Jeukende plekken Joep
Moderator: Lizzy
Re: Jeukende plekken Joep, help, ik weet het niet meer...
Gelijk even gekeken voor Oisterwijk, dat is zeker niet te ver, 50 minuten rijden voor ons.
Gijs komt uit Oirschot, dus toen hij geboren was hebben we dat ritje elke 2 weken gemaakt. Ligt bij elkaar in de buurt, Oirschot is zelfs nog verder zo te zien.
Ik ga het er eens met mijn vriend over hebben, een goede dermatoloog die ons kan helpen is echt wel wat waard. (ben voor mijzelf ook helemaal in Leuven onder behandeling...dus waarom ook niet een eind rijden voor de hond)
Gijs komt uit Oirschot, dus toen hij geboren was hebben we dat ritje elke 2 weken gemaakt. Ligt bij elkaar in de buurt, Oirschot is zelfs nog verder zo te zien.
Ik ga het er eens met mijn vriend over hebben, een goede dermatoloog die ons kan helpen is echt wel wat waard. (ben voor mijzelf ook helemaal in Leuven onder behandeling...dus waarom ook niet een eind rijden voor de hond)
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik durfde niet te vragen of ie al prednison had gehad.eelke schreef: Nee, de eerste 3 a 4 weken ging het goed, maar hij heeft toen de eerste week nog prednoral (prednison) gehad.
Zijn vacht is toen wel opgeknapt, en dat is nog steeds zo. Voller in zijn vacht, minder haar verlies, en glazend. Alleen die plekken he.....![]()
Maar honden met een atopie (dus allergie voor dingen uit de omgeving) reageren doorgaans heel goed op prednison, veel beter als bij een voedselallergie. Nu probeer ik niet te zeggen dat je prednison moet geven, maar wel dat je meer in de richting van atopie moet denken. Is er al een allergietest gedaan?
dat weet ik niet. zou denken dat het de feitelijk reactie niet zou onderdrukken, maar als de plekken zouden ontstaan door een voedingsallergie, zou het misschien wel kunnen dat de AB het uitbreiden van de plekken tegen hield? maar ik ben geen arts natuurlijk.eelke schreef: ...
Nienke, ik kan daar nu niks over zeggen eigenlijk. Hij heeft niet meer plekken bijgekregen, maar hij heeft natuurlijk al die tijd ook wel antibiotica gehad. Lastig om te zeggen wat er dan allemaal gebeurd in zijn lijf natuurlijk. Kan antibiotica een allergische reactie onderdrukken?
als ie zo paniekerig deed bij die dierenarts, dan zou ik daar ook liever niet meer naar terug gaan. stress is een dierenarts consult natuurlijk meestal, maar als hij alleen onrustig werd van die arts...
mij lijkt ook de dermatoloog de beste optie!
Misschien de bloed opsturen naar Dr.Dodds voor 'n meer uitgebreide Thyroidpanel?eelke schreef: De tweede dierenarts dacht meer aan een paraciet achtig iets of iets met zijn organen (schildklier functie), niet meteen aan een allergie. Dus bloedgeprikt, waar niks bijzonders is.
http://www.hemopet.org/services.html
Ook als er niks afwijkends is met de schiildklier, kan ze met de "Thyroid Profile 5™ PLUS" vaak 'n andere oorzaak vinden.
Oh? Zoals wat dan, puur uit nieuwsgieringheid.202Spots schreef: Misschien de bloed opsturen naar Dr.Dodds voor 'n meer uitgebreide Thyroidpanel?
http://www.hemopet.org/services.html
Ook als er niks afwijkends is met de schiildklier, kan ze met de "Thyroid Profile 5™ PLUS" vaak 'n andere oorzaak vinden.
Gewoon alles vragen hoor! Ik zal niet al te vrolijk klinken, maar dat ben ik ook niet.*Dorothea* schreef: Ik durfde niet te vragen of ie al prednison had gehad.
Maar honden met een atopie (dus allergie voor dingen uit de omgeving) reageren doorgaans heel goed op prednison, veel beter als bij een voedselallergie. Nu probeer ik niet te zeggen dat je prednison moet geven, maar wel dat je meer in de richting van atopie moet denken. Is er al een allergietest gedaan?
Allergie test met de eerste dierenarts besproken, maar die zei dat het geen nut had omdat je dan op 40 dingen test en er 300 dingen zijn zeg maar. Tweede dierenarts dacht in eerste instantie niet aan een allergie.
Joep moest inderdaad op tafel, en hij schoot daar voor het eerst voor weg. Normaal vind hij het wel leutig en gezellig, en dan kijkt de arts naar die jeukende plekjes, en dat is wel lekker als daar aangezeten wordt. Ligt ie als een lellebel op tafel
Hij heeft trouwens wel een normale drol gedraaid vandaag, jippppieeee!
nou in ieder geval hoera voor de normale drol!!
Best behoorlijk hoera ja! En hij wou ook weer even met Gijs spelen, dubbel hoera!nienk schreef: nou in ieder geval hoera voor de normale drol!!
