K*T Find - is geeuthanaseerd

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: K*T Find - foto's pag 8 - de laatste dag Pfff

ulla
5-sterren
5-sterren

Bericht door ulla »

Ik heb een oudere reu met verterings problemen, maar die heeft als pup zijnde op de groots mogelijke rotte reguliere medicatie gezeten.
De laatste tijd nadat zijn testikels zijn verwijderd vanwege een testikel tumor, was het helemaal erg.
Iedere ochtend drek ruimen.
Nu ben ik kvv licht gaan koken, eerst dag 1 Bandit kipmix, dag 2 Tinlo konijn en gisteren Bibi kip.
Vandaag een eigen gekookt menuutje, ik weet nog niet wat hij hierop doet, maar vanmorgen had hij na de Bibi kip, een prachtige drol, mooi vast.

Vandaag gaat er ontlasting naar Het Woud voor worm en Giardia onderzoek, ik verwacht niet echt dat er iets uit komt, ik denk dat hij gewoon problemen heeft met rauw verteren, maar ik doe dat meer om het uit te sluiten.

Nu is Find totaal niet te vergelijken met Björn, maar misschien dat licht gekookte kvv hem er wat bovenop kan helpen.
Je staat zo machteloos in zijn geval.

Knuffel voor je mannetje. :-*
yvette_van_alert
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door yvette_van_alert »

Claudia N schreef: Ik heb vorig jaar winter tijdelijk (om weer vanaf nul op te bouwen) 3 maanden licht verteerbare dierenarts brok (maag/darm problemen) gegeven. Poep bleef zacht maar geen diarree meer en ze kregen in iedere geval weer iets van voedingsstoffen binnen (beter dan helemaal niks). http://www.hillspet.be/Products/Product ... ckType=Bag = brok / http://www.hillspet.be/Products/Product ... ckType=Can = blik

Dit zal wel vloeken in de kerk zijn maar in mijn geval kon ook niemand meer wat betekenen (regulier niet en alternatief niet) en vanaf hier ben ik weer gaan opbouwen dmv mijn voorgaande bericht over rijst ect.
ik heb al 3 soorten brokken geprobeert DLG en proplan 2 soorten zalm en lamvariant. Het gekookte  paard krijgt hij al dagen in pouletblokjes gesneden.
Poedelpret
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Poedelpret »

En de blikjes van de DA (de variant die honden met kanker krijgen) omdat er hele hoge voedingswaarde in zit en het geen moeite kost met verteren? Er zitten ook geen koolhydraten in omdat kanker daar van groeit (Moerman filosofie) en wel hoogwaardige eiwitten om het lichaam te voeden.

Deze heb ik mijn oude teef nog een aantal maanden gegeven en ze kreeg er zelfs weer gewicht bij terwijl ze daarvoor alleen maar af viel = http://www.hillspet.nl/Products/Product ... ckType=Can
yvette_van_alert
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Claudia N schreef: En de blikjes van de DA (de variant die honden met kanker krijgen) omdat er hele hoge voedingswaarde in zit en het geen moeite kost met verteren? Er zitten ook geen koolhydraten in omdat kanker daar van groeit (Moerman filosofie) en wel hoogwaardige eiwitten om het lichaam te voeden.

Deze heb ik mijn oude teef nog een aantal maanden gegeven en ze kreeg er zelfs weer gewicht bij terwijl ze daarvoor alleen maar af viel = http://www.hillspet.nl/Products/Product ... ckType=Can
dat zal ik overleggen met de dierenarts. Voorlopig voel ik me steeds meer schuldig dat ik zijn lijden aan het rekken ben.  :-\
Poedelpret
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Snap dat je je schuldig voelt maar hij is wel levendiger dan de afgelopen tijd toch?
Wil hij wel eten? Heeft hij trek? Dan zou ik het nog proberen maar ik snap dat je wel ergens een grens moet trekken hoor, vreselijk moeilijk.
claudiaB
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door claudiaB »

Is het een optie om een brok te voeren met micro eiwitten?
De eiwitten zijn zo klein gemaakt dat het lichaam ze niet meer als eiwit herkend. Soms de oplossing bij honden met een heftige voedingsallergie.
Verkrijgbaar bij de DA
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

claudiaB schreef: Is het een optie om een brok te voeren met micro eiwitten?
De eiwitten zijn zo klein gemaakt dat het lichaam ze niet meer als eiwit herkend. Soms de oplossing bij honden met een heftige voedingsallergie.
Verkrijgbaar bij de DA
daar is zimba mee uit een heel diep dal gekomen...
zou zeggen probeer het, zimba spuugde, verteerde zijn eten niet meer, stonk als een beerput, bergen ontlasting en viel erg af.....
hij eet nu die royal konijn hypoallergene........binnen een paar dagen(2  :o) zag je hem opknappen...
judith1967
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith1967 »

Pff wat een ellende.
Nog niks concreets gevonden wat ie nou heeft.

:'( :'( :'( :'(
yvette_van_alert
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Ik heb vandaag in overleg met de DA besloten hem ID te geven en imuran.  pppff wat een ellende zo je hond te zien aftakelen. Ik vind het zo zielig voor hem
Poedelpret
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

:angel2: We blijven heel hard voor hem duimen en voor jou een dikke knuffel  :bigarmhug:
yvette_van_alert
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re: Find - is geeuthanaseerd

Hij werd erg misselijk van de ID dat ging ook niet goed en ik kon niet meer verder met deze lijdensweg voor hem. Dit langzame versterven vond ik afschuwelijk. Ik wilde hem dit niet meer aandoen.  Find is dan net geeuthanaseerd.
Laatst gewijzigd door yvette_van_alert op wo 07 sep 2011, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
sella

Bericht door sella »

Heel veel sterkte met het verlies.
Rust zacht Find :-*
nienk
5-sterren
5-sterren

Re: K*T Find - is geeuthanaseerd

Bericht door nienk »

Heel veel sterkte met dit verlies!
irmaa