Re: wat eten we vandaag... deel 41

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Ik heb die van de Lidl gekocht, niet die van Arla, zou dat nog schelen? Vond het gewoon hele dikke yoghurt eigenlijk...
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Kim beter Griekse yoghurt 10% vet van de Lidl kopen en eten, KHA vraagt om meer vetten dan normaal eten en dat red je met Skyr niet. En tja banaan...., ik zeg niets. ;) Probeer wat walnoten in je yoghurt. Vul de ketobuddyapp even in, kun je je macro's zien, altijd handig vind ik zelf.

Ik eet vandaag weer bagger in mijn ogen, maar iets anders gaat er nog niet in. Elke poging tot gezond eten resulteert in spugen en vreselijke maagpijn, grrrrrrrr. Wat ik nu wel ga maken, dat ging van de week ook goed, is een ui-paprika-wortel-mascarpone-soepje! Maar ik snak naar vlees :-[ :-[ :-[ en dat gaat dus echt helemaal niet. Ijs gelukkig wel! ;D
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

O maar Plien, het is alleen maar een POGING tot KH-arm hoor, ik hou me niet zo aan regels, ben ik veel te eigenwijs voor ;)

Griekse yoghurt heb ik laatst zo ongelooflijk last van gehad, dat ik dat niet meer probeer. En die banaan, ach, tis in ieder geval gezonder dan 4 scheppen suiker hè :biggrin2:

Verder eet ik veel groente en fruit, en veel minder dingen waar suiker in zit. En geen brood en zo, hoewel ook dat niet zo strikt is. Voor dit moment is dat het hoogst haalbare, helemaal KH-arm doe ik weer in de vakantie, als ik zeeën van tijd heb om alles klaar te maken ::)

OT: Tosti ;D ::)
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Kim_S schreef:O maar Plien, het is alleen maar een POGING tot KH-arm hoor, ik hou me niet zo aan regels, ben ik veel te eigenwijs voor ;)

Griekse yoghurt heb ik laatst zo ongelooflijk last van gehad, dat ik dat niet meer probeer. En die banaan, ach, tis in ieder geval gezonder dan 4 scheppen suiker hè :biggrin2:

Verder eet ik veel groente en fruit, en veel minder dingen waar suiker in zit. En geen brood en zo, hoewel ook dat niet zo strikt is. Voor dit moment is dat het hoogst haalbare, helemaal KH-arm doe ik weer in de vakantie, als ik zeeën van tijd heb om alles klaar te maken ::)

;D ;D ;D

Bij mij leiden pogingen altijd tot gewichtstoename..... :-X Vandaar mijn "advies". :P
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Pauline schreef:;D ;D ;D

Bij mij leiden pogingen altijd tot gewichtstoename..... :-X Vandaar mijn "advies". :P
Ik kan me niet voorstellen dat minder tot geen suiker eten tot gewichtstoename zou leiden bij mij. Ik was echt weer volledig ontspoord wat suiker betreft :-X

Beetje lief zijn voor jezelf hè :-*
Gewoon eten wat nu goed gaat, de rest komt echt later wel goed!
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Kim_S schreef:O maar Plien, het is alleen maar een POGING tot KH-arm hoor, ik hou me niet zo aan regels, ben ik veel te eigenwijs voor ;)

Als je graag iets met brood doet, maar dan koolhydraatarm is dit https://vegetus.nl/koolhydraatarme-focaccia/ een lekker recept. Je moet het wel wat op voorhand doen omwille van het rijzen en bakken, maar op zich is het weinig werk.
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

frodo quin schreef:Als je graag iets met brood doet, maar dan koolhydraatarm is dit https://vegetus.nl/koolhydraatarme-focaccia/ een lekker recept. Je moet het wel wat op voorhand doen omwille van het rijzen en bakken, maar op zich is het weinig werk.
Thanks!
Eerst een rondje winkel zo te zien, ik heb driekwart niet in huis ;D
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Kim_S schreef:Ik kan me niet voorstellen dat minder tot geen suiker eten tot gewichtstoename zou leiden bij mij. Ik was echt weer volledig ontspoord wat suiker betreft :-X

Beetje lief zijn voor jezelf hè :-*
Gewoon eten wat nu goed gaat, de rest komt echt later wel goed!
Crackers met salade gaat goed en ijs!!! Ijs van Van der Poel en daar zorgt Eddie voor! En dan doe ik met een halve liter gewoon 4 dagen..., had ik vroeger in 5 minuten op. ;D
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Als het lukt en niet te moeilijk blijkt denk ik dat er een nieuwe hit geboren gaat worden; ik ga vanavond zelf naanbrood maken. Met een zoete aardappelcurry erbij.
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Streepjes komkommer, courgette en paprika met een hussel van yoghurt, olie, wijnazijn en wat bruschetta kruiden en daar bij falafel... Lekker!
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Gado gado met rijst
Greece
5-sterren
5-sterren

Bericht door Greece »

Opgebakken macaroni met extra gebakken uitjes en grana padano. Yoghurt met blauwe bessen en aardbei. Yammie :yeah:
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Radja schreef:Gado gado met rijst
Lekkerr!
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Courgette, paprika, spinazieslaai met dooie knoflook garnalen en toe een perenijsje
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Pasta. Met sla uit de tuin (inclusief luis).

Plaats reactie