Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
hannabelgje
- 5-sterren

Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Net even gekeken en deze maand kunnen we al bindsla, spinazie en raapstelen zaaien. Onder glas al veel soorten kool. Mijn kool van vroeg in het seizoen heeft het vorig jaar heel goed gedaan. Dan worden ze nog niet opgegeten door de rupsen.
- -Annemarie-
- 5-sterren

Snijbiet is altijd groot.koekje schreef: Zo, dat is wel een heel klein bieslookje. Of je moet reuzensnijbiet hebben.
We gaan hier nog niks buiten doen.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Het is hier overdag 10 graden.
ik ga deze week binnen koriander zaaien, en spitskool, andijvie en rode bieten

-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik weet niet of ik nog binnen durf voor te zaaien. De katten zijn zo stout de laatste tijd dat ik bang ben dat mijn bakjes op de grond belanden. 
hannabelgje schreef: Ik weet niet of ik nog binnen durf voor te zaaien. De katten zijn zo stout de laatste tijd dat ik bang ben dat mijn bakjes op de grond belanden.![]()
Heb je geen slaapkamer met een vensterbank op de zon die je dicht kunt houden??
Op de Maeterlinckweg in Rotterdam zag ik een stapeltje vierkante kweekpotten liggen. Zagen er goed uit. Hoogstwaarschijnlijk van een hennepkweker 8)
Ik heb er een stuk of 10-15 meegenomen, lekker handig !!
-
flodder en dwarrel
- 5-sterren

hihi die had ik ook gezien vanmorgen alleen viel t kwartje n beetje laatNynke schreef: Op de Maeterlinckweg in Rotterdam zag ik een stapeltje vierkante kweekpotten liggen. Zagen er goed uit. Hoogstwaarschijnlijk van een hennepkweker 8)
als er morgenochtend nog liggen heb ik er ook n stel in de auto
Ik kom er vanmiddag pas weer langs, dus je hebt niks aan mijflodder en dwarrel schreef: hihi die had ik ook gezien vanmorgen alleen viel t kwartje n beetje laat
als er morgenochtend nog liggen heb ik er ook n stel in de auto![]()
-
flodder en dwarrel
- 5-sterren

Er lagen er nog genoeg vanmorgen, nu wat minderNynke schreef: Ik kom er vanmiddag pas weer langs, dus je hebt niks aan mij![]()
![]()
Ik heb gister de zaadjes enz voor komend seizoen besteld.
Nu nog een keuze maken vwb de aardappeltjes voor dit jaar. Ook ben ik nog in twijfel over of ik het wilde tomaatje zal proberen. Eigenlijk had ik na de zoveelste mislukte poging voor tomaten (door de ziekte) het tomatenavontuur afgezworen maar nu las ik weer dat het wilde tomaatje hier redelijk resistent tegen is. Iemand hier ervaring mee?
Ik heb het idee dat je, als je de plant praktisch droog houdt, dus onder dak of plastic zet en alleen op de aarde water geeft, het wel mee valt met de ziektes. Toen het vorig seizoen regenachtig was heb ik mijn tomaten onder plastic gezet en ik heb niks gezien van ziektesnewfies schreef: Ik heb gister de zaadjes enz voor komend seizoen besteld.Nu nog een keuze maken vwb de aardappeltjes voor dit jaar. Ook ben ik nog in twijfel over of ik het wilde tomaatje zal proberen. Eigenlijk had ik na de zoveelste mislukte poging voor tomaten (door de ziekte) het tomatenavontuur afgezworen maar nu las ik weer dat het wilde tomaatje hier redelijk resistent tegen is. Iemand hier ervaring mee?
-
hannabelgje
- 5-sterren

Inderdaad de tomatenplanten voorzien van een afdakje. Dan doen ze het prima. Water op hun hoofdjes vinden ze niet fijn.
dat heb ik een seizoen eerder al eens geprobeerd maar helaas.... 
newfies schreef: dat heb ik een seizoen eerder al eens geprobeerd maar helaas....![]()
Ik zou gisteren of vandaag gaan zaaien, maar volgens de biologisch-dynamische kalender kan dat pas vanaf zaterdag
Misschien dat daarom mijn pepertjes nog niks doen