Die zit nog in de onkennings fase*Dorothea* schreef: Indy reageert niet op de geluidjes, maar toen ie ineens een stem Sita hoorde zeggen uit de laptop toen zat ie rechtop in z'n mand.
Biscuit en het Siamsa A nestje. Nieuwe foto's op pag. 276!
Moderator: Charlie Angel
-
Esther11
- 4-sterren

- Contacteer:
Re: Hé Lizzy ??? hoe is het met Biscuit? hoe lang moet ze nog? filmpje op 11
He getver, het gaat niet naar mijn zin. Ik heb inmiddels de lamp weggehaald, het is aan de kant waar Biscuit nu in de werpkist ligt 21 graden maar nog steeds hijgt ze. Ik heb de koorts opgenomen en die is nog steeds op standje 'verhoging' namelijk 38,8.
Ik heb haar uitvloeiingen bekeken, dat is helder rood slijm en stinkt niet. Ik heb net uitgebreid haar tieten bevoelt, die zijn zacht. Ze heeft haar extra calciumpapje weer gehad en 50% vleesbot gegeten vandaag.
Ik heb geen flets idee waarom ze zo hijgt...........
. Vind het zo zielig voor haar...........
Ik heb haar uitvloeiingen bekeken, dat is helder rood slijm en stinkt niet. Ik heb net uitgebreid haar tieten bevoelt, die zijn zacht. Ze heeft haar extra calciumpapje weer gehad en 50% vleesbot gegeten vandaag.
Ik heb geen flets idee waarom ze zo hijgt...........
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
38.8 is toch een prima temperatuur?
Ik denk dat ze het gewoon snel warm heeft, ze ziet er verder prima uit, komt goed.
Ik denk dat ze het gewoon snel warm heeft, ze ziet er verder prima uit, komt goed.
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Kan de lamp nog niet uit dat de pups elkaar lekker warm houden?
Ik dacht dat 38.8 wel verhoging te noemen is?*Dorothea* schreef: 38.8 is toch een prima temperatuur?
Ik denk dat ze het gewoon snel warm heeft, ze ziet er verder prima uit, komt goed.![]()
Ja, ze heeft het ook heel snel warm. Ik vind het zo rot voor haar dat ze het eigenlijk te warm heeft.....
Gelukkig eet en drinkt ze wel goed, ze poept goed, plast goed, eigenlijk gaat alles goed
Ik heb de lamp uit de werpkist gehangen.....*Dorothea* schreef: Kan de lamp nog niet uit dat de pups elkaar lekker warm houden?
maar Lieve Lizzy , Biscuit heeft het als we normaal gesproken gewoon met ze lopen toch ook veel eerder heet dan de anderen ? in de zomer ligt zij ook niet in de klappende zon en de rest wel , ze hijgt dan ook eerder om af te koelen ... eigenlijk niks nieuws onder de zon dus , ze ziet er nog steeds tevreden uit en ik zou me als ik jou was een poosje er niet te druk over maken . waar ze normaal warmte kwijt raakt aan haar buik dat lukt nu niet daar liggen 9 warmhoudplaatjes tegenaanLizzy schreef: Ik dacht dat 38.8 wel verhoging te noemen is?
Ja, ze heeft het ook heel snel warm. Ik vind het zo rot voor haar dat ze het eigenlijk te warm heeft.....
Gelukkig eet en drinkt ze wel goed, ze poept goed, plast goed, eigenlijk gaat alles goed![]()
heb je evt om even uit te proberen die koeljas ergens voor handen ? misschien is dat wel een poosje heerlijk voor haar over haar rug maar veel meer kan je gewoon echt niet doen
Kan je de temp van de pups niet controleren om te zien of ze zich warm kunnen houden? vooral de kleinste dan. of de warmtematten (eventueel op iets) onder de werpkist, zodat de bodemplaat op één of meerdere plaatsen wamer aanvoelt. Konden ze toch maar praten hé. 
Wat bij hitte verlichting kan bieden van binnenuit is een rauw eitje... Zou ze die niet lekker op willen slurpen?
Ja, ze kan ook minder goed tegen warmte.henneke schreef: maar Lieve Lizzy , Biscuit heeft het als we normaal gesproken gewoon met ze lopen toch ook veel eerder heet dan de anderen ? in de zomer ligt zij ook niet in de klappende zon en de rest wel , ze hijgt dan ook eerder om af te koelen ... eigenlijk niks nieuws onder de zon dus , ze ziet er nog steeds tevreden uit en ik zou me als ik jou was een poosje er niet te druk over maken . waar ze normaal warmte kwijt raakt aan haar buik dat lukt nu niet daar liggen 9 warmhoudplaatjes tegenaanen weet je als het van de zomer een hittegolf is dan kan je ook de zon niet even wegdraaien voor haar
heb je evt om even uit te proberen die koeljas ergens voor handen ? misschien is dat wel een poosje heerlijk voor haar over haar rug maar veel meer kan je gewoon echt niet doen![]()
En ik zit me wel eens af te vragen he...... Zou het uit maken hoe honden als pup zelf zijn opgegroeid?
