Zere poot, hotspot en kennelhoest; project gipsspalk
Moderator: Lizzy
Re: Zere poot, hotspot en kennelhoest; project gipsspalk
Ik overleg ook wel steeds met de silverlinde hoor. Die adviseerde ook al iets homeopathisch om rustig te blijven. Maar dat heb ik nu ook even afgeslagen, dit middel werkt dus we houden het er maar even bij.
Even de tijd nog uitzitten!
Even de tijd nog uitzitten!
Ik vind hem wat tammetjes. Voor nu ligt dan ook het besluit dat de spalk er dinsdagavond af gaat. Da's 5 dagen korter op 6 weken, dan gepland. Als het goed is komt dinsdag ook de bandage binnen.
Het wordt weer zo warm deze week, en ik vind dat toch eng met die wonden er onder. Daarbij zitten we dan niet net voor het weekend, wat handiger is mochten we nog een dierenarts nodig hebben. Wachten tot de maandag erna vind ik tocht echt wel te lang hoor.
Wil eigenlijk gewoon graag zien hoe het er uit ziet daaronder.
Dussss nog 2 dagen.
Het wordt weer zo warm deze week, en ik vind dat toch eng met die wonden er onder. Daarbij zitten we dan niet net voor het weekend, wat handiger is mochten we nog een dierenarts nodig hebben. Wachten tot de maandag erna vind ik tocht echt wel te lang hoor.
Wil eigenlijk gewoon graag zien hoe het er uit ziet daaronder.
Dussss nog 2 dagen.
-
sella
Dat kan ik me zo voorstellen. Ik duim dat de wonden zich redelijk rustig houden en dat hij zich stukken beter voelt als het gips eraf is.
Knuffel voor de man.
Knuffel voor de man.
Het gips is er af. Mijn gevoel zei dat we niet langer konden wachten met dat warme weer. De drukplek op zijn hak ziet er beter uit, op zijn teen nog wel een die weer openklapte met pus en bloed. Dat had nog best kunnen gaan ontsteken denk ik deze dagen.
Och wat heeft hij een dun kippepootje nu. Kan er geen foto van maken want hij ligt er op. Hij heeft 4 meter gelopen, maar daarbij zijn poot niet gebruikt. Zal nog veel wennen zijn, en zal ook zeker veel pijn doen. Arm joch.
Och wat heeft hij een dun kippepootje nu. Kan er geen foto van maken want hij ligt er op. Hij heeft 4 meter gelopen, maar daarbij zijn poot niet gebruikt. Zal nog veel wennen zijn, en zal ook zeker veel pijn doen. Arm joch.
Ahh hij draaide verder op zijn zij.

-
sella
Oh wat naar dat de teen zo openklapte weer.
Ik geef je groot gelijk. Het ventje toch.
Ik duim voor hem dat hij nu er lucht bijkomt weer snel kan helen.
En dat de brace hem veel steun mag geven en dan weer spieren opbouwen.
Hij zal naast de gewonde poot, ook op zijn hele lichaam wel wat verloren zijn.
Ik zie nu de foto, het had nog erger kunnen wezen/worden, echt goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd.
Ik geef je groot gelijk. Het ventje toch.
Ik duim voor hem dat hij nu er lucht bijkomt weer snel kan helen.
En dat de brace hem veel steun mag geven en dan weer spieren opbouwen.
Hij zal naast de gewonde poot, ook op zijn hele lichaam wel wat verloren zijn.
Ik zie nu de foto, het had nog erger kunnen wezen/worden, echt goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd.
En dan zijn hak

En tenen

Brrr...

