De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? *Twee babies erbij!

koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Jantina, weet je dan al zeker dat er geen 2e komt? Als het dan weer een jongetje zou zijn, zou je de kleding nog een keer kunnen gebruiken.
Mn moeder heeft een stapel overslagrompertjes en pakjes in verschillende kleine maten. Geen idee waar ze die allemaal gehaald heeft, ze is begonnen met verzamelen nog voordat ik zelfs het huis uit ging meer dan 10 jaar geleden en het idee van nageslacht al schrikbarend vond.
Hier geen merkkleding, dat past niet in onze levensstijl.

Ik heb gisteren leuke gratis patronen gevonden voor babykleding, waaronder 2 leuke jurken. Ik heb nog een bak met stofjes en anders is er zo een metertje gehaald op de markt. Knoopjes kosten er ook bijna niets en machinegaren heb ik voldoende liggen. Met minimale financiële investeringen en alleen een beetje moeite en tijd heb ik dan zo een leuke jurk.
En mn moeder heeft een grote opbergton met ritsen en knopen en afzetband en dat gebruikt ze toch zelden. Daar kan ik vast wel eens even in komen neuzen of er iets van mn gading bijzit.

In de linkerkolom staat ook patronen voor andere dingen, ook jongenskleding:
http://dedroomfabriek.blogspot.nl/2011/ ... rkjes.html
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Jantina schreef: Ik zou niet veel maatje 50 kopen hoor, met 56 zit je een stukje veiliger. En inderdaad, die hele pakjes zijn leuk, maar een broekje met shirtje is echt veel makkelijker en je doet er langer mee. O, probeer ook, hoe lastig ze ook te vinden zijn, overslag rompertjes te bemachtigen. Zo veel fijner voor het kindje dan rompertjes waar dat koppie door moet. Echt jammer dat ze zo slecht te krijgen zijn. Verder heb ik zelf veel merkkleertjes gekocht. Vond ik gewoon leuk. Maar bijvoorbeeld 1 pakje van Tommy Hillfiger wat echt prijzig was heeft hij 1x aan gehad. Zoooo zonde. Ik ben daar dus nu, nu ik zie hoe hard hij groeit, iets voorzichter mee  :biggrin2:. Wat ik nu leuke merken vind en gewoon wat beter betaalbaar is Baby Mexx, Benetton, Z8, Feetje en NameIt. Lekker stoer. En wat mooie dingen van Tommy, McGregor enz kan ik helaas niet altijd laten hangen maar dan wel de dingen voor intensief gebruik zoals een sweatvest, winterjas etc. Dat mag dan wat duurder zijn. Ook vind ik dat je bij Zara hele mooie kleertjes hebt en niet duur. Zeker voor meisjes! Mooi klassiek. Mocht iemand nog jongensspulletjes willen dan roept u maar.
Ik heb in sommige gevallen ook een dure smaak. Als ik op zoek ben naar winterjasjes vind ik meestal de jassen van 100euro en meer leuk. :-[
Helaas kan bruintje dat niet trekken, dus koop ik regelmatig via MP.
Winterjas van Tumble en Dry heb ik via MP voor 25euro excl verzendkosten gekocht. Voor de ander had ik een jas gekocht voor 15euro waar het prijskaartje van 50euro nog aan hing. Deze was helaas te groot, dus een andere gekocht voor 10euro en ook hier hing nog een kaartje aan.
De eerste keer dat ik winterjasjes kocht via MP was 3 jaar geleden. De 4 jassen wat ik toen heb gekocht hebben ze 2 winters gedragen en de totale kosten waren 65euro incl verzendkosten. Ik had toen 2 wollen jasjes van esprit, 1 jasje van mexx en een jas van  frendz. Ze zagen er echt nog goed uit toen ik ze kocht en ik heb ze zelf nu op MP gezet omdat ik van mening ben dat ze echt nog wel een ronde mee kunnen.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Koek, voorlopig komt er hier geen tweede hoor! Dan maak ik liever nu wat mensen er gelukkig mee dan dat het dan muf van zolder komt.
Wanneer worden de jongens verwacht? Maart toch? Dus al beetje naar voorjaar? Ik heb nieuwe zomerkleertjes die Fedde niet heeft gedragen omdat t al te koud was...daar hebben jullie wel wat aan. Stuur anders ff n PB met je mail adres, kan ik wat door sturen.
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Pffft. Ik wou deze kopen maar manlief vind het net ietsie overdreven ::)

