Goed zo!Me and my boys! schreef: heb net gebeld.. kan tramadol gaan halen voor een dag of 3, metacam ook blijven geven
Ja, dat is én én en niet of of. Beiden is nodig. Metacam is ontstekingsremmend en tramadol alleen maar pijnstillend.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Goed zo!Me and my boys! schreef: heb net gebeld.. kan tramadol gaan halen voor een dag of 3, metacam ook blijven geven
bij de rug mag er alleen geen spondylose zijn, stel je voor dat zo'n brug afbreekt. Ik moest bij de osteopaat, tevens fysiotherapeut altijd een recente röntgenfoto meenemen. Aangezien er geen spondylose was, mocht ze de wervels dus terug op hun plaats zetten. Klonk heel akelig (is in meerdere keren gebeurd), maar mijn mannetje kon daarna wel weer gewoon sporten (na revalidatie en opbouw uiteraard).Kaio schreef: Hopelijk dat deze combinatie je mannetje wat beter laat voelen. Ik hoop dat ie snel herstelt.
Wat ik me afvraag -niet persee alleen met Zimba- levert een scan wel wat op? Daarmee doel ik dus op de behandeling van het probleem? Als de behandeling sowieso fysio en pijnstilling is, en dat heeft resultaat dan maakt het eigenlijk niet uit wat het is?
Dat zijn wel de vragen die ik tegenwoordig bij Kaio's probleempjes stel.
Ik weet bijv. Dat ik er met zijn leeftijd vanuit mag gaan dat ie wel ergens artrose heeft, maar dat het niet uitmaakt waar en hoeveel, aangezien je van een beetje veel last kunt hebben en van veel weinig. Ook locatie zegt niet alles. Dus of kaio nou stijf is vanuit de spieren of artrose maakt niks uit voor de behandeling.
Ik weet niet hoe de behandeling zit met hernia's bij dieren, bij mensen zetten ze vaak spuiten erin, maar volgens mij kan dat bij dieren niet, ivm locatiebepaling die door patient wordt aangegeven.Opereren doen ze bij mensen ook niet heel graag, behalve als het niet anders kan. En fysio dus.
Hoop dat het allemaal niet nodig is voor je ventje en dat ie snel opknapt![]()
Ok dan is het wel zeker nuttig ja, maar dat kon je al op rontgen zien of niet?Lil schreef: bij de rug mag er alleen geen spondylose zijn, stel je voor dat zo'n brug afbreekt. Ik moest bij de osteopaat, tevens fysiotherapeut altijd een recente röntgenfoto meenemen. Aangezien er geen spondylose was, mocht ze de wervels dus terug op hun plaats zetten. Klonk heel akelig (is in meerdere keren gebeurd), maar mijn mannetje kon daarna wel weer gewoon sporten (na revalidatie en opbouw uiteraard).