En tenen

Brrr...
-
sella
Oeh rauw zeg wat zal dat zeer doen.
Och jeetje, dat ziet er niet fijn uit. Kan me goed voorstellen dat je dat niet nog langer onder het gips wilde laten zitten.
Hopelijk geneest het snel nu het gips er af is.
Hopelijk geneest het snel nu het gips er af is.
Hmja en dan is het rode vlekje eigenlijk meer paars en dat eromheen meer rood.
Hij ligt gelukkig meteen weer te snurken! Lekker de lucht erbij nu, en nog even rustig aan. Ik dub nog een beetje wat we nu moeten met lopen. Met die warme dagen is 6 x per dag lopen haast geen doen, ook al is het maar 5 minuten. Misschien dan maar sochtends vroeg 2 x en savonds als het donker is 2 x. En dan overdag alleen aan het eind van de straat een plas ofzo.
Al moet ie eerst maar eens gaan lopen want dat gaat ook nog niet echt natuurlijk...
Hij ligt gelukkig meteen weer te snurken! Lekker de lucht erbij nu, en nog even rustig aan. Ik dub nog een beetje wat we nu moeten met lopen. Met die warme dagen is 6 x per dag lopen haast geen doen, ook al is het maar 5 minuten. Misschien dan maar sochtends vroeg 2 x en savonds als het donker is 2 x. En dan overdag alleen aan het eind van de straat een plas ofzo.
Al moet ie eerst maar eens gaan lopen want dat gaat ook nog niet echt natuurlijk...
Met deze temperaturen zou ik het rustig aan doen. Hij zou eigenlijk nog in het gips zitten, die paar dagen nog iets rustig aan opstarten zal niet erg zijn.
Ja ik weet het eigenlijk niet. Het zal niet voor niks meteen uit gips 6 x lopen zijn. Kan me ook zo voorstellen dat je meteen moet gaan lopen, omdat je zo snel mogelijk wil dat de spieren weer aansterken zodat het gewricht ondersteund wordt...
We hebben ze net uitgelaten, en hij liep als een speer. Uiteraard mank, maar wel doorstappen, gebruikte zijn poot, en hij was fit en druk. Dat viel me lang niet alles tegen. Hij loopt net zo goed als met zijn gips nog om, ik had het slechter verwacht.
Nu lekker eten. Morgen weer een nieuwe dag. Even verzinnen hoe het we het vannacht gaan doen met zijn kap en de wondjes. Want hij kan er natuurlijk wel gewoon bij, met kap en al, en een sok eromheen lijkt me ook niet fijn als dat gaat plakken.
Daar had ik dan nog niet zo goed over nagedacht allemaal
We hebben ze net uitgelaten, en hij liep als een speer. Uiteraard mank, maar wel doorstappen, gebruikte zijn poot, en hij was fit en druk. Dat viel me lang niet alles tegen. Hij loopt net zo goed als met zijn gips nog om, ik had het slechter verwacht.
Nu lekker eten. Morgen weer een nieuwe dag. Even verzinnen hoe het we het vannacht gaan doen met zijn kap en de wondjes. Want hij kan er natuurlijk wel gewoon bij, met kap en al, en een sok eromheen lijkt me ook niet fijn als dat gaat plakken.
Daar had ik dan nog niet zo goed over nagedacht allemaal
Bagger nacht gehad
hij is veel onrustig en aan het hijgen geweest. Maar hij heeft niet veel aan zijn poot gezeten, zo bloot en zonder kap, dus dat is heeeeeeeeeel fijn. Als dat nu snel geneest kan hij lekker zonder kap blijven.
Net weer een rondje uitgelaten, blokje erbij om ipv rechtstreeks naar huis. Wel lastig om hem in stap te houden, hij zet graag een drafje in. Op zo'n grasveldje moet ik de lijn toch een beetje langer laten omdat hij moet kunnen snuffelen, poepen, en plassen.
Het opbouwschema gaat als volgt; (als ik dan het papiertje kwijt raak staat het hier nog
)
Week 1 6 x 5 min
Week 2 5 x 8 min
Week 3 5 x 10 min
Week 4 5 x 12 min
Week 5 5 x 15 min
Week 6 4 x 20 min
Week 7 3 x 25 min
Ook best een dingetje hoor. Normaal lopen we niet zo veel met ze. Normaal worden ze 4 x uitgelaten, waarvan 3 keer een korter rondje langs een grasveld, en dan 1 x naar het bos a 30-60 min. Nog best een geplan, 6 x per dag uitlaten is om de 3 uur ofzo
. Zeker meneer gaat niet zo gelukkig zijn denk ik. Die doet de eerste rondje om 6 uur 's ochtends en moet dan echt wel vroeger zijn wekker gaan zetten als hij langer dan een kwartier moet lopen.
Maar goed, het moet maar even
Na week 7 gaan we op controle dus dan kunnen we checken of hij genezen verklaard is.
Nu weer even wachten tot 8 uur en dan gaan we nog een rondje. Er moet minimaal een uur tussen zitten.
Net weer een rondje uitgelaten, blokje erbij om ipv rechtstreeks naar huis. Wel lastig om hem in stap te houden, hij zet graag een drafje in. Op zo'n grasveldje moet ik de lijn toch een beetje langer laten omdat hij moet kunnen snuffelen, poepen, en plassen.
Het opbouwschema gaat als volgt; (als ik dan het papiertje kwijt raak staat het hier nog
Week 1 6 x 5 min
Week 2 5 x 8 min
Week 3 5 x 10 min
Week 4 5 x 12 min
Week 5 5 x 15 min
Week 6 4 x 20 min
Week 7 3 x 25 min
Ook best een dingetje hoor. Normaal lopen we niet zo veel met ze. Normaal worden ze 4 x uitgelaten, waarvan 3 keer een korter rondje langs een grasveld, en dan 1 x naar het bos a 30-60 min. Nog best een geplan, 6 x per dag uitlaten is om de 3 uur ofzo
Maar goed, het moet maar even
Nu weer even wachten tot 8 uur en dan gaan we nog een rondje. Er moet minimaal een uur tussen zitten.
Ja lastig als ze niet ' fout' mogen stappen.
Dat snel lopen is wrslijk zodat het moment dat de poot belast wordt korter is. Deed Fozzy ook na Ed maar ik remde het dus wel af.
6X is veel en 5 minuten is erg weinig zal Gijs wel vinden. Ik liep met horloge toen hoor want je loopt zo het dubbele. Fozzy gilde en jammerde in het begin als ik omdraaide
Gelukkig went alles. Vlgs mij deden we 4x per dag. Maar goed je bent snel weer verder. Zou alleen nu zeker wat minder doen met de hotte, gelukkig is die vanaf vrijdag voorbij dus nog een paar daagjes maar 
Dat snel lopen is wrslijk zodat het moment dat de poot belast wordt korter is. Deed Fozzy ook na Ed maar ik remde het dus wel af.
6X is veel en 5 minuten is erg weinig zal Gijs wel vinden. Ik liep met horloge toen hoor want je loopt zo het dubbele. Fozzy gilde en jammerde in het begin als ik omdraaide