt.
Ik ruik de azijn ook niet, spoel het wel uit.
Nav dit topic heb ik ook een stuk haarzeep (savion citrus) gekocht en heb hiermee gisteren mijn haar gewassen.
Na veel lovende reacties van diverse BP leden heb ik helaas geconstateerd dat mijn haar nu heel vies (klam) aanvoelt.
Het ligt heel sluik (in strengen) langs mijn hoofd. Ik heb na het wassen met de haarzeep nagespoeld met appelazijn/water 1:4
Ik geef de haarzeep nog een herkansing omdat je haar er aan moet wennen volgens de kenners, maar ik sta niet te juichen.
Na veel lovende reacties van diverse BP leden heb ik helaas geconstateerd dat mijn haar nu heel vies (klam) aanvoelt.
Het ligt heel sluik (in strengen) langs mijn hoofd. Ik heb na het wassen met de haarzeep nagespoeld met appelazijn/water 1:4
Ik geef de haarzeep nog een herkansing omdat je haar er aan moet wennen volgens de kenners, maar ik sta niet te juichen.
Ik neem ca. 2 eetlepels op een groot glas water. Dan is de verhouding zeker 1:10 als het niet meer is. Ik denk echter niet dat het aan het naspoelen ligt. Vies en klam kan volgens mij alleen betekenen dat het niet goed schoon geworden is. Heb je de zeep eerst heel grondig uitgespoeld voor je als laatste spoeling het azijnwater gebruikte?Laika schreef: Nav dit topic heb ik ook een stuk haarzeep (savion citrus) gekocht en heb hiermee gisteren mijn haar gewassen.
Als je heel weinig azijn gebruikt (azijn/water 1/10) zal je niet veel ruiken, zeker niet als je haar opgedroogd is. Gebruik je meer azijn net als ik, dan zou ik het grotendeels uitspoelen. Azijn neutraliseert nare luchtjes, dus je haar spoelen met alleen water en azijn frist het al op, maar azijngeur vervliegt ook snel.El_Kato schreef: Ik heb de azijn nog niet geprobeerd maar blijft er geen zure lucht in je haar hangen als je het niet uitspoeld?
Het voelt inderdaad alsof de zeep er niet goed uitgespoeld is. Ik zal de volgende keer extra zorgvuldig spoelen.Doranto schreef: Ik neem ca. 2 eetlepels op een groot glas water. Dan is de verhouding zeker 1:10 als het niet meer is. Ik denk echter niet dat het aan het naspoelen ligt. Vies en klam kan volgens mij alleen betekenen dat het niet goed schoon geworden is. Heb je de zeep eerst heel grondig uitgespoeld voor je als laatste spoeling het azijnwater gebruikte?
-
sella
Ik gebruik haarzeep nu een jaar of 3, ben even terug geweest op vloeibare shampoo maar weer snel terug. Een feit is dat je maar heel weinig haarzeep moet gebruiken om te wassen, het is al snel teveel.
En goed uitspoelen. Ik spoel mijn haar al na met azijn vanaf mijn 13e, ik kon toen niets velen en dat heeft de wondjes op mijn hoofdhuid genezen en ik gebruik nu wel biologische appelazijn omdat dit stukken milder is.
En goed uitspoelen. Ik spoel mijn haar al na met azijn vanaf mijn 13e, ik kon toen niets velen en dat heeft de wondjes op mijn hoofdhuid genezen en ik gebruik nu wel biologische appelazijn omdat dit stukken milder is.
Dat is heel persoonlijk denk ik en hangt er ook vanaf hoeveel en welke haarstylingsproducten iemand gebruikt. Soms kan het zelfs wel eens nodig zijn om 2x te wassen. Ik was meestal 1x, maar neem dan zoveel zeep dat het lekker schuimt.sella schreef: Ik gebruik haarzeep nu een jaar of 3, ben even terug geweest op vloeibare shampoo maar weer snel terug. Een feit is dat je maar heel weinig haarzeep moet gebruiken om te wassen, het is al snel teveel.
Azijn ipv cremespoeling, is het haar dan nog makkelijk uit te kammen? Ik heb nl dun lang haar, de haren zelf zijn dus en dan klit dat nogal na het wassen.
-
sella
Ik heb heel veel krullen en veel haar. Ik kreeg mijn haar nooit meer handelbaar, welke cremespoeling dan ook. Na spoelen met azijn was toen het advies, en dat heb ik gedaan, en ik stond sindsdien niet meer te huilen van de pijn met kammen. Want oh die knopen en klitten.