De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? *Twee babies erbij!

Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Ik heb ook heel veel kleertjes tweedehands overgenomen van een kennis van de hondenclub. Haar zoontje is nu net 1 jaar en alles waar hij uitgroeit, wordt voor David bewaard. Het zijn allemaal leuke en nette kleertjes, want ze groeien op die leeftijd zo hard dat veel spulletjes inderdaad nog maar een paar keer zijn gedragen. Maat 50 heeft David nooit gepast, de kleertjes maat 56 heeft hij allemaal maar een paar keer aan gehad en inmiddels draagt hij 62.
Ik vind het wel handig om van elke maat toch een behoorlijke voorraad te hebben. Ze kwijlen of spugen eens wat en voila, je kunt ze weer een schoon en droog shirtje aandoen.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Zijn er ook mensen die zelf kleertjes naaien? Jurkjes en overgooiers lijken me naaitechnisch niet zo heel moeilijk. Dan hoeft er alleen nog een pamper, romper, longsleeve en maillot/legging met sokken en sloffen onder en het kind is gekleed.
fem fatale
5-sterren
5-sterren

Bericht door fem fatale »

Jeetje, wat doet zo'n baby veel aan.

Ik zou met zelf maken wachten tot het wat ouder is. Een collega heeft nu een kindje van 6 maanden en echt, die kan haar kleertjes één keer dragen voordat ze eruit gegroeid is. Dat is zonde van het werk.
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Wat leuk dat je een meisje krijgt Koek! Het grote voordeel van het krijgen van een dochter is dat je ontzettend veel keuze hebt in kleding. Er zijn gewoon veel meer meisjeskleren dan jongenskleren en jongenskleren lijken allemaal zo veel op elkaar (vind ik)

Nooit zelf kleertjes voor mijn dochters gemaakt, maar dat ligt ook voornamelijk aan mijn naaikunsten en de beschikbare naaimachine ::) :-X
Mijn moeder heeft vroeger altijd veel truien voor mijn zus en mij gebreid en mijn schoonmoeder breid nu truien voor mijn dochters. Ik vind het helemaal geweldig!! Als ik het kon en het geduld er voor had, dan zou ik zelf ook gaan breien.

Spuugdoekjes, rompertjes e.d. kocht ik vooral bij de zeeman. Wibra heeft ook vaak leuke kleertjes. Ik denk dat zelf maken duurder is dan kleren van de zeeman of wibra.
De maten hier vallen wel iets groter dan bijvoorbeeld C&A. H&M is sinds kort ook een van mijn favoriete winkels geworden nu ik weet dat ze daar spijkerbroeken met een (extra) smalle taille verkopen.

Toen ik zwanger was heb ik gewoon met en met wat kleertjes gekocht. Heel veel maatje 50, maar ik wist dat ik kleine kindjes zou krijgen (zelf ben ik niet groot, een tweeling word vaak eerder geboren en zijn over het algemeen wat kleiner als ze geboren worden, dus 3x klein = klein ;) :P )
Mocht je nu toch te vroeg bevallen en je hebt weinig kleine maatjes, zijn er altijd wel mensen die voor jou willen gaan shoppen ;) Te kleine kindjes moeten ook nog eens vaak wat langer in het ZH blijven en dan kun je zelf op kledingjacht gaan ;)

Toen mijn kindjes geboren waren hadden ze maatje 44 of zoiets (41cm en 1835gr en 44cm en 1745gr).
Natuurlijk had ik dat niet in huis. In het begin was een rompertje voldoende en dat kregen ze van het ZH (kleiner gemaakt met leukoplast)
Eenmaal op de been ben ik naar C&A gegaan en heb daar 2 kleine pakjes gekocht. Toen ze thuis waren hebben ze dat nog 1x aan gehad en daarna paste het niet meer (toen waren ze 3 weken oud)
Dus bang zijn dat je geen hele kleine kleertjes hebt, is nergens voor nodig ;) (C&A is volgens mij de enige 'gewone' winkel waar je extra kleine maatjes kunt kopen, zeeman heeft dat dus echt niet) Het past maar heel even en mouwen en pijpen omslaan is geen ramp.
Een jurkje wat een maat te groot is past vaak ook wel hoor ;) Dan maar tot de enkels ipv tot net onder de knieën.

