hond nummer 2 heeft mijn electrische deken vannacht ontdekt
nu weet ik wat ze bedoelen met het woord "dood gewicht" ...
toen ik vanmorgen verkreukeld wakker werd ....
(Loeka was denk ik lekker uitgerust )
ik zal zo nog eens een ernstig gesprek met de dames hebben ...
vandaag onderdak moeten verzorgen voor een 80 jarige meneer die door instanties van kastje naar de muur werd gestuurd ...
waar gaan we naar toe met deze maatschappij
Gisteravond voor het eerst in 17 jaar weer paardgereden. Ik had me ernstig voorbereid op allerhande narigheid en overige advil-scenario's, maar het is reuze meegevallen. Zelfs geen hoogtevrees gehad terwijl ik amper over het peerd heen kon kijken. Ik kon vandaag gewoon de trappen op het werk op (6 stuks) zonder kreun en steun. Alleen de benen over elkaar slaan behoeft enige hulp. Ik ben er wel eens slechter aan toe geweest.
K&D schreef:
Gisteravond voor het eerst in 17 jaar weer paardgereden. Ik had me ernstig voorbereid op allerhande narigheid en overige advil-scenario's, maar het is reuze meegevallen. Zelfs geen hoogtevrees gehad terwijl ik amper over het peerd heen kon kijken. Ik kon vandaag gewoon de trappen op het werk op (6 stuks) zonder kreun en steun. Alleen de benen over elkaar slaan behoeft enige hulp. Ik ben er wel eens slechter aan toe geweest.
Oh leuk!
Spierpijn komt meestal op de tweede dag opzetten
Toch vanmiddag maar even met Fopje naar de dierenarts gereden. Hij is duidelijk niet fit. Anti braak injectie gehad. Als hij de komende 24 uur weer braakt gaan we terug. Anders wordt hij vast weer beter. Vrijdagmiddag mag hij naar de homeopaat. Wanneer leert Fopje nu eens dat hij niet alles moet eten wat hij tegen komt.
Verder heftig druk begin van de werkweek. Nog drie dagen, dan is het weer weekend. Donderdag over een week mag Bronny weer naar fysio. Ze loopt effectief best leuk (lees, ze doet haar ding en bezoekt gezellig de modderpoelen die overal volop zijn), maar als je kijkt naar hoe het er technisch uitziet vraag je je af hoe ze vooruit komt. Wel jammer dat de verbetering in techniek door de nieuwe operatie weer verdwenen is, maar we leren haar vast wel weer aan dat je achterpoten van achter naar voor moet bewegen en dat je dan nog veel sneller in de modderplas kan liggen.
Door onverwachts bezoek ook weer gezien hoe enorm lief en makkelijk onze roedel is. Dat is zo prettig. Als kersje op de vuurpijl kwamen we vanmiddag ook nog een opduikende wandelaar tegen, op mijn zachte roep kwamen Bronny en kleine beer er direct aan terwijl ze al onderweg waren voor een enthousiaste begroeting. Helemaal trots op ons drietal.
K&D schreef:
meen je niet...wat triest voor de man.
Mowgli schreef:
Oh leuk!
Spierpijn komt meestal op de tweede dag opzetten
Eh ja, meestal wel. Ik heb wel eens zoveel spierpijn gehad van het paardrijden dat ik m'n schoenen niet meer tegen elkaar aan kon kloppen. Jeweetwel, als je met giga modderstampers uit het bos komt, je zit met je billen al in de auto en wil dan nog even je schoenen uitkloppen voordat je gaat rijden. Vergeet het maar!
Maar ik hoop dat jou dat bespaard blijft! Fijn dat het meeviel, was het ook leuk?
Het was heerlijk na al die jaren weer eens te rijden. Deze les zat ik op een privé paard die tijdelijk gestald was op de manege, erg voorwaarts en direct. Fijn paard.
Maar ik weet weer waarom ik gestopt ben op maneges te rijden. want als ik ze zie lopen....
Het moet nu maar een tijdje om weer in conditie te komen. Eind van de maand halen we onze eigen op. Dan kunnen we dagelijks poepscheppen.
De laatste keer dat ik gereden heb, al een behoorlijke tijd geleden, kon ik echt een week mijn benen niet bij elkaar krijgen.... Eddie wilde niet meer met me over straat.
K&D schreef:
Het was heerlijk na al die jaren weer eens te rijden. Deze les zat ik op een privé paard die tijdelijk gestald was op de manege, erg voorwaarts en direct. Fijn paard.
Maar ik weet weer waarom ik gestopt ben op maneges te rijden. want als ik ze zie lopen....
Het moet nu maar een tijdje om weer in conditie te komen. Eind van de maand halen we onze eigen op. Dan kunnen we dagelijks poepscheppen.
Ja, dat is ook zo. Jullie eigen paard komt straks! Gaan jullie het zelf zadelmak maken/beleren of is dat al gedaan?
Pauline schreef:
De laatste keer dat ik gereden heb, al een behoorlijke tijd geleden, kon ik echt een week mijn benen niet bij elkaar krijgen.... Eddie wilde niet meer met me over straat.
Owww, erg hè. Normaal lopen gaat dan ook niet eens meer.
En dan zijn we nog wel hypermobiel, maar toch helse spierpijn krijgen.
-Annemarie- schreef:
Owww, erg hè. Normaal lopen gaat dan ook niet eens meer.
En dan zijn we nog wel hypermobiel, maar toch helse spierpijn krijgen.
Ohh jij ook hypermobiel??
Ik ook, mag binnenkort naar de reumatoloog omdat het nu te erg aan het worden is qua pijn klachten, zal iig wel her en der wat artrose zitten, en er word ook eens gekeken of er niet meer is als "alleen" HMS...