Biscuit en het Siamsa A nestje. Nieuwe foto's op pag. 276!

Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

Re: Hé Lizzy ??? hoe is het met Biscuit? hoe lang moet ze nog? filmpje op 11

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Angelique schreef: Je puppen moeten tevreden zijn. Dus als ze zoetjes wat verspreid liggen te dutten, dan zie ik niet in wat daar mis mee is. Pas als ze op de een of andere manier, blijven jammeren of zoekende naar, dan zou ik me zorgen gaan maken. Dus laat je aub niet gek maken.
Volgende Steph moeten puppen contact-liggen. Met de moeder en met hun broertjes en zusjes. Is het te warm in de werpkist, is dat niet goed voor mams maar ook niet goed voor de pups omdat ze het contact-liggen missen en dit belangrijk is voor hun ontwikkeling. Dus vandaar.

En ik laat me wel gek maken maar door mezelf. En dat komt omdat ik echt super onzeker word van het feit dat Biscuit vaak zo ligt te hijgen :-\
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

chipjolie schreef: lizzy maak je niet te druk, je doet het hartstikke goed joh!! :-*
Dank je lieverd :-*
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

*Dorothea* schreef: Kijk die meiden eens tanken, komt er prosecco uit ofzo? :P
Yahhhhh, ze zijn nu al dol op prosecco, het als hun baasjes en toekomstige baasjes :biggrin2:
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Ik zit regelmatig te genieten van de puppen, en Biscuit nat uurlijk. Zó leuk toch dat we mee mogen genieten! :)

Maar ik kan me wel voorstellen dat het een hele zorg is, omdat je graag alles goed wil laten verlopen. En wat Sas ook zei, soms zie ik een pup heel 'raar' liggen en dan schiet ik plaatsvervangend in de stress. :-[ ;) Ik vind het knap dat je er zo relaxed onder bent, ik zou veeeeeel erger stressen. :-[ :)
Dus ook helemaal geen verstand van nestjes, maar ik denk dat je het prima doet zoals het nu gaat. Als ik het zo met m'n boerenverstand bekijk. :D :bigarmhug:
henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

Lizzy schreef: Volgende Steph moeten puppen contact-liggen. Met de moeder en met hun broertjes en zusjes. Is het te warm in de werpkist, is dat niet goed voor mams maar ook niet goed voor de pups omdat ze het contact-liggen missen en dit belangrijk is voor hun ontwikkeling. Dus vandaar.

En ik laat me wel gek maken maar door mezelf. En dat komt omdat ik echt super onzeker word van het feit dat Biscuit vaak zo ligt te hijgen :-\

je bent ook zo'n schatje Lizzy , ik zou je wel even een dikke knuffel willen geven nu :bigarmhug: kijk vooral ook naar haar tevreden bekkie he en hoe heerlijk rustig ze ligt tussendoor
Alba
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Alba »

Lizzy schreef: Volgende Steph moeten puppen contact-liggen. Met de moeder en met hun broertjes en zusjes. Is het te warm in de werpkist, is dat niet goed voor mams maar ook niet goed voor de pups omdat ze het contact-liggen missen en dit belangrijk is voor hun ontwikkeling. Dus vandaar.

Ik vind contact liggen ook heel belangrijk. Maar dat doen ze toch ook? Als ze lekker onder de lamp slapen, als ze lekker bij mams aan het drinken zijn. Ze hoeven echt niet 24/7 te contactliggen hoor!

En echt joh, hijgen is normaal. Zeker tijdens het voeden. Volgens mij krijgen mensenmoeders het ook warm van voeden.
Is het onrustig-paniekerig-ik-voel-me-kut hijgen of is het goh-wat-krijg-ik-het-warm-van-moeder-zijn hijgen? In geval 2 moet je je nergens druk om maken. Als je haar een lol doet met zo'n cool-pack, prima maar pas in geval 1 moet je gaan kijken wat 't probleem is.
Ik zie nu op de cam een moeder die lacteert en tevreden puppen.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Tja moeten moeten, het ziet er wel gezellig uit moet ik zeggen, maar toen ik hier een hittegolf had lagen ze ook verspreid en kon ik er moeilijk een propellor opzetten om het contactliggen te forceren. Het zijn verder wel hele normale hondjes geworden.

