Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Heb net een pakketje zadel via Landleven besteld.
In dit vergeten-groenten-pakket van Landleven:
- Wortelpeterselie
- Italiaanse bietjes
- Sikkimkomkommer
- Bladbroccoli
- Suikermais
- Heilig boontje
Ook heb ik gisteren een aardappelplantpot bij de Welkoop gekocht en een zak stekaarde.
Ook een opzet voor mijn vierkante meter bak zodat het een kasje gaat worden. Je kan het opzet stuk ook apart gebruiken.
Ik heb er weer zin in.
In dit vergeten-groenten-pakket van Landleven:
- Wortelpeterselie
- Italiaanse bietjes
- Sikkimkomkommer
- Bladbroccoli
- Suikermais
- Heilig boontje
Ook heb ik gisteren een aardappelplantpot bij de Welkoop gekocht en een zak stekaarde.
Ook een opzet voor mijn vierkante meter bak zodat het een kasje gaat worden. Je kan het opzet stuk ook apart gebruiken.
Ik heb er weer zin in.
Leuk Jolanda !! Bij mij doen de knofloken het goed, zijn de spitskoolzaadjes gekiemd en staan ze boven, koud dus, voor het raam. 1 peperplantje is ook gekiemd
die staat nu voor het raam in de woonkamer.
Ik dacht eigenlijk dat het nog te vroeg was om te zaaien? Trouwens, ik had een bol knoflook in de garage liggen en die is flink uitgelopen. Kan ik die teentjes ook apart poten of heb je daar ook weer speciale knoflookoppotteentjes
voor nodig?
Ohja, ook een zakje palmkoolzaad. Schijnt ideaal te zijn voor bakken en grote potten.
Ohja, ook een zakje palmkoolzaad. Schijnt ideaal te zijn voor bakken en grote potten.
Laatst gewijzigd door keetje op di 10 feb 2015, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb vandaag een mooi boek gekocht. Per groente/kruid staat er in hoe en wat met zaaien en wat het nodig heeft, tips voor de teelt enz. Wie weet hebben we er wat aan.
Ik heb ook een mooi boek aangeschaft. Zaaikagenda staat ook echt heel veel in.
Laatst gewijzigd door keetje op di 10 feb 2015, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.moestuintips.nl
Heel handig
Heel handig
www.mooiemoestuin.nl ook een erg informatieve site.
Ik heb lentekriebels Jolandakeetje schreef: Ik dacht eigenlijk dat het nog te vroeg was om te zaaien? Trouwens, ik had een bol knoflook in de garage liggen en die is flink uitgelopen. Kan ik die teentjes ook apart poten of heb je daar ook weer speciale knoflookoppotteentjesvoor nodig?
wat voor boeken hebben jullie gekocht? titel noemen mag best 
Ik heb dit weekend worteltjes en veldsla gezaaid. Volgens de kalender die ik ergens gevonden had, kan het. Ik betwijfel het, maar in het ergste geval heb ik een stuk of 30 zaadjes verspilt, dus ach. Ik had ook zin om weer een start te maken.
Mijn boek heet Zaaiagenda van Hans van Eekelen.petralita schreef: wat voor boeken hebben jullie gekocht? titel noemen mag best![]()
- -Annemarie-
- 5-sterren

Gisteren twee perenboompjes gekocht.
Een prima kwekerij hier in de buurt gevonden: http://baggelhof.nl/index.html
Deskundig voorgelicht, en heel fijn geholpen. Een aanrader!
Een kweepeer: Vranja.
Een handpeer: Souvenir du Congrès, die gaan we als leipeer tegen het huis aan zetten.
Het gaat de goede kant op met alleen maar 'eetbaar groen' in onze tuin. En daar was de kweker (toevallig?) ook al mee bezig; we kregen meteen een heel handig overzichtslijstje mee.
Een prima kwekerij hier in de buurt gevonden: http://baggelhof.nl/index.html
Deskundig voorgelicht, en heel fijn geholpen. Een aanrader!
Een kweepeer: Vranja.
Een handpeer: Souvenir du Congrès, die gaan we als leipeer tegen het huis aan zetten.
Het gaat de goede kant op met alleen maar 'eetbaar groen' in onze tuin. En daar was de kweker (toevallig?) ook al mee bezig; we kregen meteen een heel handig overzichtslijstje mee.
Welke zaai kalender gebruiken jullie? Hebben jullie ook een fijne app?
Geen en neeNadia schreef: Welke zaai kalender gebruiken jullie? Hebben jullie ook een fijne app?
Leuk Annemarie !! Geen stoofpeer ??
Ik vind appjes erg fijn 
Vandaag de bakken klaar gemaakt. Wilde graag iets gaan zaaien
Vandaag de bakken klaar gemaakt. Wilde graag iets gaan zaaien