Biscuit's fokker gelooft helemaal niet in verwarmen van de werpkist (en ik heb ook stuk of 3 mails waarin ze schrijft "je werpkist is te warm, Biscuit hijgt en je puppen liggen vaak niet tegen haar aan") - ja lekker, maar mijn puppen gaan op mekaar liggen als ik de hele werpkist 20 a 21 graden maak). En zij is ook niet bang voor herpes. Stress, dat vindt zij oorzaak nummer 1 voor herpes en daarom houdt zij de temperatuur in de kamer + werpkist ook laag. De temperatuur in de kraamkamer is 16 graden. En de werpkist is zelden verwarmt. Verder zorgt zij ervoor dat de teef het warmste in de werpkist is, anders gaan de puppy's uit de buurt van mam liggen en dat wil ze niet. Het enige moment waarop zij verwarming aan doet is als de pups op elkaar gaan liggen en huivergeluiden maken. Op 5 a 6 weken gaan ze de aparte puppy ruimte in die grenst aan de puppy weide (dat moet trouwens in Dld). Het vroor nog, toen de pups naar buiten gingen en de pup ruimte was minimaal bij verwarmt. Is het toeval of niet, dat al die pups uit dit nest van die die-hards zijn die het gauw warm vinden?
Ik las op een Nederlands forum een dame die schreef "al dat gezeur met dat bij verwarmen, pfft, je houdt je kamer gewoon op 20 graden en geen verwarming in de werpkist, anders kweek je mietjes. Dat gezanik over herpes".
Ik vind dat ook wel weer erg makkelijk gedacht, want het zal je maar gebeuren. Maar goed, een goede balans vinden tussen wat voor de pups lekker is en wat voor Biscuit lekker is vind ik het moeilijkste tot nu toe!
(en rauw ei heeft ze vanmorgen al gehad
`Lizzy schreef:
Ik las op een Nederlands forum een dame die schreef "al dat gezeur met dat bij verwarmen, pfft, je houdt je kamer gewoon op 20 graden en geen verwarming in de werpkist, anders kweek je mietjes. Dat gezanik over herpes".
Ik vind dat ook wel weer erg makkelijk gedacht, want het zal je maar gebeuren.
Maar feitelijk heeft ze wel gelijk. Herpes ontstaat niet door kou, maar is een virus. Wordt overgedragen door moeders op de pups wanneer ze in een besmettelijke fase is en ook dit onstaat niet door kou. De temp verhogen doe je wanneer een herpesinfectie aanwezig is en dan moet je boven de 30 graden. Daar is nu ook geen sprake van. Een temperatuur van rond de 21- 22 graden (omgevingstemperatuur want tegen mama aan is het warmer) houdt een herpesinfectie ook niet tegen als die aanwezig zou zijn.
En ja, het is afschuwelijk wanneer herpes de kop op steekt en je pups gaat verliezen, dat wens je niemand toe. Maar eerlijk is braaf...hoe vaak komt het nu eigenlijk voor?
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Mijn idee, in de natuur regelen ze het ook prima zelf.Lizzy schreef: Ik las op een Nederlands forum een dame die schreef "al dat gezeur met dat bij verwarmen, pfft, je houdt je kamer gewoon op 20 graden en geen verwarming in de werpkist, anders kweek je mietjes. Dat gezanik over herpes".
Wat ik eigenlijk wil zeggen is:
Met de temperaturen die je nu hanteert hou je herpes ook niet tegen mocht die aanwezig zijn. Dan zul je echt boven de 30 graden moeten en dat is niet te doen voor mams en de pups op dit moment.
Met de temperaturen die je nu hanteert hou je herpes ook niet tegen mocht die aanwezig zijn. Dan zul je echt boven de 30 graden moeten en dat is niet te doen voor mams en de pups op dit moment.
ja maar in de natuur hebben ze een warm hol waar de lichaamswarmte die van de dieren komt niet weg kan...
het hoeft niet bloedheet te zijn maar ik zou de kamer niet zomaar op 16 graden zetten
het hoeft niet bloedheet te zijn maar ik zou de kamer niet zomaar op 16 graden zetten