Re: wat eten we vandaag... deel 41
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Pasta met sausje van courgette, spinazie, knoflook, rode paprika, erwtjes, slagroom en parmezaanse kaas. En een lepeltje spaghetti al italia kruidenmix (ofzo) van Pit&Pit. Zoooo lekker! Die kids eten hun knuistjes erbij op :-)
Andijviestamppot met spekjes.
Vanavond: zelfgemaakte Indiase butterchicken met naanbrood, zilvervliesrijst en een salade met geitenkaas.
O nee, gisteravond bedacht dat we trek hebben in friet- pien - schreef:Andijviestamppot met spekjes.
Ooo, ik heb het nog nooit op maar het klinkt zooo lekker, butterchickenMillyMol schreef:Vanavond: zelfgemaakte Indiase butterchicken met naanbrood, zilvervliesrijst en een salade met geitenkaas.
Het is ook lekker! Hier een goed voorbeeld voor een recept. Ik heb meerdere recepten, ook uit Indiase kookboeken.- pien - schreef:Ooo, ik heb het nog nooit op maar het klinkt zooo lekker, butterchicken
http://wereld-recepten.blogspot.nl/2012 ... n.html?m=1
Ik heb zelf de kipfilet vervangen voor kippendijenvlees omdat ik het vlees anders te droog vindt.
En ik verdubbel altijd alle ingrediënten zodat ik de helft kan invriezen. Naan maak ik ook zelf, maar die uit de supermarkt zijn een prima alternatief!
Dankjewel!MillyMol schreef:Het is ook lekker! Hier een goed voorbeeld voor een recept. Ik heb meerdere recepten, ook uit Indiase kookboeken.
http://wereld-recepten.blogspot.nl/2012 ... n.html?m=1
Ik heb zelf de kipfilet vervangen voor kippendijenvlees omdat ik het vlees anders te droog vindt.
En ik verdubbel altijd alle ingrediënten zodat ik de helft kan invriezen. Naan maak ik ook zelf, maar die uit de supermarkt zijn een prima alternatief!
Ik heb zelf ook ergens een Indiaas kookboek. Maar maken, dat is er nog niet van gekomen.
Wij gebruiken altijd kipdij(filet) of poten (bio), kipfilet is al gauw zo droog als de kont van Sinterklaas
Ja, dit soort gerechten is het lekkerst in grote porties maken, en een bakje 'voor makkelijk' in de vriezer is altijd fijn
Hoe kom jij aan die ‘inside information' over het achterwerk van de goedheiligman?- pien - schreef:Dankjewel!
Ik heb zelf ook ergens een Indiaas kookboek. Maar maken, dat is er nog niet van gekomen.
Wij gebruiken altijd kipdij(filet) of poten (bio), kipfilet is al gauw zo droog als de kont van Sinterklaas![]()
Ja, dit soort gerechten is het lekkerst in grote porties maken, en een bakje 'voor makkelijk' in de vriezer is altijd fijn
- Charlie Angel
- Moderator
Re: Re: wat eten we vandaag... deel 41
Gisteren boontjes met aardappelen en een tartaartje.
Vandaag wortelen met krieltjes uit de oven en kip ( niet die droge [emoji16] )
Ik ben niet zo'n grote inspiratiebron dus schrijf het hier ook niet altijd.
Vandaag wortelen met krieltjes uit de oven en kip ( niet die droge [emoji16] )
Ik ben niet zo'n grote inspiratiebron dus schrijf het hier ook niet altijd.
- Angelique
- 5-sterren

Spinazie/snijbietsalade met feta, watermeloen en wat er al zomeer een salade in kan. Daarbij een gelepaprika gevuld met gehakt. Meneer nog at krielpiepertjes erbij.
Quinoa met broccoli en tahin-yoghurtsaus met pijnboompitjes.
Spitskool met paprika, ui en gehakt uit de oven met daar overheen ovenaardappelpuree uit zakje
Ik denk een komkommertje. Wat Vera en meneer eten moeten ze zelf weten.
En biologische aardbeitjes toe. Met slagroom- pien - schreef:O nee, gisteravond bedacht dat we trek hebben in frietWel met sla.
Gewokte spinazie met gekookte aardappeltjes (die ik op het laatst ook even door de spinazie knikker) en voor Leo een stukje kabeljauw.