Melk geven kost energie en daar ga je van hijgen. Zoalng haar temperatuur goed is..dwz dat 39 in deze periode niet vreemd is, dan zou ik me daar niet druk om maken. en ja hier ging moeders ook wel eens slim onder de lamp liggen en ja, dan gingen ze hijgen van poeh poeh, warmpjes hier. Maar dan konden ze 2 dingen doen...blijven liggen, of aan de andere kant gaan liggen. (en als de pups toch onder die jas van moeders lagen te ronken deed ik even de lamp uit)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Alba schreef: Vergeet niet dat lacteren ook maakt dat een teef het warm krijgt, hijgen tijdens het voeden is normaal en dat heeft niets met koorts te maken. Het is gewoon heel inspannend voor het lijf. Als ze tussendoor gewoon lekker rustig is, zou ik me niet te druk maken om het hijgen. Er zijn teven die de eerste 3 weken continue de tong op de knieën hebben hangen.

Zorg gewoon dat het in huis ongeveer 20 - 22 graden is en iets van 22-23 in de kist, vooral onder de lamp.
Als Bisc zo'n coolpack fijn vind, doe je dat toch? Dan zijn en de pups blij en Bisc wordt niet gekookt. Best of both worlds. Is het zo'n koelhalsband?

Hoewel ik helemaal niet verwarmen ook geen prettig idee vind, heeft Stephanie in grote lijnen denk ik echt wel gelijk hoor.

Als er een deel ligt te slapen onder de lamp en deel bij mams, ze zijn stil en tevreden is het prima. Ze hoeven niet continue met z'n allen op elkaar of met z'n allen bij mams te liggen. Als jij vind dat ze tevreden zijn, is het prima.
Ik vrees dat Biscuit er daar 1 van is. Ze hijgt vrij veel hoor. En ze is tussendoor (dus ook als de pups niet zogen) ook niet altijd even rustig. Maar goed, ik ben blij dat Door tevreden is met haar temperatuur, dat geeft de burger weer moed :biggrin2:. Ze had net trouwens 38,6.

Die coolpack is zo'n ding van de drogist, geen halsband. Het is wat je ook tegen je rug kunt leggen.

Ja, misschien heeft Stephanie in essentie ook wel gelijk maar niet bijverwarmen zie ik ook niet echt als optie...... Ik vind dat eng.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Lizzy schreef: Ik vrees dat Biscuit er daar 1 van is. Ze hijgt vrij veel hoor. En ze is tussendoor (dus ook als de pups niet zogen) ook niet altijd even rustig. Maar goed, ik ben blij dat Door tevreden is met haar temperatuur, dat geeft de burger weer moed :biggrin2:. Ze had net trouwens 38,6.

Die coolpack is zo'n ding van de drogist, geen halsband. Het is wat je ook tegen je rug kunt leggen.

Ja, misschien heeft Stephanie in essentie ook wel gelijk maar niet bijverwarmen zie ik ook niet echt als optie...... Ik vind dat eng.
Je pups liggen er tevreden bij, en wat anne al zegt, ze liggen zovaak tegen elkaar aan. Die worden er echt niet slechter van als ze een keertje niet tegen elkaar liggen.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Whahaha, ondertussen lig ik hier in een deuk om jullie heerlijke nuchtere en lieve en grappige opmerkingen  ;D ;D ;D ;D
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

*Lia* schreef: Lizzy realex, het gaat prima. Maak je niet zo druk, is nergens voor nodig. Die pups kunnen als het wat warm wordt alle kanten uit, Biscuit kan ook op een koelerplekje gaan liggen. Ontspannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn :)
Jaaaaa, je hebt gelijk, moet ik ook :-* :-* :-* :-*!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Huge lag net zo lief te slapen :smitten:
Alba
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Alba »

Lizzy schreef: Ik vrees dat Biscuit er daar 1 van is. Ze hijgt vrij veel hoor. En ze is tussendoor (dus ook als de pups niet zogen) ook niet altijd even rustig. Maar goed, ik ben blij dat Door tevreden is met haar temperatuur, dat geeft de burger weer moed :biggrin2:. Ze had net trouwens 38,6.

