wie gebruikt haarzeep?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: wie gebruikt haarzeep?

sella

Bericht door sella »

Doranto schreef: Dat is heel persoonlijk denk ik en hangt er ook vanaf hoeveel en welke haarstylingsproducten iemand gebruikt. Soms kan het zelfs wel eens nodig zijn om 2x te wassen. Ik was meestal 1x, maar neem dan zoveel zeep dat het lekker schuimt.
De kappers die hoog scoren op wedstrijden ect zeggen dat. Omdat men wil dat het met 1 keer wassen schuimt. Blok zeep of fles shampoo, het schuimt in je haar pas de tweede keer wassen en men gebruikt daardoor meer shampoo. wel goed voor de omzet zeiden ze.
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Kaio schreef: Azijn ipv cremespoeling, is het haar dan nog makkelijk uit te kammen? Ik heb nl dun lang haar, de haren zelf zijn dus en dan klit dat nogal na het wassen.
Ik heb ook lang en dun (fijn) haar, ik kan na het wassen mijn haar prima kammen met een groffe kam. Door het gebruik van de haarwaszeep zou ik ondertussen zelfs zonder spoelen met water en biologische troebele appelazijn mijn haar kunnen kammen na het wassen. Maar het spoelen met water en appelazijn maakt mijn haar een stuk zachter.
Het duurt wel een aantal maanden voordat je haar zich volledig heeft aangepast aan de haarwaszeep en zachter wordt na het wassen, omdat eerst alle "chemische" resten van de shampoo eruit moeten.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Ik had gisteren geen tijd om mijn haar te spoelen met het azijnmengsel en heb dus alleen met haarzeep gewassen en mijn haar was gewoon schoon en zacht, ik kreeg het alleen onmogelijk in model en de keren dat ik het azijnmengsel heb gebruikt wel, maar wellicht was dat toeval.

Ik spoel het azijnmengsel niet uit, als nat is ruikt het een Klein beetje naar appelazijn, maar zodra het droog ik ruik ik niets meer en ik heb een erg gevoelige neus en vind azijn heeeeeeel vies ruiken.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

sella schreef: De kappers die hoog scoren op wedstrijden ect zeggen dat. Omdat men wil dat het met 1 keer wassen schuimt. Blok zeep of fles shampoo, het schuimt in je haar pas de tweede keer wassen en men gebruikt daardoor meer shampoo. wel goed voor de omzet zeiden ze.
Feit is dat zeep / shampoo pas schuimt als de verhouding vuil /vet tot zeep, kleiner is. Wil je je haar echt schoon hebben, zul je toch een bepaalde hoeveelheid zeep nodig hebben. Iedereen die veel wast, zoals proffecionals, zal dat beamen en dat is niet om de omzet van de zeep te verhogen.
El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

Ik was nu ruim een week mijn haar met de haarzeep van Lush (Jumping Juniper). Normaal was ik om de dag mijn haar dat is dan ook echt nodig omdat het vettig wordt. Wanneer ik styling producten gebruik was ik zelfs elke dag. Nu heb ik zondag mijn haar gewassen en vandaag ziet het er nog steeds fris uit  :) Denk wel dat ik het morgen moet wassen maar goed het scheelt voor nu al een dag  ;) Heb sinds zondag geen styling producten gebruikt dus daar kan ik nog weinig over zeggen. het wassen vind ik prettig met de zeep, het ruikt heerlijk! Voelt niet touwerig maar wel wat stroef.

Voor na het wassen gebruik ik nog steeds wel een cremespoeling spray die niet uitgespoeld wordt van de kapper...
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Appelazijn gewoon in de supermarkt te verkrijgen?
En de haarzeep waar krijg je die?
Ik heb wel eens zin om dat straks te proberen heb zo een futloos haar, en straks weer veel sporten dus moet wel blijven wassen.
Allerlei styling producten gebruik ik nooit, heb een hekel aan plakken of hard worden en niet in de laaste plaats stinken ( ja ze noemen het lekker geurtje maar mijn neus bepaalt anders  ;) )
Werkt het ook tegen gespleten haarpunten? Daar heb ik zonder conditioner ook last van.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Kaio schreef: Appelazijn gewoon in de supermarkt te verkrijgen?
Ik heb wel eens zin om dat straks te proberen heb zo een futloos haar, en straks weer veel sporten dus moet wel blijven wassen.
Allerlei styling producten gebruik ik nooit, heb een hekel aan plakken of hard worden en niet in de laaste plaats stinken ( ja ze noemen het lekker geurtje maar mijn neus bepaalt anders  ;) )
Werkt het ook tegen gespleten haarpunten? Daar heb ik zonder conditioner ook last van.
Ik heb de appelazijn bij de Ekoplaza gehaald en de shampoo-zeep via internet. (Werfzeep)
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Mijn haar is trouwens nog net zo vorm- en volumeloos als voor de haarzeep en azijn. Ik hoop dat ik ook nog ineens krullen krijg, maar ik vrees dat dit erg onwaarschijnlijk is  :P Mijn hoofdhuid ziet er wel perfect uit en dat was hiervoor wel anders  :-X
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Die van lush he, zit gewoon Sls in  :o. Als ik het verkeerde gebruik dan zit mijn hoofd onder de builen, mijn huidige urtekam schampoo is alleen van 6 naar 10 euro gegaan, vind ik wel wat gortig. Maar dus niet iedere haarzeep is geschikt zie ik.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

