Tante en mazzel gaan waarschijnlijk verhuizen naar deventer!!
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
Lil
Re: Mazzel Wordt nu geopereerd,vraagje?
Ik rijd idd vaker naar die pets place xl in Heerlen voor KVV en ze hebben daar ook graanvrije brokjes en blik maar weet ff niet meer welke merken.
Lil schreef:Ik rijd idd vaker naar die pets place xl in Heerlen voor KVV en ze hebben daar ook graanvrije brokjes en blik maar weet ff niet meer welke merken.
Oke,mooi dat is fijn om te weten,ze bezorgen gratis bij een bedrag vanaf €10,-,daar komt ze met 2 rolletjes van 500gram al aan,want ik ga haar niet aanraden om die kilo worst te nemen. Die brokjes zijn waarschijnlijk ook wel zo duur.
Ik ga ook bezig met de tips van analoog om toch weer een buddy,vrijwilliger middels de algemene hulpdienst te regelen. Dat wordt een voorwaarde naar haar toe om Mazzel weer terug te krijgen,klinkt hard,maar het 'moet'
-
frodo quin
- 5-sterren

Kan je alleen maar gelijk geven. Het is belangrijk dat er iemand goed op Mazzel kan letten en op haar zou ook geen kwaad kunnen.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Helemaal mee eens! Ik ben blij dat het met Mazzeltje zo goed gaat; het zou zonde zijn als hij bij je tante weer bergafwaarts gaat omdat ze gewoonweg niet in staat is voor hem te zorgen, hoe graag ze dat ook wil en hoe hard ze ook haar best doet. Vreselijk moeilijk, en je ontkomt er waarschijnlijk niet aan om eerst uit te proberen of hij het wel goed heeft bij haar, maar hou maar wel een vinger aan de pols. Maar dat doe je ook wel, daar ben ik van overtuigd.frodo quin schreef:Kan je alleen maar gelijk geven. Het is belangrijk dat er iemand goed op Mazzel kan letten en op haar zou ook geen kwaad kunnen.
Toch weer een vraagje, ik heb net Mazzel zijn oog weer gezalfd,maar ik vind dat het nog vrij dik is,lijkt me logisch 2 dgn geleden geopereerd,maar kan ik hem traumeel geven? Het is traumeel voor dieren,maar ik heb geen idee hoeveel ik zou kunnen geven.
Re: Mazzel traumeel?
Heb het zelf ff opgezocht bij de traumeel pagina! Een kat mag 3xdaags 1/2 of 1 tablet dus ik heb hem nu 1 hele gegeven en voor we naar bed gaan geef ik hem er nog1 en vanaf morgen gewoon 3 xdaags totdat de hechtingen eruit gaan!
Oja manlief zei net " mocht Mazzel niet bij Claire kunnen blijven,oja zo het mijn tante,dan moet je wel een ander huis voor hem gaan zoeken ">:( dacht het niet,echt niet dat komt mijn schat gewoon weer hier,dan slik ik de rest van Mazzels leven gewoon die rottige pilletjes
! Ik wil hem het liefst houden,maar manlief vindt dat we dat niet kunnen maken,hij heeft gelijk hoor! Maar ik ga hem zo missen
! Maar hij is hier nog minstens 4 weken,4 weken tja dan ga ik me nog meer aan hem hechten 
Oja manlief zei net " mocht Mazzel niet bij Claire kunnen blijven,oja zo het mijn tante,dan moet je wel een ander huis voor hem gaan zoeken ">:( dacht het niet,echt niet dat komt mijn schat gewoon weer hier,dan slik ik de rest van Mazzels leven gewoon die rottige pilletjes
-
flodder en dwarrel
- 5-sterren

traumeel kun je blijven geven zolang als jij denkt dat hij het nodig heeft
en je man heeft gelijk...je allergie zal steeds erger worden en op een gegeven moment werken ook die rottige pilletjes niet meer
en je man heeft gelijk...je allergie zal steeds erger worden en op een gegeven moment werken ook die rottige pilletjes niet meer
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

