Update: banoffee pie!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Taart met blikje(s) gecondenseerde melk / incl. recept banoffee pie met foto's

Beppie1
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re: Taart met blikje(s) gecondenseerde melk / incl. recept banoffee pie met foto's

Bericht door Beppie1 »

ZALIG!!!!!

Alleen denk ik dat ik de caramel/blikjes te kort heb laten koken(maar 3-4 uur) die werd niet dik.....(en geen opstaande rand, halve taart over al het caramel weggelopen....jammer!)

MAAR... voor herhaling vatbaar!!
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Die van mij was erg lekker! Niet zo zoet en machtig als ik gedacht had. Voor herhaling vatbaar :D
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Oké, waar ging het fout.. Vandaag om 3 uur  hij klaar... Om 5 uur was er niks meer van over  :o

Heb zelf maar een half stukje gehad, weet even niet of ik daar blij om moet zijn of juist niet...
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Nadia schreef: Oké, waar ging het fout.. Vandaag om 3 uur  hij klaar... Om 5 uur was er niks meer van over  :o

Heb zelf maar een half stukje gehad, weet even niet of ik daar blij om moet zijn of juist niet...
Je moet ook niet heel Limboland uitnodigen  ::) ::) ::)
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Nouja, de schuldige: Yordi en zijn vader ;D

Even jullie laten meegenieten...

Afbeelding

Afbeelding
Stef@nie
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Stef@nie »

Mijn banoffee pie was perfect gelukt, iedereen vond 'm heerlijk, behalve ik.... :-X
Ik vond het niet echt vies, maar enorm machtig en ook te zoet, en dat had ik nou nooooooooit van mezelf verwacht :o
Leonike
3-sterren
3-sterren

Bericht door Leonike »

Ik had afgelopen weekend alle boodschappen in huis gehaald ervoor en mijn schoonzusje gebeld:
Ik neem 5 december wel banoffee pie mee voor bij de koffie.

Ze lust geen banaan  >:(

Stom mens :-X

Nu moet ik nog meer dan een week wachten, dan kan ik 'm voor mijn verjaardag maken.
En ik heb geen geduld....
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Nadia schreef: Nouja, de schuldige: Yordi en zijn vader ;D

Even jullie laten meegenieten...

Afbeelding

Afbeelding
Jeetje, slagroomrozetjes :biggrin2: Ik heb het er gewoon met een spatel opgesmeerd. Had gelukkig teveel chocola geschaafd, dus van die slagroom zag je toch niet veel meer :biggrin2:
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ach, kan toch ook. Als het maar smaakt ;) Ik had zin om bietje te knutselen ;D
Danny
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Danny »

Ik heb gisteravond het blijkje 3,5 uur in het water laten pruttelen....ga de taart vanmiddag verder afmaken....jammie!!! Ben heeeel benieuwd.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ik maak hem vrijdag weer!  :-[

Even zoeken naar  een kleinere taartvorm.. Ik weet niet of ik een PME pan kan gebruiken.. Hoe krijg ik die bodem er dan uit? Dan kan ik 2 kleinere taarten maken. 1 om weg te geven, 1 om zelf te eten met bezoek..
Wellicht aan de gang met bapkapier??

Even bedenken hoor.
Laatst gewijzigd door Nadia op wo 07 dec 2011, 02:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Danny
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Danny »

Hmm, ik heb hem nog niet gemaakt...

Zit een beetje met die slagroom...kan hem niet echt van te voren klaar maken he....zou hem bijv 's avonds willen maken en dan de volgende ochtend willen eten op mijn werk...maar ben bang dat de slagroom dan inzakt...
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Met klopfix en poedersuiker kan dat prima. Zorg werk dat je verse slagroom gebruikt en geen houdbare. Taart in de koeling bewaren, slagroom koud houden, niks aan de hand.
TMG1961
5-sterren
5-sterren

Bericht door TMG1961 »

Trucs voor stabielere room:

Een afgestreken eetlepel magere melkpoeder per kwart liter slagroom houdt de room langer stevig als hij voor het kloppen toegevoegd wordt, maar gaat iets ten koste van de smaak. Ook is het niet voor alle voedselcombinaties te voorspellen wat het resultaat is.

Veiliger maar bewerkelijk is om gelatine bij te mengen. Probleem is dat gelatine warm en slagroom koud moet zijn voor een goed resultaat. Begin met het bedruipen van de gelatine met lauw water en wacht tien minuten. Verwarm intussen water, maar laat het niet koken. Voeg de gelatine toe en wacht tot die zacht is. Giet water af maar zorg dat de gelatine onder water blijft, en laat het geheel afkoelen tot lichaamstemperatuur. Klop intussen de slagroom tot hij bijna klaar is en klop alles door elkaar.

Omdat in Marshmallows gelatine zit kunnen die ook gesmolten en meegeklopt worden. Dit werkt makkelijker dan met gelatine maar geeft natuurlijk een zoete smaak die anders is dan van gewone suiker.

Kijk ook naar het vetpercentage van de room..liefst 40-50%
Beppie1
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Beppie1 »

Mijn slagroom heeft het gewoon 24 uur volgehouden met de klopfix! Ik maak m echt gerust al in de ochtend(met kerst bijv) en eet m dan zelfs nog de dag erna.....

(ooohhhh wat was die lekker ;))

Plaats reactie