GNRH implantaat

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: GNRH implantaat

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Boefke schreef: Nou, hij zit erin. T zal mij benieuwen... (wat een joekel van een naald trouwens :o, maar Boef gaf geen sjoege)
Ben ook benieuwd! Ik hoop dat het resultaat er mag zijn!
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Boefke schreef: Nou, hij zit erin. T zal mij benieuwen... (wat een joekel van een naald trouwens :o, maar Boef gaf geen sjoege)
Wat een bikkel die Boef  8) !
Ik ben ook erg benieuwd naar het resultaat.
margreet
5-sterren
5-sterren

Bericht door margreet »

Rovanna schreef: Oké, je zit er dus bovenop! :D
Krijg het gevoel dat je me niet gelooft.
margreet
5-sterren
5-sterren

Bericht door margreet »

Kleine update.

Gisteren wezen trainen en dan lopen de honden meestal wel los aangezien er in die gebieden zelden een hond loopt.
Zodra de voorste van onze ploeg een hond aan zien komen roepen ze al naar achteren en houden we onze honden bij ons.
Ik lijn Bram netjes aan en ga als het nodig is een stukje het bos in om ruimte te scheppen voor de voorbijgangers.
Nu stond ik dus netjes aan de kant en liet hem zitten,komt die spaniel gewoon doorgelopen,bram gromde niet dus ik zeg tegen die man,zeker een gecastreerde reu hè.
Nee zegt hij,volledig in tact.
De reu kwam dichterbij en wilde aan Bram snuffelen,ik heel voorzichtig dichterbij en warempel,geen gezeur en zelfs een kwispelende staart.
Vandaag een Bull reutje,zelfde reactie ;D.
Ik ben benieuwd hoe het morgen op de workshop gaat met meerdere reuen in de groep,maar heel voorzichtig durf ik te hopen dat het de goede kant opgaat. ;)
Ine
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Ine »

margreet schreef:
Ik ben benieuwd hoe het morgen op de workshop gaat met meerdere reuen in de groep,maar heel voorzichtig durf ik te hopen dat het de goede kant opgaat. ;)
En vanaf heden gaan we dus positief trainen en alles opzoeken.
Het was echt verbazingwekkend om te zien.
Margreet vergeet te vertellen, dat vlak daarvoor een kennis met 3 honden, waaronder minimaal 1 moeilijke reu, voorbij kwam. Margreet was met bram bezig om hem wat af te leiden, maar Bram keek gewoon en gromde niet eens. 8)
Er is dus duidelijk een positieve verandering te bespeuren.
henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

Margreet wat geweldig voor je en zeker voor Bram  :circle:
Bij Storm merk ik nu na twee weken ook een verandering , hij was al wel gewend zo ondertussen dat reuen een dikke nono waren wat mij betreft en hij dan naast me moet komen lopen en iets lekkers krijgt of er een bal gegooid wordt als we erlangs zijn maar ik moest er wel hard voor werken om hem naast me te houden .
op dit moment roep ik hem naast me en loopt hij zeer happy met me mee om daarna zijn beloning in ontvangst te nemen , daartegenover staat dat hij even niet kan snappen dat die teven hem niet goddelijk vinden en doet hij reuze zijn best om in de smaak te vallen bij de dame's , hij is op het moment dus veel meer op teven gericht dan op reuen .
wat betreft het trekken aan de lijn heb ik het idee dat het echt weer vooruit gaat , hij is meer gericht op beloning en minder op luchtjes , het verschil is nog niet gigantisch groot maar is er wel , ik ben benieuwd hoe het verder gaat .
margreet
5-sterren
5-sterren

Bericht door margreet »

Zo vandaag de workshop en ik moet eerlijk zeggen het viel mij reuze mee.
Er waren 7 reuen en maar 1 teef dus uitdaging voor ons.
Op het terrein ging het vrij goed vond ik zelf,zolang er geen hond echt ging zitten fixeren werd er geen grommetje gehoord.
Ik zorgde wel dat ik ook niet pal naast een reu ging staan.
Bij het uitlaten heeft hij op een halve meter vanaf Ian gelopen zonder probleem.
In het bos lieten Anneke en Christine hun reutjes los,dus heb ik Bram maar even vastgehouden 8) toen ze beiden tegen hem op sprongen onder luid gekef,was hij niet echt vriendelijk,maar dat snap ik best,ben dus omgedraaid en met Kaat,Ian en Nicky mee terug gelopen,ook nu weer geen reactie naar Ian. ;D
Kortom ik denk dat we de goede kant opgaan.
Laatst gewijzigd door margreet op za 17 nov 2007, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
MoniqueAppels
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MoniqueAppels »

O spannend Esther!
MoniqueAppels
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

margreet schreef: Krijg het gevoel dat je me niet gelooft.
??? Waarom zou ik je niet geloven.....
MoniqueAppels
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Jemig wat een positieve berichten allemaal zeg! Dat geeft de burger moed :D
conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

nou, ik ben ook erug benieuwd  ;)
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

margreet schreef: Zo vandaag de workshop en ik moet eerlijk zeggen het viel mij reuze mee.
Er waren 7 reuen en maar 1 teef dus uitdaging voor ons.
Op het terrein ging het vrij goed vond ik zelf,zolang er geen hond echt ging zitten fixeren werd er geen grommetje gehoord.
Ik zorgde wel dat ik ook niet pal naast een reu ging staan.
Bij het uitlaten heeft hij op een halve meter vanaf Ian gelopen zonder probleem.
In het bos lieten Anneke en Christine hun reutjes los,dus heb ik Bram maar even vastgehouden 8) toen ze beiden tegen hem op sprongen onder luid gekef,was hij niet echt vriendelijk,maar dat snap ik best,ben dus omgedraaid en met Kaat,Ian en Nicky mee terug gelopen,ook nu weer geen reactie naar Ian. ;D
Kortom ik denk dat we de goede kant opgaan.