Bah, wat een ellende allemaal. Hoop echt dat hij zich snel beter voelt.Kaio schreef: Hopelijk dat deze combinatie je mannetje wat beter laat voelen. Ik hoop dat ie snel herstelt.
Wat ik me afvraag -niet persee alleen met Zimba- levert een scan wel wat op? Daarmee doel ik dus op de behandeling van het probleem? Als de behandeling sowieso fysio en pijnstilling is, en dat heeft resultaat dan maakt het eigenlijk niet uit wat het is?
Dat zijn wel de vragen die ik tegenwoordig bij Kaio's probleempjes stel.
Ik weet bijv. Dat ik er met zijn leeftijd vanuit mag gaan dat ie wel ergens artrose heeft, maar dat het niet uitmaakt waar en hoeveel, aangezien je van een beetje veel last kunt hebben en van veel weinig. Ook locatie zegt niet alles. Dus of kaio nou stijf is vanuit de spieren of artrose maakt niks uit voor de behandeling.
Ik weet niet hoe de behandeling zit met hernia's bij dieren, bij mensen zetten ze vaak spuiten erin, maar volgens mij kan dat bij dieren niet, ivm locatiebepaling die door patient wordt aangegeven.Opereren doen ze bij mensen ook niet heel graag, behalve als het niet anders kan. En fysio dus.
Hoop dat het allemaal niet nodig is voor je ventje en dat ie snel opknapt![]()
hernia niet. Spondylose is botwoekering dus dat zie je op rontgen.Kaio schreef: Ok dan is het wel zeker nuttig ja, maar dat kon je al op rontgen zien of niet?
wat triest, maar inderdaad zomaar behandelen ben ik ook niet zo voor. aan zo iets had ik inderdaad ook nooit kunnen denken.BlissSpirit schreef: Bah, wat een ellende allemaal. Hoop echt dat hij zich snel beter voelt.
Mooie oude man [emoji8]
Wat betreft het nut van een scan. Ik ben ervan overtuigd dat dit zeker nut heeft.
Bij 1 van onze vorige teven dachten ze ook aan een hernia en begonnen met fysio bij een bekende therapeut in Nijmegen, ben zijn naam ff kwijt, maar is hier ook vaak op bp voorbij gekomen.
Achteraf spijt als haren op mijn hoofd dat we dit hebben ingezet, zonder echte diagnose via scan. Ze kreeg steeds meer uitval, dus toen naar belgië voor een mri. Bleek ze een bottumor in haar wervelkolom te hebben, dus dat duwen en trekken van de fysio was voor haar een kwelling. [emoji22].
Kan me er nog schuldig over voelen. [emoji22] [emoji20]
Dit is natuurlijk wel een uitzondering en zal ook zeker bij Zimba niet het geval zijn, maar wil tegenwoordig wel eerst zekerheid voordat er tot een behandeling wordt besloten die negatieve gevolgen zou kunnen hebben
Maar heel eerlijk het was niet zomaar behandelen, men dacht oprecht aan een hernia, misschien op rontgen ook niks raars gezien, dus is het een normaal behandeltraject geweest. Pas als dan blijkt dat het niet werkt wordt er verder gezocht. Dat is eigenlijk wel vrij normaal, niet alleen in dierengeneeskunde. Voor mijn gevoel ook normaal, omdat een mri narcose inhoud en je dat ook niet zomaar doet. En 99 van de 100 dat het ook de juiste behandelmethode is. En ja idd je kunt 'pech' hebben en dan is je gevoel ook andrs, logisch, alles wat je meemaakt zorgt ook voor je kijk op dingen etcLil schreef:
wat triest, maar inderdaad zomaar behandelen ben ik ook niet zo voor. aan zo iets had ik inderdaad ook nooit kunnen denken.

Nee, je hebt ook helemaal gelijk hoor, je moet een afweging maken en dan een keuze die soms verdomde moeilijk is.Kaio schreef: Maar heel eerlijk het was niet zomaar behandelen, men dacht oprecht aan een hernia, misschien op rontgen ook niks raars gezien, dus is het een normaal behandeltraject geweest. Pas als dan blijkt dat het niet werkt wordt er verder gezocht. Dat is eigenlijk wel vrij normaal, niet alleen in dierengeneeskunde. Voor mijn gevoel ook normaal, omdat een mri narcose inhoud en je dat ook niet zomaar doet. En 99 van de 100 dat het ook de juiste behandelmethode is. En ja idd je kunt 'pech' hebben en dan is je gevoel ook andrs, logisch, alles wat je meemaakt zorgt ook voor je kijk op dingen etc
. Heb ook wel voor keuze mri met hond gestaan met grote kans dat jet niks opleverde of de uitslag sowieso iets was waar niks mee gedaan kon worden, heb toen voor afwachten gekozen, wat goede keuze was. Maar ja dat weet je nooit vantevoren! Het is wikken en wegen. Mijn criterium was wel dat ik niet de hond binnenste buiten wilde keren voor iets waarvan grote kans was dat de oorzaak niet gevonden kon worden. En als het dan andere was dan zouden we het wel snel merken.
Het is denk ik doen wat jezelf het beste lijkt / voelt. Want je wilt wel achter je besluit kunnen staan. Ik weet hoe moeilijk dat is want vorig jaar hebben we qua manlief ook heel moeilijke keuzes moeten maken.
Dus blissspiritneem het jezelf niet kwalijk, dat had niemand voorzien

Ooh fijn,das alweer een zorg voor je minder!Me and my boys! schreef: Gentle gaat goed hoor, die huppelt weer lekker rond!