Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2

Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Leuk Suzanne !!!  De planten worden wel behoorlijk groot, heb je daar ruimte voor ??
berenboot
5-sterren
5-sterren

Bericht door berenboot »

jippie! Zojuist weer even gekeken bij de knoflook en bij 2 van de drie soorten zag ik na heel goed turen kleine puntjes boven de grond uitkomen. De derde soort doet nog niets maar wie weet komt deze ook een deze dagen bovende grond uit piepen.  :biggrin2:
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

newfies schreef: jippie! Zojuist weer even gekeken bij de knoflook en bij 2 van de drie soorten zag ik na heel goed turen kleine puntjes boven de grond uitkomen. De derde soort doet nog niets maar wie weet komt deze ook een deze dagen bovende grond uit piepen.  :biggrin2:
:thumbup: :thumbup: 
flodder en dwarrel
5-sterren
5-sterren

Bericht door flodder en dwarrel »

newfies schreef: In de eerste of tweede week van november. Ik heb ze ongeveer zo diep geplant als het teentje groot was.
ik pas half december en begin nu heel voorzichtig wat groens te zien......
flodder en dwarrel
5-sterren
5-sterren

hannabelgje schreef: De zaden van mijn spaghettipompoen waren gaan schimmelen. Ik heb ze een week laten drogen op keukenpapier en nog schimmel erin.  :'(
k heb er genoeg  ;)
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Ik heb nog twee intacte pompoenen waar ik nog zaad uit kan winnen.
Hoe heb jij je zaden behandelt eigenlijk?
flodder en dwarrel
5-sterren
5-sterren

Eh......niet.....

Ik lepel ze er uit en laat ze dan drogen

De allereerste zaden heb ik wel gekocht en nu hoop ik de ge oogste zaden te gaan gebruiken......
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

petralita schreef: Als je een plat schuurtje hebt, kun je ook op het dak aan de gang  :biggrin2:
Dat zou leuk zijn. Ons plat dak van de uitbouw is zo groot als onze tuin (onze buren hebben dan ook een 2 keer zo grote tuin  ;D). Maar helaas, dat is niet gemaakt om erop te komen...

De foto's die je stuurt zijn leuke ideeën. De regenpijpen en die verticale tuin lijken me wel heel intensief qua water geven. Wel een heel leuk idee voor aan de schutting. Het idee van de bakken op poten is ook wel dat het nog eens verplaatst kan worden. Al vind ik die verhoogde tuin met die blauwige stenen rand ook wel heel leuk, maar ja, dat verplaats je niet meer.
Neally
5-sterren
5-sterren

Bericht door Neally »

Als je op een plat dak wilt gaan tuinieren moet er wel een speciaal dakbescherming op komen.
Om het gewicht te dragen.
Is er mogelijkheid om een soort buitentrap te maken? Toen ik nog in DH woonde hadden wij op de uitbouw
een supergroot terras. Geweldig was dat. Met een klein stuk met bloempotten etc.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Dan zouden we het hele dak aan moeten laten passen en een trap bouwen. Gaat hem niet worden. Ik moet het maar doen met ons tuintje, tenslotte hebben we wel een hele ruime keuken en papegaaienkamer er voor terug!
petralita
5-sterren
5-sterren

Bericht door petralita »

Kaela schreef: Dat zou leuk zijn. Ons plat dak van de uitbouw is zo groot als onze tuin (onze buren hebben dan ook een 2 keer zo grote tuin  ;D). Maar helaas, dat is niet gemaakt om erop te komen...

De foto's die je stuurt zijn leuke ideeën. De regenpijpen en die verticale tuin lijken me wel heel intensief qua water geven. Wel een heel leuk idee voor aan de schutting. Het idee van de bakken op poten is ook wel dat het nog eens verplaatst kan worden. Al vind ik die verhoogde tuin met die blauwige stenen rand ook wel heel leuk, maar ja, dat verplaats je niet meer.
Hangt denk iik ook wel een beetje af van de planten die je er in zet. Ik zou dan idd de planten erin zetten die weinig water nodig hebben. regenpijpen vind ik ook best ondiep, maar met een beetje creativiteit kun je ook wel wat diepere bakken maken denk ik.
Mijn ouders hebben idd ook bakken op poten, ze staan tegen een geverfde muur, idd met het idee dat ze verplaatst kunnen worden als de muur geverfd moet worden.
Das idd een groot plat dak, dat zou geweldig zijn als het had gekund.  :D
petralita
5-sterren
5-sterren

Bericht door petralita »

houden jullie met het plannen rekening met welke planten bij elkaar kunnen? Of mikken jullie gewoon alles in de tuin waar je zin in hebt zonder ergens rekening mee te houden?
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Aangezien ik vorig seizoen heel veel wortelvlieg heb gehad ga ik nou beter opletten wat ik bij elkaar zet.
Mijn kool werd compleet opgevreten door de rupsen dus ik ga een speciale koolbak maken met gaas ofzo erover. Verder zet ik alles door elkaar.
petralita
5-sterren
5-sterren

Bericht door petralita »

de kool werd hier inderdaad ook helemaal vervreten, ondanks dat ze allemaal uit elkaar stonden. Ik weet nog niet wat we daarmee doen.
suzanne 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door suzanne 1 »

Nynke schreef: Leuk Suzanne !!!  De planten worden wel behoorlijk groot, heb je daar ruimte voor ??

Even een update....mn 24 paprika zaadjes zijn allemaal opgekomen op 1 na.....nu dus 23 paprika plantjes haha. Eerst eens kijken of ze het allemaal overleven als ik ze in potjes ga zetten als ze iets groter zijn, ik heb wel veel ruimte om ze binnen neer te zetten en een gedeelte gaat naar (schoon)mama etc. Maar ben wel blij dat ik 'maar' 24 zaadjes had gezaaid haha. Van het voorjaar wil ik nog een lichting doen en dan in de tuin zetten (zat genoeg ruimte).....als ze ook nog vruchten krijgen dan gaan we ons half dood eten in de paprika's. Vind het wel heel erg leuk dat het zo goed gelukt is. Had eigenlijk verwacht dat maar de helft op zou komen. En in de tuin gaat vast niet alles overleven....met die wisselende zomers hier in NL. We gaan het meemaken.

Gesloten