Nuja, bij nader inzien kan dat wel eens kloppen :biggrin2:
http://www.etsy.com/nl/listing/84728610 ... y+dinosaur
fem fatale
5-sterren
5-sterren

Bericht door fem fatale »

Hoezo is dat nou weer overdreven? Lijkt me bijna net zo noodzakelijk als een berenpak.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Aaaah, wel leuk voor n geboortekaartje!
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Ik vind hem ook leuk. Je kan je kind niet vroeg genoeg verkleden als dinosaurus.
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Ok, mn mannetje hier laten lezen dus :biggrin2:
Cupcake
4-sterren
4-sterren

Bericht door Cupcake »

Wij hadden ook heel weinig in maat 50. Wij zijn beiden lang en volgens de verloskundige kregen we een lange baby. Dat klopte helaas niet helemaal en onze smurf had dus bijna niks wat paste.
Het klopt wel dat ze er zo uit zijn, langer dan een paar weken doe je er niet mee, dus dure merken in de allerkleinste maat vond ik zonde.

Trouwens een andere vraag; ik wilde heel graag zo'n newborn fotoshoot laten doen, maar al snel zat hij helemaal onder pukkels. Nu begint hij langzaamaan weer 'normaal' uit te zien en wilde ik alsnog foto's laten maken. Weet iemand toevallig een fotograaf die hier goed in is??
wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door wenche »

Evi werd als mini geboren (maat 50 was aan de ruime kant, maar 44 te klein)
Ze zit nu qua broekjes nog steeds in 56, qua shirtjes is ze langzaam over naar 62 (ze groeit meer in de breedte dan in de lengte :p)

Kleine kleertjes zijn zo bijgekocht... Kreeg als "cadeau-kleding" heel veel 62...
Kom ook geregeld bij de kringloop... Als het er nog goed uit ziet, dan gaat het mee, wasmachine in en dragen maar...

Ik ben net begonnen met het zelf maken van kleding, eerste boxpakje is nu bijna af :)
Maatje 68, dus dat wil nog wel een tijd ;)
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Cupcake schreef: Wij hadden ook heel weinig in maat 50. Wij zijn beiden lang en volgens de verloskundige kregen we een lange baby. Dat klopte helaas niet helemaal en onze smurf had dus bijna niks wat paste.
Zo zie je maar. Hier precies het omgekeerde: we zijn beiden niet al te groot, zouden volgens de berekeningen een gemiddelde baby krijgen en uiteindelijk werd het zo ongeveer een reus van een kind.  :biggrin2:
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Fijn dat alles zo voorspoedig gaat bij alle zwangeren en nieuwe moeders!  :biggrin2:

Ik vind het ook leuk om mee te lezen! :D
tessa
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door tessa »

Cupcake schreef: Wij hadden ook heel weinig in maat 50. Wij zijn beiden lang en volgens de verloskundige kregen we een lange baby. Dat klopte helaas niet helemaal en onze smurf had dus bijna niks wat paste.
Het klopt wel dat ze er zo uit zijn, langer dan een paar weken doe je er niet mee, dus dure merken in de allerkleinste maat vond ik zonde.

Trouwens een andere vraag; ik wilde heel graag zo'n newborn fotoshoot laten doen, maar al snel zat hij helemaal onder pukkels. Nu begint hij langzaamaan weer 'normaal' uit te zien en wilde ik alsnog foto's laten maken. Weet iemand toevallig een fotograaf die hier goed in is??
Ellen van Aalst!!
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

In welke regio woon je? Ik weet iemand in de omgeving Veghel. Ellen is natuurlijk ook goed, die zit in Ridderkerk.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Ik heb n shoot gekregen maar moet m nog laten doen. Bij Stijlvol in Rhoon. Lekker strak, niet te tuttig en Anne Geddes achtig. Heb ik niet veel mee. Zij heeft ook de foto gemaakt voor op het geboortekaartje.

Gesloten