Re: wat eten we vandaag... deel 41
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Zelfde als gisteren en het was heerlijk al zeg ik het zelf. Chilli sin carne met quinoa en zelfgemaakte guacamole.
- constance.blokzijl
- 5-sterren

Chilisoep! Naar schoonoma's recept
Zo'n pot is eigenlijk doodsimpel. Ik gebruik ook geen roerbakgroente, want daar heb ik een aversie tegen ( de enkele keer dat ik een pak bamigroente gebruik, haal ik de soorten groen eruit om stuk voor stuk in de pan te gooien ipv allemaal tegelijk). Vera heeft een voorkeur voor de potten van pataks, meneer chicken tonight (alleen de tomatenroomversie).Mowgli schreef:Ik weet het nog niet. Morgen weer late avonddienst, dus het moet iets zijn wat ik morgen ook kan eten. Eergister en gister hadden we al zuurkool, dus dat valt af. Pasta hadden we deze week ook al. Dus waarschijnlijk zoals Koek het noemt "pot rijst". Maar wat? Het moet snel gaan en lekker. Helaas zijn hier geen pan-klare roerbakgroenten te koop.
Ik kook rijst in afgepast water en laat het droogstomen. Kipspiervlees in stukjes snijden en in de wok gooien en aanbakken. dan gesnipperde ui en knoflook erbij. Een half bakje champs in dunne plakken, en 1-2 paprikas van verschillende kleuren, afhankelijk van het formaat. Pot opendraaien en erbij gieten. Kwartiertje op medium vuur laten pruttelen en dan stoomt ook de rijst. Serveren met een schaaltje crudités.
Je kan er ook andere groentes bijdoen, maar ik kies meestal voor paprika en champs omdat die momenteel best goed worden gegeten door de kabouter.
Ik ook, maar als het een keer erg snel moet gaan, dan maak ik graag een uitzondering. Vandaag heb ik uiteindelijk ook weer dik twintig minuten staan hakken en snijden.koekje schreef:Ik gebruik ook geen roerbakgroente, want daar heb ik een aversie tegen
't Is uiteindelijk een pot rijst zonder pot geworden. De pot heb ik vervangen voor knoflook, gember, sojasaus en terriyakkisaus van kikkoman en, scheutje sesamolie en veel sambal badjak. Verder kalkoen in reepjes gesneden en veel groenten. Het was goed te nassen al zeg ik het zelf
Vandaag weer vies eten. Oven patat met vega-hap en tuinboontjes uit de vriezer.
- constance.blokzijl
- 5-sterren

Ik heb een kimmetje [emoji2]
- -Annemarie-
- 5-sterren

Ik heb nog geen idee, wel voor het eerst in dagen weer zin en puf om te koken. 
Zit nu nog aan de chai thee met amandelmelk en een grote zak cantuccini. Ook lekker!
Zit nu nog aan de chai thee met amandelmelk en een grote zak cantuccini. Ook lekker!
- Angelique
- 5-sterren

Lizzy schreef:Vandaag weer vies eten. Oven patat met vega-hap en tuinboontjes uit de vriezer.
Dan vraag ik alleen....waarom?
Hier zal het pasta met broccoli worden.
Oh lekker-Annemarie- schreef:Ik heb nog geen idee, wel voor het eerst in dagen weer zin en puf om te koken.
Ik zit aan de olijven. Met pit. Lekker.
Pasta met soort ratatouilleprut, opgeleukt met gerookt pittig paprikapoeder erdoor als extra en toen was het zo pittig dat er een bekertje crème fraîche doorheen moest om de boel te blussen 
Zuurkoolstamppot met appel en gerookt kinnebakspek. 
- Charlie Angel
- Moderator
Gisteren ovenfrietjes met een pusflap en vandaag hutspot met een balletje gehakt.
KinnebakspekLigaa schreef:Zuurkoolstamppot met appel en gerookt kinnebakspek.
Vandaag eten we phó
Hieronder een link voor wie wil weten wat het is:
http://www.culy.nl/inspiratie/pho-vietn ... koude-dag/
In het weekmenu zaterdag en zondag omgedraaid (woensdag was trouwens ook al iets anders geworden, want meneer at ineens op de arbeid).
Foto gemaakt; chili con carne met crudités. Alleen de augurken en onderdelen voor de vinaigrette staan niet op de foto.

Foto gemaakt; chili con carne met crudités. Alleen de augurken en onderdelen voor de vinaigrette staan niet op de foto.

Ik ben een Kimmetjeconstance.blokzijl schreef:Ik heb een kimmetje [emoji2]
OT: menu zaterdag
(Volgens mij schreef ik dat vorige week ook