De haarzeep van Lush bevat inderdaad sls. Ik heb de zeep besteld in de link van K&D op pagina 2 van dit topic.
Anneloog
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anneloog »

Ik heb na aanlijding van dit topic vorige week gewoon 2  zeepjes gehaald 1 bij de tuinen savon fresh linen zeepje en een bij reformwinkel namelijk de aleppo's  oerzeep van pure olijfolie met 16% laurier, heb in tussen met beiden een keer haar en lijf gewassen en nagespoeld met troubele appelazijn oplossing en het is heerlijk zacht glanst en niks geen klitten terwijl ik  krullend fijn breekbaar haar heb.
Wel is mijn haar wat droog en licht pluizig ik wijt dit aan nog niet goeie verhouding azijn oplossing en haar moet wennen.
Nu scheelde het dat ik al tijd al maar 2 keer per week maar mijn haar waste en nu met 1 blokje zeep klaar huid voelt heerlijk die van savon ruikt geweldig die van aleppo geurt niet ja wel onder douche maar geur is weg na afdrogen, en aangezien ik hele gevoelige snel droge huid heb ben ik helemaal blij. Scheelt ook leuk wat centjes want elke keer die shampoo's en conditioners en daarna haarcrème/krullencrème  ( gebruik verder bijna geen stylings producten laatste keer alleen klein beteje coco'sboter op handen door nat haar gekneed) en dan ook nog douchgel's en daarna body lotion's zijn nu niet meer nodig en ik ben pas een week bezig :)
Heb nog wel 2 potten bodycreme van rituals staan die zeker ook weer vervangen gaan worden maar dat is gewoon voor de af en toe lekker ;) 
Ben heel benieuwd hoe mijn haar zich verder gata ontwikkelen tot nu toe ben ik tevreden.
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Kaio schreef: Appelazijn gewoon in de supermarkt te verkrijgen?
Je woont toch nu in Duitsland? Dan is het een stuk makkelijker om troebele biologische appelazijn te kopen. Ik koop die van mij bij de DM (drogist), die verkopen producten van Alnatura. Alnatura is een biologische supermarktketen. Vele "normale" supermarkten verkopen trouwens ook troebele biologische appelazijn. De haarzeep koop ik online bij http://www.savion.de
El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

In de haarzeep van Lush zit idd sls. Voor mij maakt dat niet uit ben er niet gevoelig voor maar las dat ook pas toen ik het al gekocht had, let er zelf niet zo op  :P

Als het goed is moet ik nog zeker een half jaar vooruit kunnen met dit stuk dus ik houd het hier voorlopig bij. Ben nogal van de koopkoop en voor ik het weet ligt anders de kast weer vol met allemaal lekkere zeepjes  ;)

Wanneer dit stuk (bijna) op is wil ik bij werf zeep wat verschillende zepen bestellen. Daar zit geen sls in en als ik op de website kijk word ik echt hebberig  :D
Aprilsnow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aprilsnow »

El_Kato schreef: Wanneer dit stuk (bijna) op is wil ik bij werf zeep wat verschillende zepen bestellen. Daar zit geen sls in en als ik op de website kijk word ik echt hebberig  :D
Dat probleem had ik ook  ::) heb volgens mij genoeg zeep voor de rest van mijn leven  :biggrin2:
Zijn natuurlijk ook mooi om kado te doen.
El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

Hahahahahaha heb heel bewust de website weggeklikt  ;D

Betrapte mezelf er vanmorgen op dat ik had bedacht dat de zeepjes die ik nog niet ga gebruiken tussen mijn kleren kan leggen als opfrisser  :D

Dat vind ik wel een goed idee maar ik houd me nog even in  ;)

Plaats reactie