Dit word allemaal getest met dett-tjes schreef: Oh? Zoals wat dan, puur uit nieuwsgieringheid.
Thyroid Profile 5™ PLUS (T4, free T4, T3, free T3, TgAA - PLUS CBC, Differential, Chemistries
(als er geen afwijking in de thyroid waardes zijn,maar er klopt iets niet in de differential of chemistries testen
dan kan Dodds daar meestal 'n oorzaak voor vinden)
This tests for anemia, infection, inflammation and the healthiness of blood cells.
A Complete Blood Count is a series of tests that evaluate the number of cells in circulation.
WBC, or white blood cells, help fight infection or inflammation. RBC, or red blood cells, carry oxygen to the tissues.
Chemistry Tests
These panels survey many of the organ systems of the body to make sure they are working properly.
Liver (AST, ALT, Alk Phos, Total Bilirubin, GGT, Cholesterol, Proteins)
This group of tests helps evaluate various functions and health of the liver.
Decreased liver function, inflammation, infection, or neoplasia of the liver and gall bladder may be detected by one or all of these tests.
Kidney (BUN, Creatinine, Phosphorus, Amylase, Albumin)
These tests monitor the function and health of the kidneys. They are most helpful and sensitive for detecting kidney disease when combined with a urinalysis.
Pancreas (Glucose, Amylase, Lipase, Triglyceride)
These tests are abnormal when there is something wrong with the pancreas or carbohydrate metabolism (examples are diabetes mellitus and pancreatitis).
Muscle and Bone
Calcium and Phosphorus are helpful in determining the health of bone metabolism.
CPK and AST are abnormal with muscle damage, trauma or inflammation (mytosis).
Electrolytes (Sodium, Potassium, Chloride, Calcium, Phosphorous)
These tests are important in monitoring the electrical, water balance and cellular health of the body.
Deficiencies or excesses of these electrolytes are harmful to an animal's physical and mental well-being.
~~~~~~~~
En zoals bij Darqan van "Axel" b.v..misschien de hele topic lezen, is erg intressant.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg1663823
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Niks anders dan een grote check up bij Vedmedlab dus....202Spots schreef: Dit word allemaal getest met de
Thyroid Profile 5™ PLUS (T4, free T4, T3, free T3, TgAA - PLUS CBC, Differential, Chemistries
(als er geen afwijking in de thyroid waardes zijn,maar er klopt iets niet in de differential of chemistries testen
dan kan Dodds daar meestal 'n oorzaak voor vinden)
This tests for anemia, infection, inflammation and the healthiness of blood cells.
A Complete Blood Count is a series of tests that evaluate the number of cells in circulation.
WBC, or white blood cells, help fight infection or inflammation. RBC, or red blood cells, carry oxygen to the tissues.
Chemistry Tests
These panels survey many of the organ systems of the body to make sure they are working properly.
Liver (AST, ALT, Alk Phos, Total Bilirubin, GGT, Cholesterol, Proteins)
This group of tests helps evaluate various functions and health of the liver.
Decreased liver function, inflammation, infection, or neoplasia of the liver and gall bladder may be detected by one or all of these tests.
Kidney (BUN, Creatinine, Phosphorus, Amylase, Albumin)
These tests monitor the function and health of the kidneys. They are most helpful and sensitive for detecting kidney disease when combined with a urinalysis.
Pancreas (Glucose, Amylase, Lipase, Triglyceride)
These tests are abnormal when there is something wrong with the pancreas or carbohydrate metabolism (examples are diabetes mellitus and pancreatitis).
Muscle and Bone
Calcium and Phosphorus are helpful in determining the health of bone metabolism.
CPK and AST are abnormal with muscle damage, trauma or inflammation (mytosis).
Electrolytes (Sodium, Potassium, Chloride, Calcium, Phosphorous)
These tests are important in monitoring the electrical, water balance and cellular health of the body.
Deficiencies or excesses of these electrolytes are harmful to an animal's physical and mental well-being.
~~~~~~~~
En zoals bij Darqan van "Axel" b.v..misschien de hele topic lezen, is erg intressant.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg1663823
Kan ik er dan vanuit gaan dat dit allemaal onderzocht is?*Dorothea* schreef: Niks anders dan een grote check up bij Vedmedlab dus....![]()
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Wat betreft de schildklier niet, maar de overige dingen die genoemd worden, zitten in een grote check up van Vedmedlab.eelke schreef: Kan ik er dan vanuit gaan dat dit allemaal onderzocht is?
Maar de schildierklier was speciaal aangekruist op het formulier.*Dorothea* schreef: Wat betreft de schildklier niet, maar de overige dingen die genoemd worden, zitten in een grote check up van Vedmedlab.
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
ja maar in Europa bepalen we alleen T4, vrijT4 en TSH. Dodds meet nog andere waardes.eelke schreef: Maar de schildierklier was speciaal aangekruist op het formulier.
Ah, bedankt voor de uitleg*Dorothea* schreef: ja maar in Europa bepalen we alleen T4, vrijT4 en TSH. Dodds meet nog andere waardes.
Maar zou hij dan niet nog meer symptomen moeten hebben, als het zijn schildklier is?