Brokkenmaffia op oorlogspad ?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Brokkenmaffia op oorlogspad ?

Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Hope schreef: Als je bedenkt hoeveel verschillende zakken RC tegenwoordig heeft, dan kan ik wel begrijpen dat je op school moet hebben gezeten om te bedenken welke zak geschikt is voor welk probleem  ;D
Ja dat wel! Maar het is toch belachelijk dat een brokkenmerk, dat voor elk dingetje een zakje heeft, daar trainingen voor zou moeten geven. Alsof je keuze hebt! Je kunt brokje A of brokje B kopen, maar je kunt niet zeggen: ik weet dat stofje A voor probleem A goed is, en stofje B voor probleem B, dus ik wil een brokje met stofje A en B. Want dan kun je alleen maar brokje A of brokje B kopen.

En dan durven ze vervolgens nog met droge ogen te beweren dat BARF zo ingewikkeld is  :crazy2:
Spikkelneus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Spikkelneus »

Bij onze laatst geadopteerde galgo (4 weken geleden) kon ik een gratis 7,5 kilo zak Eukanuba krijgen. En alle advies dat ik nodig had over voeding van de Eukanuba-consulent....

De meeste dier-gerelateerde organisaties hebben nou eenmaal een brokjes-fabrikant als sponsor. Niet leuk, maar wel de realiteit.

Ik heb die zak brokjes toch maar niet meegenomen wegens bah-vies :puke:  en ongezond
Lil

Bericht door Lil »

Spikkelneus schreef: Bij onze laatst geadopteerde galgo (4 weken geleden) kon ik een gratis 7,5 kilo zak Eukanuba krijgen. En alle advies dat ik nodig had over voeding van de Eukanuba-consulent....

De meeste dier-gerelateerde organisaties hebben nou eenmaal een brokjes-fabrikant als sponsor. Niet leuk, maar wel de realiteit.

Ik heb die zak brokjes toch maar niet meegenomen wegens bah-vies :puke:  en ongezond
Ik neem dat altijd mee, want het asiel is hier heeeeeeeel erg blij mee!
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Kaela schreef: Ja dat wel! Maar het is toch belachelijk dat een brokkenmerk, dat voor elk dingetje een zakje heeft, daar trainingen voor zou moeten geven. Alsof je keuze hebt! Je kunt brokje A of brokje B kopen, maar je kunt niet zeggen: ik weet dat stofje A voor probleem A goed is, en stofje B voor probleem B, dus ik wil een brokje met stofje A en B. Want dan kun je alleen maar brokje A of brokje B kopen.

En dan durven ze vervolgens nog met droge ogen te beweren dat BARF zo ingewikkeld is  :crazy2:
  :biggrin2:
Maar.... je kán natuurlijk de verhouding nemen van probleem A t.o.v. probleem B en dan mengen in die verhouding :angel:
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Inge en Bono schreef:   :biggrin2:
Maar.... je kán natuurlijk de verhouding nemen van probleem A t.o.v. probleem B en dan mengen in die verhouding :angel:
Precies. En anders ga je naar je door RC gesponsorde da voor een potje, prikje, zalfje of pilletje. Is die ook weer blij.
:-X
TomsBorders
5-sterren
5-sterren

Bericht door TomsBorders »

meer kleurstoffen voor de actieve hond, worden ze lekker hyper ;D
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Inge en Bono schreef:   :biggrin2:
ik ken iemand die hypoallergeen en nierbrok mengt omdat dierlief beide problemen heeft...heb maar braaf mn mond gehouden, maar geloof niet dat dat nut gaat hebben ::)
petralita
5-sterren
5-sterren

Bericht door petralita »

Tijd geleden was wel grappig.

Ik was bij de tuinland met de honden en werd aangesproken door voedingsdeskundige van een brokkenmerk.
Hij wil de wat vertellen over brokken, advies geven en vragen beantwoorden.

Dus hij vroeg wat ik voerde.... vers was mijn antwoord.
Wat ik precies voerde... barf dus.
Antwoord: oh oke, nou prettige dag verder.  ???

Vaag vermoeden dat die man al vaker gesproken heeft met barf voerders en het een onbegonnen zaak vond om ze te overtuigen  ;D
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

petralita schreef: Tijd geleden was wel grappig.

Ik was bij de tuinland met de honden en werd aangesproken door voedingsdeskundige van een brokkenmerk.
Hij wil de wat vertellen over brokken, advies geven en vragen beantwoorden.

Dus hij vroeg wat ik voerde.... vers was mijn antwoord.
Wat ik precies voerde... barf dus.
Antwoord: oh oke, nou prettige dag verder.  ???

Vaag vermoeden dat die man al vaker gesproken heeft met barf voerders en het een onbegonnen zaak vond om ze te overtuigen  ;D
Als ik een grote gevaarlijk uitziende hond zou hebben zou ik geantwoord hebben:" Alles het liefst met ingewanden er nog in"
Heb maar een klein ruwharig dwergteckeltje dus dat werkt niet!  :D
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

Op de KC kwam een tijd geleden een dame van Prins het instructieteam wat vertellen over voeding. Nu heeft Prins ook kvv... Maar nee hoor, gewoon lekker brokjes geven da's veel makkelijker. Maar... als de hond ziek is geweest of na een ontworming dan moet je rauw voeren want dat is zo goed voor de darmflora en weerstand  ::)
Was de hoofdsponsor dus heb m'n mond maar gehouden... 8)

Heb me laatst bij de reguliere da wel verbaasd onder de giga hoeveelheid verschillende RC brokjes. En dan de assistente tegen een klant horen zeggen: "tja, eigenlijk zijn die en die gewoon hetzelfde" :biggrin2:
BusKay

Bericht door BusKay »

petralita schreef: ze hebben genoeg vingers overal in de pap. dit is een voorbeeld:
http://www.knpv.nl/landelijk/opleidinge ... straining/
KNPV mannen kennende zitten die niet echt te wachten op een cursus van RC.
Maar wie weet krijgen we binnenkort de zak voor de hond in het blauw of voor de hond met de pet..
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Ik zeg altijd , ooh mogen ze even wat proeven  :P
Omdat ik weet dat ze er allebei hun neus voor ophalen
Ze nemen het niet eens in de waffel  :biggrin2:
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

TomsBorders schreef: meer kleurstoffen voor de actieve hond, worden ze lekker hyper ;D

Jaahaaa , en daar is ook wel weer een pilletje voor

En dan ook gelijk maar een middel voor de verkleuring van de vacht
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Ach, hier ook wel eens gehad.
'Mevrouw, wat voor voer krijgt uw hond, hij ziet er zo prachtig uit! Hij krijgt rauwe, verse voeding. Oooooh ik voer RC, moet je ook doen, is veel beter!

Iets gaat er dan toch echt mis hoor!  ;D
Lil

Bericht door Lil »

smulpaap schreef:

Jaahaaa , en daar is ook wel weer een pilletje voor

En dan ook gelijk maar een middel voor de verkleuring van de vacht
Dat spul voor als honden niet eten bestaat serieus. En wat is dat poeder? Gedroogde en tot poeder gemalen pens hahahaha.

Plaats reactie