Alba is dus ook zo'n 'jééémig wat is het warm'-type terwijl de rest van de honden pas begint op te warmen. Dus die hijgde ook vrij veel. Je ziet snel genoeg of dat een spannings-hijg is, of een paniek-hijg, of een pijn-hijg. Waarschijnlijk is het gewoon een goh-warm-zeg hijg. Ze lijkt me tevreden, wat ik op de cam zie. Vind jij dat ook?
Ik ben na 4 dagen weer aan het werk gegaan, Wouter was thuis. De 2e dag belde hij op, of ik die dag aub vroeg thuis wilde komen. Alba miste mij echt, toen zag je ook een ándere hijg. Ik denk dat jij je meisje goed genoeg kent om het verschil ook te maken, ook nu in een nieuwe situatie.

Helemaal prima toch, zo'n koelpack? Alba heeft haar koelhalsband de eerste week een paar keer om gehad.

Overigens is het voor mij oa de reden dat ik een tweede nest met Alba in de winter plan. Ik denk dat het voor haar fijner gaat zijn. Natuurlijk zal zij ook die eerste weken 'veel' hijgen maar zo'n hittegolf-situatie als Lique beschrijft gaat Alba slecht trekken. Tijdens de dracht maar ook erna. Wel iets om evt. in je hoofd te houden bij een volgend nest :).
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Angelique schreef: Heb even door mijn pupfoto's heen zitten spitten van de eerste week per nest. Het zomernest, waarbij de omgevingstemperatuur hoog was (hittegolfje :-X) , ligt verspreid. Die hadden ook geen lamp of niks. De andere nesten liggen of in mams verstopt of met z'n allen onder de lamp te braaien. Bij het nest van Dusty (geboren 10-12) had ik zelfs een barriëre opgericht zodat ze niet te ver van de lamp vandaan konden kruipen. Volgens mij zaten er daar toen wat bij die wel eens "wegliepen" en dan ipv de lamp zelf op t zoeken het op een brullen zette. Conclusie lijkt me dan. als je zou willen dat ze meer contactliggen, dat je de omgevingstemperatuur lager maakt zodat ze voor de warmte bij elkander onder de lamp gaan liggen. Zolang de omgeving dus lekker warm is hebben ze blijkbaar geen behoefte elkander op te zoeken als ze niet bij Biscuit liggen.
Oh, da's wel heel lief van je, dank je :-*
Maar het klopt hoor, ze hebben dan geen behoefte aan elkaars warmte.
Ik las op het hondenforum dat de meeste mensen het liefst hebben dat hun pups er als worstjes naast elkaar bij liggen. Niet op elkaar, niet te ver van elkaar maar naast elkaar. En als ik dat wil bewerkstellingen, dan moet de temperatuur omlaag, lager dan ik prettig vind. Maar ja, wat is inderdaad contactliggen? Ze liggen zo vaak wel tegen elkaar. Tijdens het drinken. Maar ook tijdens het slapen en zelfs tijdens het sudderen liggen ze bij elkaar in de buurt, vaak dicht tegen elkaar, soms iets verder uit elkaar maar 7x24 uur contactliggen is er hier inderdaad niet bij. Maar ja, waar staat inderdaad dat dit 7x24 uur moet?
Ramses1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ramses1 »

:o Wat zijn ze gegroeid!!!
Kijk die ene nu lekker op haar rug liggen :sleeping:.  :smitten:

Plaats reactie