Overigens zou ik nooit (meer) pakjes kopen met van die sokjes er aan vast. Wanneer het net niet meer past, past het ook gewoon niet meer, terwijl een legging of een broekje dan nog net wel kan.
Omdat je in maart uitgerekend bent, zou ik er wel rekening mee houden dat het weer dan heel wisselend kan zijn. Dus dingetjes kopen wat je makkelijk kunt combineren met iets wat warmer is (zoals een vestje er overheen, een legging onder een jurkje, rompertjes met lange mouwen etc.)
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Zelf maken voor die mini maten zou ik niet doen. Ze kunnen het maar een paar keer aan. Dus veel werk voor weinig eer.

Ik heb ook veel in Duitsland gekocht. De zeeman en c&a vind ik beide erg leuk.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ik vond alles trouwens leuker/makkelijker voor en meisje de kleding en de namen

Maar ik heb nu ook echt onwijs leuke kleertjes. Super stoere spijkerbroekjes shirtjes vestjes giletjes echt te gaaf allemaal :)

Ik heb ook alvast 2 positie broeken gekocht. Want ik vermoed dat het nu wel eens snel kan gaan.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Het is echt vreselijk maar ik geniet zo van alle voorbereidingen..
Riek
5-sterren
5-sterren

Bericht door Riek »

Nadia schreef: Het is echt vreselijk maar ik geniet zo van alle voorbereidingen..
Dat is inderdaad vreselijk,  vreselijk leuk.
Geniet er maar lekker van.
En op dezel manier genieten wij mee.
Ik schrijf niet vaak in dit topic,  maar vind het heerlijk om hier te lezen.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ja genieten tot de max. Ik heb echt de behoefte om alle voorbereidingen met iedereen te delen.
Moet me echt proberen te beheersen
Roef & Hidde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roef & Hidde »

Nadia schreef: Ja genieten tot de max. Ik heb echt de behoefte om alle voorbereidingen met iedereen te delen.
hou je niet in hoor! :biggrin2:
ook een stille lezer die geniet en met weemoed(leuk in dit verband :P) terug denkt aan 2 zwangerschappen.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ik zal dadelijk wat baby kleertjes op de kiek zetten
fem fatale
5-sterren
5-sterren

Bericht door fem fatale »

Nadia schreef: Ja genieten tot de max. Ik heb echt de behoefte om alle voorbereidingen met iedereen te delen.
Lieverd, er groeit een gewoon een compleet mens in jou, dat is freaking bijzonder. Ik zou niet weten waarom je je zou moeten inhouden.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Ik zou niet veel maatje 50 kopen hoor, met 56 zit je een stukje veiliger. En inderdaad, die hele pakjes zijn leuk, maar een broekje met shirtje is echt veel makkelijker en je doet er langer mee. O, probeer ook, hoe lastig ze ook te vinden zijn, overslag rompertjes te bemachtigen. Zo veel fijner voor het kindje dan rompertjes waar dat koppie door moet. Echt jammer dat ze zo slecht te krijgen zijn. Verder heb ik zelf veel merkkleertjes gekocht. Vond ik gewoon leuk. Maar bijvoorbeeld 1 pakje van Tommy Hillfiger wat echt prijzig was heeft hij 1x aan gehad. Zoooo zonde. Ik ben daar dus nu, nu ik zie hoe hard hij groeit, iets voorzichter mee  :biggrin2:. Wat ik nu leuke merken vind en gewoon wat beter betaalbaar is Baby Mexx, Benetton, Z8, Feetje en NameIt. Lekker stoer. En wat mooie dingen van Tommy, McGregor enz kan ik helaas niet altijd laten hangen maar dan wel de dingen voor intensief gebruik zoals een sweatvest, winterjas etc. Dat mag dan wat duurder zijn. Ook vind ik dat je bij Zara hele mooie kleertjes hebt en niet duur. Zeker voor meisjes! Mooi klassiek. Mocht iemand nog jongensspulletjes willen dan roept u maar.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ja hoor jongens spulletjes zijn hier zeer welkom :)

Ik heb nu 3 overslag rompertjes van de h&m wil er daar inderdaad meer van bij halen. Alleen wat zijn die dingen prijzig!!
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

De meeste kleertjes hier zijn afkomstig van H&M, C&A, Prenatal, Zeeman of Hema. En ik heb een breiende schoonmoeder.
Ik vind dat je ook voor jongens best hele leuke kleertjes hebt, hoor. Inderdaad stoere spijkerbroekjes of workers met (capuchon)vestjes of gebreide (kabel)truitjes of vestjes. En stoere slofjes of schoentjes (heb al timberlands en nikes klaarstaan  :biggrin2:)

Van maat 50 had ik gelukkig niet veel, want dat is ongedragen gebleven. Daar was die reus van mij bij zijn geboorte al te groot voor.

Gesloten