Wat naar Rachel, ik hoop voor jullie dat het maandag allemaal meevalt.
Veel sterkte voor Ikijok en jou.
Moderator: Lizzy

@pallas: Zag bovenstaande tekst van je staan en ik vroeg me af of je de "kalmerende" pillen bedoelt doe veel dierenartsen meegeven. Als dat zo is, adviseer ik je om deze zeker niet te gebruiken. Althans, wat ik altijd geleerd heb is dat veel van deze pillen stoffen bevatten die er voor zorgen dat de hond geen controle meer heeft over zijn spieren en die de hond sloom maken. Ze kunnen hierdoor juist extra gevoelig worden voor geluidsprikkels. Maar door de "verlammende" werking kan de hond niet meer reageren zoals hij normaal gesproken zou doen. Ze nemen het angstgevoel dus niet weg, alleen het angstgedrag.pallas schreef: das wel een goeie tip voor Nox, zij is elk jaar steeds banger geworden van vuurwerk. Dit jaar overweeg ik om haar toch maar een pil te geven.
Ik had me er nog niet helemaal in verdiept, maar alle nadelen die jij noemt had ik wel zo'n beetje in mijn achterhoofd. Ik kan me goed voorstellen dat zij dat rare gevoel van een tabletje dan ook gaat assioseren met vuurwerk en dan ben ik nog verder van huis.daanentous schreef: Sterkte rachel! Ik hoop dat het allemaal snel goedkomt.
Wat is het vreselijk naar als onze lievelingen ziek zijn en je kunt zo weinig doen. Geef hem maar een dikke knuffel en blijf positief!
Nog even offtopic trouwens (sorry rachel),@pallas: Zag bovenstaande tekst van je staan en ik vroeg me af of je de "kalmerende" pillen bedoelt doe veel dierenartsen meegeven. Als dat zo is, adviseer ik je om deze zeker niet te gebruiken. Althans, wat ik altijd geleerd heb is dat veel van deze pillen stoffen bevatten die er voor zorgen dat de hond geen controle meer heeft over zijn spieren en die de hond sloom maken. Ze kunnen hierdoor juist extra gevoelig worden voor geluidsprikkels. Maar door de "verlammende" werking kan de hond niet meer reageren zoals hij normaal gesproken zou doen. Ze nemen het angstgevoel dus niet weg, alleen het angstgedrag.
Mijn ervaring is dat Bachbloesems vaak goed werken bij honden met vuurwerkangst juist omdat ze met deze druppels wel bij hun volle bewustzijn blijven en dus in staat zijn om te leren. Je kunt hiermee dus het angstgevoel daadwerkelijk laten afnemen.

Lijkt me idd. wel vreselijk moeilijk om een hond te hebben die zo bang is voor vuurwerk hoor! Vooral ook omdat ze tegenwoordig steeds vroeger beginnen en langer doorgaan met afsteken! Gisteren is de brievenbus hier in de straat al tot ontploffing gebrachtpallas schreef: Ik had me er nog niet helemaal in verdiept, maar alle nadelen die jij noemt had ik wel zo'n beetje in mijn achterhoofd. Ik kan me goed voorstellen dat zij dat rare gevoel van een tabletje dan ook gaat assioseren met vuurwerk en dan ben ik nog verder van huis.
Bachbloessem wil ik zeker proberen, het gaat tenslotte wel om het leren, niet om het te onderdrukken![]()