Nou Margreet ik vond dat Bram het echt geweldig deed hoor  8) 8) . Indy zat hem af en toe toch behoorlijk te fixeren als ik even niet oplette (sorry  :-[ ) en ik vond dat hij zich prima beheerste. Ik heb hem niet één keer echt zien uitvallen en ach een grommetje mag best hoor als zo'n enge stippenhond je loopt te provoceren.

Ik was erg trots op Indy. Het lukte me toch aardig om aandacht van hem te krijgen tussen al die honden, iets wat voorheen echt onmogelijk was. Hij ging ook echt op in de spelletjes en had helemaal niet de behoefte om naar andere hondjes te gaan. Kaatje was ook helemaal niet aantrekkelijk voor hem (terwijl ze echt een lekker dametje is :smitten: )
Ik heb wel weer wat handgrepen gekregen om verder met Indy te gaan trainen. Ik gaf Indy ook een snauw omdat hij gromde naar het markiesje. Maar toen zei Nicky dus tegen mij dat het gedrag van Annak behoorlijk bedreigend was voor Indy en dat hij alle reden had om te grommen. Ik ga proberen ook wat meer op het gedrag van andere honden te letten en niet alleen op Indy.
Het is in ieder geval duidelijk dat Indy zich te pletter schrikt van vreemde honden. zo wat schrok hij van Rambo en de herder. Helaas heeft hij geleerd dat aanval de beste verdediging is en moet ik hem leren om bij meer mij te blijven. Hij moet zelf geen beslissingen nemen en ik moet hem gewoon vaker aanlijnen in lastige situaties (gelukkig valt hij niet meer uit aan de riem  :) )
Ik had eigenlijk nog steeds de stille hoop dat hij weer sociaal zou worden. Maar ik kan hem niet leren om maar leuk te gaan doen tegen honden, hij moet zich volledig op mij gaan richten. Gelukkig gaat dat steeds beter.

Ik ben benieuwd hoe Indy zal zijn als het implantaat is uitgewerkt. Nicky is van mening dat je een angstige hond niet moet castreren. Maar ik merk nu wel dat ik hem veel beter onder controle kan houden. Ik hoop dat ik over een half jaartje een beter luisterende hond heb die minder bang is.
Boefke

Bericht door Boefke »

Nou, ik heb net in een overvol bos gelopen en Boef is de hele tijd los geweest. Geen idee of het zo snel werkt, maar wat mij opviel was dat Boef zeer zelfverzekerd was voor zijn doen in zijn contact met andere honden. Hij had een hoge houding, liep gewoon op honden af waar hij normaal afwachtend is. Hij is aan de lijn ook mega uitgevallen tegen een reutje die hij kent en waar hij normaal geen problemen mee heeft. Eenmaal los was het over hoor, maar jeetje wat ging hij tekeer zeg, en helemaal een hoge rug en toestanden... nou ja, dit zou dus het gevolg kunnen zijn van een verhoogde testosteronproductie (die wordt in het begin hoger voordat de boel plat ligt). Ik moet zeggen dat ik die zelfverzekerdheid wel prettig vond eigenlijk. Ik hoop dus echt niet dat Boef straks trillend op zijn benen staat bij andere honden... :-\ een van de redenen waarom ik geen castratie wilde... Verder hing hij als vanouds vastgeplakt aan lekker ruikende honden. Gelukkig kwamen we er niet al teveel tegen ::)
Ine
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Ine »

Boefke schreef: Nou, ik heb net in een overvol bos gelopen en Boef is de hele tijd los geweest. Geen idee of het zo snel werkt, maar wat mij opviel was dat Boef zeer zelfverzekerd was voor zijn doen in zijn contact met andere honden. Hij had een hoge houding, liep gewoon op honden af waar hij normaal afwachtend is. Hij is aan de lijn ook mega uitgevallen tegen een reutje die hij kent en waar hij normaal geen problemen mee heeft. Eenmaal los was het over hoor, maar jeetje wat ging hij tekeer zeg, en helemaal een hoge rug en toestanden... nou ja, dit zou dus het gevolg kunnen zijn van een verhoogde testosteronproductie (die wordt in het begin hoger voordat de boel plat ligt). Ik moet zeggen dat ik die zelfverzekerdheid wel prettig vond eigenlijk. Ik hoop dus echt niet dat Boef straks trillend op zijn benen staat bij andere honden... :-\ een van de redenen waarom ik geen castratie wilde... Verder hing hij als vanouds vastgeplakt aan lekker ruikende honden. Gelukkig kwamen we er niet al teveel tegen ::)
Bedenk wel, dat het gedrag eerst erger kan worden, voor het langzaam af gaat nemen!!
Ine
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Ine »

Dorothea, Indy is een prachthond!
Indy heeft zich ook uitstekend gedragen, heb niets aan hem gemerkt!
En ja, het Markiesje was idd bedreigend. Een zeer dominant reutje in een klein jasje. Hij presteerde het zelfs om tegen een aangelijnde Bram op te springen, tegen z'n kop. Bram hoefde alleen z'n bek maar open te doen en hap te zeggen. Gelukkig heeft Bram zich beheerst. 8)

Toch zou ik weleens willen weten, wat er zou gebeuren, als je op dat terrein de honden eens los had gegooid.
Best kans, dat ze hun eigen gang zouden gaan en elkaar zouden negeren.
Dat lijntje aan de hond, dat blijft de verbinding met de baas ;)

Plaats reactie