flodder en dwarrel schreef:traumeel kun je blijven geven zolang als jij denkt dat hij het nodig heeft
Of juist niet. Mijn moeder had na langdurige blootstelling aan een kat nergens meer last van - al geloof ik dat het bij haar om astma ging die door katten werd verergerd. Hoe dan ook, zou er ook niet een soort sensibilisatieproces kunnen plaatsvinden?
En tja, en je nog meer hechten gedurende die vier weken... Kijk, als het nou een kat van 12 was, zou ik je man wel kunnen begrijpen. Maar hij (de kat) is 18. Zo heel verschrikkelijk veel jaren komen daar denk ik niet meer bij.
Maar goed, mocht het zo zijn dat Mazzel niet terug kan naar je tante, en je man wil hem absoluut niet houden, dan heb je nog wat bp'ers achter de hand, toch?
Anne in Duitsland schreef:Of juist niet. Mijn moeder had na langdurige blootstelling aan een kat nergens meer last van - al geloof ik dat het bij haar om astma ging die door katten werd verergerd. Hoe dan ook, zou er ook niet een soort sensibilisatieproces kunnen plaatsvinden?
En tja, en je nog meer hechten gedurende die vier weken... Kijk, als het nou een kat van 12 was, zou ik je man wel kunnen begrijpen. Maar hij (de kat) is 18. Zo heel verschrikkelijk veel jaren komen daar denk ik niet meer bij.![]()
Maar goed, mocht het zo zijn dat Mazzel niet terug kan naar je tante, en je man wil hem absoluut niet houden, dan heb je nog wat bp'ers achter de hand, toch?
Yep,dat heb ik,maar hoe lief dat ook is van diegenen,ga het echt niet doen,mocht het zover komen! Echt Mazzel is zoooooooooooo lief,zit geen centje kwaad bij! Het zou mij echt niet lukken om hem dan naar een 'vreemde' te doen,waarvan ik echt wel weet dat zij er fantastisch voor zullen zorgen! Hij komt gewoon weer hier! Ik loop nu wel erg op de zaken vooruit,maar het zou zo maar kunnen,toch?
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Ik hoop stiekem dat Mazzel inderdaad bij jullie kan blijven. Hij is zo met sprongen vooruitgegaan in de korte tijd dat hij bij jullie is, en het zou jammer zijn als hij weer een terugval zou krijgen, alleen maar omdat je tante stijfkoppig is. Maar goed, vier weken heb je in ieder geval nog. Wie weet wat er allemaal nog gebeurt in de tussentijd (qua goede dingen, bedoel ik)!Radja schreef:Yep,dat heb ik,maar hoe lief dat ook is van diegenen,ga het echt niet doen,mocht het zover komen! Echt Mazzel is zoooooooooooo lief,zit geen centje kwaad bij! Het zou mij echt niet lukken om hem dan naar een 'vreemde' te doen,waarvan ik echt wel weet dat zij er fantastisch voor zullen zorgen! Hij komt gewoon weer hier! Ik loop nu wel erg op de zaken vooruit,maar het zou zo maar kunnen,toch?
Re: Mazzel oeps weer een vraag!
Ik heb Mazzel vanmorgen,9.00 uur van zijn kamer gehaald,zag dat hij had gepoept en geplast,maar nu 16.50uur heeft hij nog steeds niets gedaan,heb hem naar boven gebracht naar zijn bakken,maar meneeer wilde gewoon weer lekker op de bank liggen! Is dit normaal voor vers etende katten?
-
frodo quin
- 5-sterren

Ja hoor dat kan, mijn katten poepen niet dagelijks, plassen hangt wat van kat tot kat af en hoeveel drankjes ik heb gegeven (gewoon water is enkel drinkbaar volgens finn), twee à drie keer per dag als ze geen babyplasjes doen is vrij normaal hoor.
frodo quin schreef:Ja hoor dat kan, mijn katten poepen niet dagelijks, plassen hangt wat van kat tot kat af en hoeveel drankjes ik heb gegeven (gewoon water is enkel drinkbaar volgens finn), twee à drie keer per dag als ze geen babyplasjes doen is vrij normaal hoor.
Dank je, begon me al zorgen te maken
-
frodo quin
- 5-sterren

Snap ik hoor
Toen mijn katten op vers gingen was ik bang dat er misschien eentje verstopt zat omdat er minder poep in de bak lag, ben het toen zelfs een week of twee op papier gaan bijhouden 
Inmiddels is het bijna half 8 en nog steeds is hij niet op de bak geweest! Lijkt wel of hij dat alleen doet wanneer hij naar boven moet,omdat wij naar bed gaan
! Kan het echt geen kwaad??
Haha ja ook dat snap ik dat je het bij gaat houden,want idd aan een verstoping heb ik met mijn hond Radja gedacht! Die ging van 7 tot 12x poepen per dag naar 1 x per dag,soms 2, maar sloeg ook gerust een dag over!
Maar dan beseft je ook dat in brok meer afval zit dan wat ze nodig hebben!!
Het zijn soms ook 'etters' hoor!! Heb ik net alles opgeschreven,loopt meneer doodleuk naar boven om te plassen,hele grote!' En weer naar beneden om mijn plaats in te pikken om weer heerlijk te gaan pitten!!!
voor niets zorgen gemaakt
, maar nogmaals bedankt 
Haha ja ook dat snap ik dat je het bij gaat houden,want idd aan een verstoping heb ik met mijn hond Radja gedacht! Die ging van 7 tot 12x poepen per dag naar 1 x per dag,soms 2, maar sloeg ook gerust een dag over!
Maar dan beseft je ook dat in brok meer afval zit dan wat ze nodig hebben!!
Het zijn soms ook 'etters' hoor!! Heb ik net alles opgeschreven,loopt meneer doodleuk naar boven om te plassen,hele grote!' En weer naar beneden om mijn plaats in te pikken om weer heerlijk te gaan pitten!!!